annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HT-RT5 Music Arena volume en gejoel/gefluit word toegevoegd

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

HT-RT5 Music Arena volume en gejoel/gefluit word toegevoegd

Na een tijd denken dat ik werkelijk het niet meer op een rijtje had ben ik erachter gekomen dat de soundbar blijkbaar in music arena gefluit en gejoel toevoegd???

 


Ik gebruik deze mode vaak met muziek omdat het volume behoorlijk wat harder uit de frontspeaker komt via deze mode, en ook de achterste speakers gebruikt worden. Nu voelt me dus op dat de soundbar blijkbaar kunstmatige geluiden toevoegd.. als het compleet stil is soms tussen wisselen van muziek oid krijg ik ineens gejoel en gefluit over de boxen?????
Gelukkig na wat zoekwerk kwam ik ook een topic tegen uit amerika waar iemand dit opviel... behoorlijk irritant als je het mij vraagt en lijkt mij totaal onnodig?

het vervelende is dat ik wel een andere soundfield kan aanzetten maar dan heb ik weer het probleem dat het geluid zachter is via digitale tv op bijv een muziek zender.

Op dat probleem is in het andere topic helaas nog niet gereageerd (soundbar ht-rt5 topic).. nu hoop ik dat er een manier is dat dit gefluit en gejoel eruit kan dan wel via mijn eigen settings of via een sw update...?

 

Zoals in het andere topic genoemd heeft de soundbar wat issues met volume, over ARC via digitale tv dmv ci module kijken levert een zachter geluid op dan via apps over de tv, andere hdmi inputs. Wisselen tussen tv speakers waarbij ook audio doorgegeve word aan de soundbar geeft harder geluid, dan wanneer het arc gedeelte ingeschakeld word zodat de soundbar bediend kan worden en de tv zelf geen geluid meer uit de speakers geeft.. je hoort het volume gewoon dimmen??

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Vreemd. Nu al een aantal meldingen over volume en de RT5 gehad. 

 

Ik vraag het na. 

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Op andere fora word het ook al genoemd van de sony communities (engeland, amerika).
Hoop rond rommelen met de instellingen heeft nog niks opgeleverd.. zoals bijv handmatig instellen van alle speaker niveau's en afstanden, of verschillende ouputs van dolby tot aan stereo.

Kan eventueel de linkjes hier wel neer zetten naar die posts

Alleen ARC off of via digital out kijken heeft zin maar in allebei de gevallen geen arc / dubbele bediening 😞

 

Je zou haast denken dat het via een firmware update op te krikken is, omdat het geluidsniveau ook al merkbaar verschilt tussen soundfield music arena en bijv standard/clear audio/cinema.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je links wilt plaatsen, maakt het voor mij alleen maar makkelijker :slight_smile:

 

Ik heb wel inderdaad ook op Amerikaanse fora er klachten over gezien. Maar ook hier een drietal onderwerpen. 

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid
profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Ik kick hem toch maar weer omhoog..

 

Moet geregeld music arena aanzetten om op digitale tv beetje acceptabel geluidsniveau eruit te krijgen op setting 15-16, terwijl als ik overschakel naar bijv de youtube app of de xbox, knalt het volume er 2x zo hard uit op de andere soundfield settings.

Soundfield uit en andere settings aan/uit proberen helpt niks

 

En dan maar weer gefluit door me digitale tv als er een muziek zender op staat onder de music arena setting.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hier gisteren geprobeerd na te bootsen. 

 

Music Arena setting gebruikt. Geen gejoel of gefluit gehoord. Laatste firmware staat erop. 

Bij regulier TV kijken stond de Soundbar op niveau 15 van de 50. Was prima verstaanbaar. 

 

 

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Hier ook de laatste firmware,

 

Denk dat je dan toch echt langer de music arena functie moet gebruiken, want het is niet zo dat je binnen 5 minuten met geluid op de achtergrond merkt dat er gefloten word.
Eens in de zoveel tijd, met name bepaalde geluidsgebeurtenissen of freq lokken de extra gejoel of fluit toevoeging uit... En geloof me, hij is er weldegelijk vanuit de soundbar. Zie de links die ik gepost heb.

 

regulier tv kijken.

Kijk je digitaal via CI + module?
En heb je het verschil geprobeerd tussen music arena en bijv clearaudio,

en verschil clear audio digitale tv en youtube app.

 

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

 

 

zie bijv:

https://community.sony.com/t5/Home-Theater-Products/Audience-Sound-HT-RT5-Music-Arena-mode/td-p/5495...

 

 

Probeer de lays reclame van de UEFA maar eens te bekijken, geheid dat je hem gaat horen, net nog even aangezet toen kwam ik hem tegen op tv tijdens reclame op XITE.