annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid valt enkele seconden weg

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

Geluid valt enkele seconden weg

Goedenavond,

Ik hoop echt dat iemand mij hier kan helpen want er is nog niemnd die mij een antwoord kon geven

Ik heb sinds een week een nieuwe strdn 1080 daarvoor de 860 en een nieuwe bluray speler de ubp 800m, daarvoor de ubp s 7200

Nu wil het feit dat de audio op beide apparaten althans bij het afspelen van een audio cd een aantal seconden wegvalt dit doet hij dus bij beide versterkers met verschillende blurays.

De kabels heb ik al vervangen, geen effect

De bluray video vertoont geen mankementen tevens afspelen van usb en spotify

Wie o wie heeft voor mij de oplossing

23 ANTWOORDEN 23
profile.country.NL.title
Sony-MN
Ontdekker

De reden om niet via receiver te verbinden is dat  ik er helaas ben achtergekomen dat mijn receiver wel 4K ondersteunt, maar geen HDR, en je wilt met deze spullen toch wel het beste eruit halen ;).. helaas had ik die onvolkomenheid over het hoofd gezien.

 

Ik heb al redelijk wat test scenario’s doorlopen:

1. Rechtstreeks via receiver nog steeds het probleem. Zodra ik de “ARC” kabel uit hdmi out haal, lijkt het probleem verdwenen,

2. Op alle apparaten heb ik hdmi controle uitgezet, ARC kabel wel nog verbonden, geen effect. Probleem blijft bestaan.

3. Aangezien  het hdmi circuit, maw alle hdmi poorten in/uit, op de receiver getriggert blijft worden door het een of ander, heb ik geprobeerd “video through” op “on” te zetten , onder de aanname dat de receiver het circuit - of hdmi uit op zijn minst - altijd “aan” zal houden, en er dus geen schakeling nodig is. Geen resultaat. 

4. Hetzelfde geprobeerd als 3. maar dan met “audio output to hdmi out”  op “on”, geen resultaat.

5. ARC kabel naar een niet ARC input op de tv aansluiten heeft ook geen positief resultaat.

 

Bestaat er een meter waarmee je activiteit op een hdmi kabel kan meten? Zou misschien wel interessant kunnen zijn om te zien of er ergens een signaal vandaan komt dat het probleem triggert.

 

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

Geweldig het meedenken

Heb inmiddels alle voorbijkomende oplossingen uitgeprobeerd en had de stille hoop, dat het probleem opgelost zou zijn.

Helaas na enige tijd valt de audio weer weg

Mocht het zijn dat de experts van Sony meekijken op dit forum ( zo bekend ben ik hier ook niet) dan zou ik graag een passende oplossing willen aangezien het erg zonde is van mijn super audio cd's.

En het mag natuurlijk niet voor een goed merk zoals Sony.

profile.country.NL.title
Sony-MN
Ontdekker

Zojuist toch nog maar eens geprobeerd om de ARC kabel naar niet-ARC poort (hdmi2) op tv te zetten, x800 A/V alleen via receiver EN met hdmi controle op alle apparaten uitgezet.... bummer ....   het duurde even, maar jawel daar was ie weer..no luck ..

 

Hieronder voorbeelden op YouTube van hetzelfde euvel ...

https://youtu.be/F5ZEL69Quo4

https://youtu.be/h6sew4Rd3nE

 

Bij sommige filmpjes worden verschillende oplossingen genoemd, lijkt niet echt een consistent verhaal.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik heb gelezen dat kabels al eens verwisseld zijn. Dit is echter de belangrijkste reden dat dit soort zaken kunnen voorkomen. 

probeer het eens met echt nieuwe HDMI kabels van de receiver naar de TV en van je audio apparaat. 

profile.country.NL.title
Sony-MN
Ontdekker

Hi,

 

Bedankt voor de tip, maar dit zijn allemaal nieuwe kabels, allemaal zelfde merk. Naar mijn mening geleidt een kabel slechts stroom, tenzij de pin uitgangen veranderd worden kan dat andere effecten opleveren, of er moet verder nog intelligentie in de kabel verwerkt zitten,  maar dat betwijfel ik..... 

