annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HAP-Z1ES speler herkent WAV files van Qobuz niet

profile.country.NL.title
shadowsfannl
Ontdekker

HAP-Z1ES speler herkent WAV files van Qobuz niet

Sinds een half jaar gebruik ik de HAP-Z1ES audio player naar volle tevredenheid, en speel daarop vooral DSD en High resolution WAV files af.

Voor het eerst heb ik nu bij Qobuz een aantal albums gedownload, echter de 24 bits / 96 kHz bestanden worden door de HAP-Z1ES niet herkent, en kan ik die daarop dus niet afspelen.

Qobuz zegt duidelijk dat er geen copieer beveiliging in hun nummers zit , dus dat kan het niet zijn.

Qobuz geeft bij hun helpdesk geen oplossing, en laat na het antwoord "Dan zal de HAP-Z1ES wel geen WAV bestanden kunnen afspelen"  niets meer van zich horen ( hele slimme jongens daar) ,ook niet na nieuwe mails.

Misschien is er iets fout met die bestanden , weet iemand daar meer van?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is erg vreemd. 

Bij de systeemspecs staat WAV er doodleuk tussen: 

 

AFSPEELCODEC: DSDIFF (DSD), DSF, WAV (LPCM), AIFF (LPCM), WMA, FLAC, ALAC, MP3, AAC, ATRAC (NON-DRM)

 

Bestanden van Qobuz moeten juist op deze speler werken, want het is één van de preferred partners van Sony en High Res audio. 

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet, want dit zou meteen moeten werken. Kan zijn dat er iets niet functioneerd in het apparaat. Neem contact op met de winkel waar je het gekocht hebt en geef aan dat de speler ondersteunde gekochte bestanden niet af speelt. 

profile.country.NL.title
shadowsfannl
Ontdekker

Inderdaad speelt de Sony HAP-Z1ES ook WAV files af, en dat doe ik ook al sinds ik hem gekocht heb, ook 192 /24 files, dat doet hij uitstekend, alleen bij van deze leverancier Qobuz van WAV files lukt het niet om de WAV  files af te spelen.

Voor zover ik nu alle informatie naast elkaar kan leggen zit het in die gekochte files ( metadata fout ) , en ben hierover alsnog in goed gesprek met Qobuz.

Om te testen heb ik dezelfde albums in FLAC gedownload, die werken wel prima.

Helaas in het nog niet gelukt om met een converter zoals dBpoweramp de WAV fout te herstellen, zodat de file wel herkent wordt ( een computer kan ze wel lezen en afspelen ).