annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony STR DG520 met hdmi geeft wel beeld, geen geluid

profile.country.NL.title
eefj33
Nieuw

Sony STR DG520 met hdmi geeft wel beeld, geen geluid

Ik heb problemen met mijn STR DG520 versterker. Wanneer ik mijn laptop aansluit met een HDMI kabel, krijg ik enkel beeld en geen geluid. Wanneer ik de HDMI in mijn xbox 360 stop heb ik hetzelfde probleem. Aan de kabel en laptop ligt het niet, als ik deze in de SmartTV van een vriend doe, dan werkt alles automatisch ínclusief geluid. De HDMI zit momenteel in de DVD ingang, maar met de BD ingang heb ik hetzelfde probleem. De laptop geeft HDMI niet als audio output als optie, maar dat ligt dus absoluut niet aan de kabel.

 

Geluid zelf werkt overigens wel, want op het kanaal SA-CD/CD heb ik een bluetooth receiver aangesloten waarmee ik muziek stream over de boxen die aangesloten staan op de versterker. Hier heb ik nooit problemen mee ondervonden.

 

Daarbij heb ik nog een ander probleem: als ik mijn xbox 360 aansluit met component op de video ingang, krijg ik geen geluid én geen beeld. Kabel en xbox doen het wederom wel op de bovengenoemde SmartTV.

 

Deze problemen lijken mij te komen door een verkeerde instelling van de versterker. Maar hoe kan je dit aanpassen? Ik kom er met de handleiding niet uit.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @eefj33

 

Het zou ook door ouderdom kunnen komen. Een idee om het na te laten kijken? 

profile.country.NL.title
eefj33
Nieuw

Mijn vader kwam ermee dat het wel eens aan de tv zou kunnen liggen, aangezien dat bij hen ook het probleem was toen ze deze tv nog gebruikte. Dus andere tv van marktplaats geplukt en jahoor; beeld doet het prima en laptop geeft HDMI als audio uitgang. Alleen het volgende probleem...

 

Vanwege de nieuwe tv heb ik alle draadjes uit de versterker getrokken en opnieuw aangesloten. En nu krijg ik het geluid niet meer werkend via de versterker. Ook niet als ik muziek wil streamen via een bluetooth receiver (heeft dus niets met de tv te maken). Op die manier heb ik maanden muziek kunnen streamen en nu lukt het niet meer. Als ik een koptelefoon in de versterker doe, komt daar wel gewoon geluid uit. Het ligt dus aan een instelling over de autio output en ik kan er níet achter komen welke. 

 

Ideeën?