annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony a6700 en Lightroom classic

profile.country.BE.title
SuzanneG
Ontdekker

Sony a6700 en Lightroom classic

Hallo iedereen, sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Sony a6700 voorheen had ik een a6400. Nu kan ik geen raw bestanden meer importeren in Lightroom, jpeg bestanden lukt wel. Ik krijg steeds de melding “voorvertoningen niet beschikbaar voor dit bestand”. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? 

8 ANTWOORDEN 8

Zelfde probleem hier. Blijkt dat er nog geen ondersteuning is voor de RAW-bestanden van de A6700. Schijnt even te duren (beetje gek als je wel tientallen euro's per maand betaalt).  

Er is een soort workaround, maar het is me nog niet gelukt om de RAW-bestanden toch in Lightroom te krijgen. 

Tags (3)
profile.country.BE.title
SuzanneG
Ontdekker

Hopelijk komt er snel ondersteuning dan, bedankt voor de inlichting. Ik hoop ze ondertussen via een andere weg er toch in te krijgen. 

profile.country.NL.title
nidijks16
Lid

Je kunt je RAW bestanden eerst converteren naar Adobe .dng 

https://helpx.adobe.com/nl/camera-raw/using/adobe-dng-converter.html

 

 

profile.country.BE.title
SuzanneG
Ontdekker

Heeft iemand dit geprobeerd met de a6700 ? Wij krijgen hier ook steeds de melding “ het bestand lijkt een niet ondersteunde indeling te hebben “. Ik vrees dat ik op een update ga moeten wachten tenzij ik iets verkeerd doe 😒

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hi,

 

ik had het destijds ook met mijn A7iv. Na het downloaden van de laatste versie van de Adobe-converter is het vaak over. Anders even een poosje geduld, maar leuk is anders.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Dirk.Rotgans
Ontdekker

Hallo Suzanne,

 

dit is niet alleen in Lightroom hoor, ik gebruik voor .ijn A7 en A5100 al jaren Darktable en dit programma kan de .raw files ook niet inlezen. (geeft aan dat het de white balance data niet kan verwerken. Ik hoop dat Sony snel de aangepaste EXIF indelingen bekend maakt aan de foto community zodat we weer met onze vertrouwde software kunnen werken. Momenteel zet ik mijn rawfiles eerst om in .tiff in IrfanView en ga ze dan bewerken in Darktable. Je mist dan wel je EXIF data! 🤔😭

profile.country.BE.title
SuzanneG
Ontdekker

Hallo,

Verleden week is er een nieuwe up-date geweest van Lightroom en alles is opgelost nu. De camera was inderdaad nog te nieuw maar word nu wel ondersteund. 

profile.country.NL.title
dickpass
Nieuw

Ik had een vergelijkbaar probleem met Photoshop. Op advies van mijn zoon heb ik de bestanden omgezet naar DNG-formaat. Daarmee is het probleem opgelost.