annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe zie je of ATMOS werkt op HT-ZF9

profile.country.NL.title
Thorax88
Ontdekker

Hoe zie je of ATMOS werkt op HT-ZF9

Ik heb mijn HT-ZF9 aangesloten op mijn Philips TV, mijn NAS en mijn NVIDIA shield. 

 

IK heb een aantal films die een ATMOS 7.1 als audio hebben. ALs ik deze afspeel.. en ik druk op 'info' op de soundbar..dan zie ik "Dolby True HD' staan..maar nergens iets van ATMOS


DOe ik iets verkeerd? Hoor ik nergens ATMOS te zien staan als hij dat ook daadwerkelijk afspeelt? 

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Stuurt de bron dan wel Atmos audio uit?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Thorax88
Ontdekker

Ik weet niet goed hoe ik dat kan checken...


Er staat ATMOS in de bestandnaam, en in het audiospoor wat ik kan kiezen op mijn NVIDA SHield TV...maar verder dan dat weet ik niet hoe ik dat kan controleren. 

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Er kan van alles in de bstandsnaam staan, bestandsnaam zegt niet zoveel. Met de 'info' knop van de Shield zou je moeten kunnen zien welk materiaal er getoond wordt.

 

profile.country.NL.title
Thorax88
Ontdekker

Ja precies, dat dacht ik ook al. 

 

Ik zal vanavond even kijken wat mijn Shield zegt, en dan laat ik het je weten

 

Alvast bedankt voor je hulp! mvg 

profile.country.NL.title
Thorax88
Ontdekker

Ok ik heb het gechecked en volgens mij werkt het. 
Bladerunner 2049 is volgens de Shield een film met 7.1 audio..en als ik die afspeel dan zie ik in de infodisplay van de soundbar staan: "Dolby Atmos - Dolby TrueHD" 


Dat had ik bij de vorige films niet..maar ik denk dat die dus gewoon geen ATMOS hadden... 

 

Dus denk dat het goed is zo. Als de soundbar het zegt..zal t het wel goed zijn

 

Is er trouwend een manier om het type audiospoor te tonen, op de display van de soundbar..en niet als extra venster op je TV scherm? 

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Ik neem aan dat dit over films gaat die je hebt gedownload? Er is een progje, Mediainfo, als je een fim of audiobestand daarin sleept, wordt je direct verteld wat voor video en audio streams er in zitten.

 

https://mediaarea.net/nl/MediaInfo

profile.country.NL.title
Thorax88
Ontdekker

Ah ja dat is handig, dan weet ik in ieder geval wat het hoort te zijn... 

 

thanks voor je hulp!