annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Extreme ruis ECM-CS10 microfoon op HDR-CX450 camera

profile.country.NL.title
gevansteen
Nieuw

Extreme ruis ECM-CS10 microfoon op HDR-CX450 camera

Dag

Ik heb een extreme ruis als ik mijn Sony ECM-CS10 microfoon op de externe microfooningang van mijn Sony HDR-CX450 camera aansluit. De microfoon schijnt een electret te zijn. 

Als ik andere (dynamische microfoons) aansluit is het ruisstil, zoals het hoort.

Ik gebruik liever de electret want dasspeld. De dynamische zijn te groot om te verstoppen.

 

vr gr Gerrit

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen Gerrit,

 

Bedankt voor je bericht. Ik ga even voor je uitzoeken of het mogelijk is om de ECM-CS10 te gebruiken zonder dat je last hebt van ruis.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Gerrit,

 

Onze serive geeft het volgende aan: 

Daar is helaas weinig aan te doen. Om een kleine microfoon zo gevoelig te krijgen, wordt een andere technologie gebruikt dan bij dynamische microfoons en kun je inderdaad meer last krijgen van ruis en omgevingsgeluiden.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
gevansteen
Nieuw

"Daar is helaas weinig aan te doen. Om een kleine microfoon zo gevoelig te krijgen, wordt een andere technologie gebruikt dan bij dynamische microfoons en kun je inderdaad meer last krijgen van ruis en omgevingsgeluiden."

Sorry, dit lijkt me echt .....
"Daar is helaas weinig aan te doen. "
Als dat zo zou zijn zouden electret micro's echt niet meer geproduceerd worden.

Kleine microfoons kunnen met uitzondering van de lage frequenties bijna net zo gevoelig zijn.

"...meer last krijgen van ruis en omgevingsgeluiden."
U gooit hier twee dingen op een hoop: ruis en omgevingsgeluid. Ruis ontstaat meestal doordat vanwege mindere gevoeligheid van een microfoon de mic preamp verder open moet.
Omgevingsgeluid komt van de richtingsgevoeligheid van het type microfoon. Bij in dit geval een electret is dat rondom.
Het ruisniveau van de hierboven beschreven combinatie valt niet in de cathegorie "meer last van ruis", maar is absoluut onacceptabel, in plain Nederlands niet te pruimen. Spraak op 50 cm afstand komt nauwelijks boven de ruis uit.

grt Gerrit