annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

STR-DN1080 ARC opties

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

STR-DN1080 ARC opties

In bezit van de van de STR-DN1080 av amp van Sony, deze heb ik aangesloten op mijn 55XE8599 tv.

Nu wil ik graag weten hoe/of het mogelijk is dat als ik direct een "youtube"video of iets dergelijks naar mijn TV cast hoe ik ervoor kan zorgen dat het geluid dan cia de DN1080 loopt ipv via de tv.

De amp is aanglsoten op HDMI poort 3 (arc) en ik gebruik de HDMI out A (arc) op de Amp.

Alsnog is het mij tot heden niet gelukt om het geluid vanuit mijn tv via de Amp te laten lopen, ook weet ik niet (en ik kan dit nergens terug vinden) in welk kanaal ik de Amp moet zetten om het geluid op deze wijze te laten lopen.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Beste Jbasemoine, 

 

Welkom op de community. Ik ga je vraag intern doorzetten, maar misschien er al andere community leden die antwoord op deze vraag hebben.

 

Groeten,
Thijs

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Goede dag,

 

Ik was iets te snel en heb het "probleem" al opgelost.

Maar ik kom nu wel op een volgend vraagstuk uit :tongue:

Mijn Pc heb ik op Amp aangesloten om vervolgens via de PC 4k films te kijken met DTS audio format (verschillende DTS formats zoals Hd, Hd-ma etc....) en natuurlijk 4k gaming :grin:

Nu wil ik graag weten welke poort op AMP hier het meest geschikst voor is.

Mijn ps4/consoles heb ik via de Game poort op de Amp lopen, ik zat zelf te denken om de PC op sat/catv te zetten, maar support deze poort wel alle Geluids formats en ondersteunt deze poort ook 4K ?

 

Tevens heb ik nog een paar vragen over de divers Sound settings van amp zelf, voor het kijken van films met een DTS audio format, wat is de beste audio setting op AMP (multi channel, direct, DTS, DTS X etc..).

Op dit moment switch is veel tussen DTS en Direct en vindt het zeer lastig om te bepalen welk format het beste geluid geeft (best omgaat met sorround audio formats).

Ik heb de speaker op 5.0 staan (heb ook een 5.0 opstelling) .

Wat mij daarnaast opval is dat als ik bijvoorbeeld een game start er op het display van de AMP "PCM"met wat cijfertjes (deze corresponderen met mijn setup) maar vervolgs schiet de Amp op Multichannal en hoor ik uit elke speaker het zelfde, graag zal ik dan ook in deze situatie willen weten wat het beste audio setting is of hoe ik de amp in PCM krijg zonder enig andere audio setting.

 

Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijke genoeg is bij onduidelijkheid laat het me weten :grin:

profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Ons advies is om in dit geval de Game of Bluray/DVD poort te gebruiken.

 

Bovendien bij het opzetten van het geluid in Direct, vind er een 1:1 weergave van het geluid plaats. Hierdoor geen vervorming/aanpassing van het originele bestand. 

 

Heel veel luister plezier nog. Groeten,
Thijs