annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Garantiekaart 5 jaar waarborg

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Garantiekaart 5 jaar waarborg

Ik kocht een nieuwe Sony camera A7RIV . In de verpakking stak een zwart kaartje  met daarop de code om de vijfjarige garantie in te voeren via de website van Sony.eu/activation. Bij mijn vorige aankoop van de Sony A7RIII, stak er  geen kaart bij de camera en diende ik nog wat e-mails en contacten te leggen om de meerjarige garantie uiteindelijk in orde te krijgen. Ik zou dus willen geloven dat Sony uit de les van twee jaar geleden zou geleerd hebben. Helaas want de recente aankoop met garantie kaart en met code kon ik NIET invoeren op de Sony website, ik kreeg immers een foutmelding omdat de combinatie, dag, maand en jaar NIET klopte ( ik heb alle combinaties uitgeprobeerd maar niets lukte). Dus een vriendelijk vraagje gesteld aan Sony en met een vlug antwoord terug, om een schermafdruk te maken van het probleem, om verder ook een kopie van de factuur op te sturen en ook een copie van de garantiekaart met code. Een paar dagen later kreeg ik bericht dat alles goed werd ontvangen en dat ik geen verdere berichten of herhalingen moet sturen (dit zou enkel het afhandelingsproces vertragen) Vandaag 14 dagen later nog steeds geen nieuws van Sony en van  mijn mislukte poging om de garantie via de website in werking te stellen, en dat moet gebeuren binnen de 6O dagen na aankoop. Ik wil absoluut niet vervelend doen, maar voor mij is het duidelijk dat er absoluut zaken mislopen bij Sony. Vandaag nog een e-mail ontvangen van Sony met de vraag of ik een tevreden klant ben, na mijn recente aankoop en of ik de enquête wil invullen... Je kan raden wat ik ga zeggen !

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Vervelend om te horen dat het mis gaat bij het aanvragen van de garantie. Zou je mij in een privébericht een foto van dit kaartje kunnen sturen? Zodat ik uit kan zoeken over welke soort garantie-aanvraag het precies gaat om vervolgens te kijken wat ik voor je kan doen. Tevens kan het helpen om te weten waar de aankoop is gedaan.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Beste 

Vraagje: hoe stuur ik jou een persoonlijk bericht?

 

Intussen  ontdekt hoe ik dit kan doen.

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

VERWARRING 

Ik stel zopas vast dat er TWEE mogelijkheden zijn, om je vijfjarige garantiekaart te gebruiken.

1) De Verkoper (in mijn geval Kamera-Express) vermeldt onderaan op de factuur  een website-adres waar je een formulier moet invullen en verzenden via hun website Kamera Express.

 

2) Anderzijds staat op de zwarte garantiekaart (waar ook de code op staat) een ander  website adres namelijk  www.sony.eu/activation. Die zwarte garantiekaart bevindt zich in de verpakking bij de nieuwe camera.

 

Wanneer je thuis je nieuwe camera ontvangt dan neem je automatisch de zwarte garantiekaart, en krap je de code zichtbaar. Daarna stuur je die code ook door naar het opgegeven adres SONY.EU activation.

Via  dat adres (Sony.eu) lukt het ingeven van de garantiecode NIET.

 

Ik heb nu via de verkoper Kamera-Express het formulier 5 jaar garantie via hun website ingevuld en verstuurd.

Afwachten wat er zal gebeuren. In elk geval is het MISLIJDEND en VERWARREND voor de klant.

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@FOTOGRAFIELAMP 

 

Verwarrend kan het zeker zijn, misleidend zou ik zo 1,2,3, nog niet stellen, wellicht dat de reactie van @Bibi_Sony  je meer gerust kan stellen.

 

Mooie camera overigens! Zou leuk zijn om hier wat resultaten te laten zien?

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Hello

Hierbij een link met enkele testfoto's gemaakt bij zeer matig licht en sommige foto's reeds bij avondlicht, alle foto's werden uit de hand genomen (dus zonder statief) de gebruikte lens is een Sony 24-70mm f.2.8

Veel kijkplezier !

http://fotografielamp.jalbum.net/BLANKENBERGE%20OUDE%20JAARSAVOND%202019/ 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@FOTOGRAFIELAMP 

 

Prachtige beelden Herman, en mooie site ook! Top!

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb jij deze kaart erbij geleverd gekregen ? 

https://www.cameranu.nl/nl/p2202525/sony-complete-coverage-service

 

Als de code van deze kaart niet werkt. Dan zou ik contact opnemen met de winkel. Dit is iets meer dan garantie verlening die winkels bieden. Zij kunnen je vast verder helpen. 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web