annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Camera A77m2 stopt na 30 minuten met video opname

profile.country.NL.title
Jvught
Ontdekker

Camera A77m2 stopt na 30 minuten met video opname

Wanneer ik een video opname wil maken met mijn A77m2 dan stopt deze automatisch na 30 minuten. Kan er ergens ingesteld worden dat deze niet stopt na 30 minuten. Heb me al rot gezocht maar kan niets vinden. Alvast bedankt

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Jvught
Ontdekker

Ik heb inmiddels gehoord dat dit niet aan te passen is helaas

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Jvught
Dat klopt helaas. Dit heeft te maken met de regels voor wat onder 'film' en wat onder 'foto' apparaten valt. Als iets langer dan 20/30 minuten kan filmen valt het onder 'film' apparaten waar blijkbaar andere wetgeving voor is.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dat geldt voor praktisch elke camera die primair bedoeld is als fotocamera. Het is geen technische beperking, maar een beperking ivm. verschillende import regels/heffingen voor fotocamera's vs. videocamera's. Waarbij de max. opnameduur een criterium is om onderscheid te maken tussen die twee productgroepen.

 

Er zijn wel zogenaamde hacks voor diverse camera's te vinden, waarmee deze beperking omzeilt wordt. Voor Canon was dit bijvoorbeeld is dit Magic Lantern. Installatie/gebruik van dit soort hacks is op eigenrisico. Dus brick je de camera dan heb je geen garantie 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
robkloosterman
Nieuw

volgens mij is het een technische beperking, na 30 minuten is het video-bestand zo groot (2Gb) dat het operating systeem het niet meer kan hanteren. In een videocamera wordt dan automatisch een nieuw bestand gemaakt, in een fotocamera kennelijk niet.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Beperking is niet de hardware, maar wetgeving in deze. Zoals aangegeven is er software beschikbaar waarmee je de 30 minuten limiet omzeilt. Echter vervalt bij de meeste merken je garantie, aangezien deze niet door hen ontwikkeld en getest is. Dus je doet dit op eigen risico. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web