annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid valt enkele seconden weg

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

Geluid valt enkele seconden weg

Goedenavond,

Ik hoop echt dat iemand mij hier kan helpen want er is nog niemnd die mij een antwoord kon geven

Ik heb sinds een week een nieuwe strdn 1080 daarvoor de 860 en een nieuwe bluray speler de ubp 800m, daarvoor de ubp s 7200

Nu wil het feit dat de audio op beide apparaten althans bij het afspelen van een audio cd een aantal seconden wegvalt dit doet hij dus bij beide versterkers met verschillende blurays.

De kabels heb ik al vervangen, geen effect

De bluray video vertoont geen mankementen tevens afspelen van usb en spotify

Wie o wie heeft voor mij de oplossing

23 ANTWOORDEN 23
profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

sinds een paar dagen laat ik de tv aan zodat ik de display van de bluray als hij audio cd's afspeelt in beeld heb

en zie geen haperingen meer

Vreemd. Toch ?

Ik zou graag de logica hiervan snappen

profile.country.NL.title
Sony-MN
Ontdekker

Inmiddels verschillende tests verder, waaronder het aansluiten van een oude Panasonic Viera plasma tv. Gezien het feit dat de audio op mijn versterker wegvalt wanneer de hdmi kabel naar mijn tv aangesloten is (maar TV in stand-by - echt “uit” kun je de Sony Android tv niet zetten), maar geen probleem heeft na het verwijderen van die kabel, dan wel netsnoer van de TV uit het stopcontact halen, moet het probleem haast wel bij de TV liggen. Blijkbaar verstuurt deze nog steeds hdmi signalen (hand shake?) naar de versterker wanneer de TV in stand-by staat. De Panasonic verstuurt deze signalen niet, want zodra ik deze op stand-by zet, of echt uit, verdwijnt ook het rode “hdmi out” lichtje op mijn versterker permanent.

 

Mijn bevindingen lijken juist, want inmiddels heb ik een paar andere Sony Community threads gevonden die exact hetzelfde beschrijven. Helaas zijn deze problemen al meerdere jaren bekend, ook bij Sony, en vooralsnog heb ik nog niets gevonden wat erop duidt dat Sony hiervoor naar een oplossing aan het zoeken is. Het blijft dus vooral bij zelf in elkaar geknutselde oplossingen van onderzoekende community leden, en die ik zelf nog moet gaan uitproberen. 

 

Hieronder de gevonden URLs

 

https://community.sony.nl/t5/android-tv/sony-kd-49x8307c-hdmi-haperend-geluid-verstoring-bij-standby...

https://community.sony.nl/t5/android-tv/kd-a1-actief-in-standby/m-p/2509816#M4877

 

 

 

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

Heb inmiddels positieve resultaten bij het aan laten van de tv

Toch vreemd dat het probleem niet wordt opgelost door Sony of in ieder geval serieus genomen wórdt 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk een HDMI confict tussen de aangesloten apparaten.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!