 

de kabels geven prima beeld en geluid, zeker rechtstreeks tussen tv en 4K speler. De observatie blijft , wanneer er een HDMI verbinding is tussen tv en receiver dan geeft het problemen, eruit = probleem weg. Kan me niet voorstellen dat dat aan de kabel ligt. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dan is mijn ingeving dat we het niet in de speler moeten gaan zoeken, maar tussen de communicatie tussen TV en receiver. Als het wel goed werkt tussen speler en receiver. 

 

Hoe is het exact aangesloten? 

- Speler via HDMI op receiver

- Receiver via HDMI op de TV

 

En weet je zeker dat ARC/CEC niet actief zijn op receiver als TV? Al eens getest op andere HDMI poort op de TV. 

 

Helaas kunnen HDMI kabels boosdoener zijn van dergelijke verstoringen. Dit al aantal keer meegemaakt. Er zijn verschillende HDMI implementaties. 

 

 

 

Zelf kan ik issue niet echt reproduceren. Krijg wel vreemd gedrag als ik ARC aanzet. Onderstaande drie opstellingen gebruik ik zelf. 

 

X800m2 via HDMI op Marantz 7013

Marantz via HDMI naar de TV (ARC HDMI poort niet gebruikt op de TV)

 

 

X800 via HDMI op Marantz 6013

Marantz via HDMI naar de TV (ARC HDMI poort niet gebruikt op de TV)

 

Gebruikte HDMI kabels AudioQuest Cinnamon op de eerste set en AudioQuest Forest op de andere. 

 

Dan nog een x800 op een Bose soundbar en hier kan ik het helaas ook niet op reproduceren. 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sony-MN
Ontdekker

Beste instaphoto ,

Bedankt voor het meedenken , maar het zou wel helpen als je mijn voorgaande berichten goed leest want volgens mij heb ik daar al antwoord gegeven op je vragen.

ik weet zeker dat hdmi controle uitstaat, omdat ik namelijk op alle apparaten de instelling veranderd heb: Bravia sync staat uit op de tv (soft switch staat naar links, en is nu grijs), hdmi controle staat op”uit” op de x800m2, als ook op de yamaha receiver. 

 

Ik ga denk ik toch de receiver voor reparatie sturen, wellicht is er een hardware fout of firmware fout waardoor de receiver verkeerd reageert op signalen van buiten af , of zelf het hdmi/audio circuit foutief aanstuurt.

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

nou , vreemd allemaal

Helemaal apart dat hetzelfde probleem zich voordoet bij totaal verschillende merk versterkers

lijkt erop dat het dan in de blu ray zit

Even op "expert" terug te komen: het euvel zit hem niet in audio op tv, puur audio bij afspelen van cd's

 

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

Ik refereerde dus naar Instapfoto

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Die heb ik gelezen. Recentelijk zelf meegemaakt dat we dachten dat we ARC uit hadden staan. En dat stond die ook, maar bleek op de HDMI poort nog steeds iets te doen. Op moment dat we andere HDMI poort gebruikte op de TV zonder ARC. Werkte het. 

 

Als het wel goed werkt tussen versterker en speler. (zonder dat tv is aangesloten) Is mijn eerste aanname:

* er gaat iets mis tussen TV een versterker

Dan heb je aantal dingen die je kunt proberen

* andere HDMI kabel tussen tv en versterker (liefst ander merk en type)

*  andere HDMI poort op de TV

* eventueel reset van alle apparaten naar fabriek instellingen.

 

Heb je alleen het probleem met bijvoorbeeld bepaalde type CD's

* Dan kan een instelling zijn van de speler. 

Je zou tevens kunnen testen in een winkel met de betreffende CD's. vertoond de speler in de winkel ook dit gedrag? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web