annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vlekken op scherm Xperia 5

profile.country.NL.title
Vdbe2004
Ontdekker

Vlekken op scherm Xperia 5

Mijn nieuwe Xperia 5 vertoont paarse , grijze en groene vlekken en strepen.

Als ik een foto maak staan die vlekken er ook op. Het lijkt vooral te gebeuren na lang gebruik. Alhoewel het nu inmiddels constant is...

DSC_0024.JPG

  • DSC_0019.JPGDSC_0023.JPG
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goedendag,

 

Welkom op het Sony forum. 

 

Dat ziet er niet goed uit! Als dit zonder aanleiding is gebeurd en dit niet door jou is veroorzaakt, zou dit onder fabrieksgarantie moeten vallen. Als er wel schade is opgetreden, door val-breuk of waterschade dan worden er kosten in rekening gebracht. U kunt uw telefoon in beide gevallen opsturen voor reparatie. 


Je kunt in ieder geval eerst proberen om de onderstaande stappen te proberen. 

 

Probeer de volgende methoden een voor een. Controleer na elke methode of het probleem is opgelost voordat u de volgende methode probeert

  1. Schakel uw apparaat uit en vervolgens weer in.
     
  2. Controleer de beschermlaag of beschermhoes.
    Zorg ervoor dat de zichtbare vlekken niet worden veroorzaakt door beschermfolie of een beschermhoes die samen met het apparaat wordt gebruikt.
     
  3. Verwijder dergelijke accessoires om er zeker van te zijn dat de vlekken op het scherm zitten.
     
  4. Gebruik de functie Xperia®-tests in de ondersteunings-app om te controleren of de vlekken het gevolg zijn van een of meer ontbrekende pixels of pixels in vreemde kleuren.
    Zoek naar en tik op 
     

     

     Support (Ondersteuning). Als dit de eerste keer is dat u ondersteuning start, tikt u op ACCEPT (ACCEPTEREN) om het privacybeleid te accepteren.
    Blader op het tabblad Xperia Test (Xperia-tests) omlaag en tik op Display (Beeldscherm) en volg de instructies op het scherm.
     
  5. Controleer met Xperia Companion of er een software-update beschikbaar is voor uw Xperia-apparaat.
     
  6. Herstel de fabrieksinstellingen.
    Let op: Wanneer u een reset van de fabrieksinstellingen uitvoert, wist u alle persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op de interne opslag van uw Xperia-apparaat. Zorg ervoor dat u altijd een back-up maakt van gegevens die zijn opgeslagen in de interne opslag en die u wilt bewaren voordat u een reset naar de fabrieksinstellingen uitvoert. Foto's, video's, muziek en documenten die op de SD-kaart zijn opgeslagen, worden niet gewist tijdens het herstellen van de fabrieksinstellingen. Onderbreek de procedure voor het herstellen van de standaardinstellingen niet, om onherstelbare schade aan uw apparaat te voorkomen. 
  • Zoek naar en tik op Settings (Instellingen) → System (Systeem) → Advanced (Geavanceerd) → Reset options (Opties voor resetten) → Erase all data [factory reset] (Alle gegevens wissen [Reset naar fabrieksinstellingen]) → Delete all data (Alle gegevens verwijderen).
  • Teken indien nodig het ontgrendelingspatroon van uw scherm of voer het ontgrendelingswachtwoord of de PIN-code van uw scherm in om verder te gaan.
  • Tik op Erase all data (Alle gegevens wissen) om uw keuze te bevestigen

https://www.sony.nl/electronics/support/mobile-phones-tablets-mobile-phones/xperia-5/articles/002364...

https://services.sony.nl/support/nl/warranty

 

 

Groeten,

Eva

 

profile.country.NL.title
Vdbe2004
Ontdekker

Tnx, de telefoon is opgestuurd om te laten maken, en vanmiddag heb ik bericht gekregen dat de telefoon helaas niet te maken is. Ik krijg hem ook niet meer teruggestuurd.... Ik krijg wel een nieuwe gelukkig. 

profile.country.NL.title
Vdbe2004
Ontdekker

Hoi, ik heb een tijd geleden een Xperia 5 gekocht, deze kreeg binnen een aantal weken vreemde vlekken/strepen op het scherm. Hij is naar reparatie gestuurd, bleek niet te maken, ik mocht hem ook niet terug krijgen en ik kreeg een nieuwe telefoon. Nu heeft deze nieuwe telefoon precies hetzelfde gekregen...erg vreemd... Ook is er (weer) iets mis met de kleuren, en zwarte vlekken in de hoeken. Is dit een bekend probleem? Het lijkt mij raar dat twee splinternieuwe Xperia 5 modellen allebei hetzelfde probleem hebben.

DSC_0117.JPG

DSC_0109.JPG

DSC_0120.JPG