annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

vTuner cannot connect bij CMT-G2NiP

Rudiceyssens
Ontdekker

vTuner cannot connect bij CMT-G2NiP

Hi,

 

Sinds zaterdag is mijn verbinding met de vTuner van mijn apparaat CMT-G2NiP verbroken en krijg ik meldingen als "cannot connect" en sinds vanmorgen "not available".

 

Mijn netwerkverbinding werkt nochtans correct: afspelen via Airplay en vanaf computer lukt vlekkeloos.

Heb alles al eens teruggebracht naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. Probleem met enkel vTuner blijft hetzelfde.

 

Heeft iemand gelijkaardig probleem of kan iemand mij helpen om de vTuner terug aan de praat te krijgen?

 

 

34 ANTWOORDEN 34
Alexandernl
Ontdekker

Hallo Sony,

 

Ik vind het erg vervelend dat wij nu al tijden niet via vTuner kunnen luisteren naar internetradio.

Is er een andere manier om toch internetradio op de CMT-G2NiP af te spelen?

 

Ik heb de CMT-G2NiP nog geen jaar en vind het op deze manier wel een erg duur apparaat. De afhandeling en informatievoorziening is over de vTuner tot nu toe zeer ondermaats! :cry:

 

Hoop op een spoedige oplossing!

Alexander

Anonymous
Niet van toepassing

Welkom Alexander, 

 

Dit forum is er speciaal voor gemaakt om Sony gebruikers met elkaar in contact te brengen om zo hulp en informatie uit te kunnen wisselen. Als je een reactie van Sony wenst, kun je het beste direct contact opnemen met de klantenservice. 

 

In deze thread worden overigens ook problemen met vtuner besproken, wellicht dat gebruikers hier de laatste ontwikkelingen zullen bespreken.

 

 

ruud0110
Ontdekker

 

Onlangs heb ik de Sony CMT SBT300W aangeschaft omdat deze internetradio heeft, werkte prima maar sinds enkele weken niet meer....navraag bij Sony levert niets op, men weet het niet zeggen ze.

 

Erg frustrerend om zo afhankelijk te zijn van de wil van Sony,  en een slechte zaak dat men zo in gebreke blijft.

 

Heeft iemand op dit forum misschien een andere oplossing gevonden?

 

Molding
Ontdekker

Eind juli van dit jaar (2014) kocht ik de CMT-G2NiP en dit uitsluitend om te kunnen genieten van internetradio – mijn vorige ietwat verouderde Sony audiotoestel deed het immers nog zeer goed.

Lang heb ik getwijfeld tussen de DENON CEOL N-8 en de CMT-G2NiP.

Omdat ik tot nu zeer tevreden was van Sony (o.a. TV, autoradio, wekker) heb ik uiteindelijk voor de CMT-G2NiP gekozen.

Tot nu toe heb ik dus slechts 1 maand kunnen genieten van internetradio en dat is gewoon onaanvaardbaar !

Graag had ik nu van Sony duidelijk vernomen wanneer (en of) er een oplossing zal komen aan dit probleem zodat ik eventueel verdere stappen kan ondernemen.

 

Alvast bedankt voor een dringende reactie.

 

ruud0110
Ontdekker

vanmorgen 10 okt deed de vTuner service het weer!!

hopelijk dat het zo blijft.

 

de infopagina van Sony blijft nog wat achter, daar staat nog dat het niet werkt,

 

grtz  ruud

Perzik54
Nieuw

Sinds enige dagen heb ik hetzelfde probleem: vTuner werk niet meer. Ik zie de presets wel in het display, maar na een druk op Enter gebeurt er niets. De vTuner zenders doen het wel op mijn PC, dus aan vTuner zelf ligt het niet. Op het Sony apparaat doet Music Unlimited het wel, dus de netwerkinstelling is in ode. Het is jammer dat Sony niet meer muziek servers ondersteunt. Neem een voorbeeld aan Logitech zou ik zeggen!

nlangendorff
Ontdekker

Bij mij werkt het ook nog (steeds) niet. Jammer nu de top 2000 op de radio is.

 

Is er bekend wanneer dit probleem verholpen is? (ook een CMT-G2NiP)

Molding
Ontdekker

Volgens wat ik vernomen heb via verschillende sites gaat het hier over een machtspelletje tussen Sony en vTuner. Sony zou exclusiviteit beloofd hebben aan vTuner betreffende internet radio en blijkt dat de nieuwe Sony apparaten nu geprogrammeerd zijn om met TuneIn internet radio te streamen! Een contactbreuk vanwege Sony dus. Ik vrees dat Sony hier niets aan zal doen en dat zij verwachten dat wij het gewoon maar zonder internetradio moeten doen.

Sowieso neem ik morgen contact op met de winkel waar ik mijn keten gekocht heb om een terugbetaling te eisen en mijn volgende keten zal zeker geen Sony meer zijn…

 

Voor wie Facebook heeft is dit een interessante groep om te volgen :

We want Sony Vtuner back

profile.country.nl_NL.title
Jojom_
Ontdekker

Bedankt voor deze verwijzing naar Facebook.

Dacht dat we nog over enkele zenders konden beschikken (veel te weinig), maar begreep uit Facebook-berichtgeving dat er nu helemaal geen vTuner meer door komt. En inderdaad blijft het nu stil....

 

Ik vraag me af hoe het nu verder zal gaan.

We hebben deze installatie toch ook gekocht ivm internetradio.

De handleiding maakt melding van vTuner als mogelijkheid.

Als die niet meer doorgegeven wordt zal Sony een gelijkwaardig alternatief aan moeten bieden.

Ik hoop dat ze nu eens een keer snel zullen handelen.

 

Jojom

Anonymous
Niet van toepassing

Hallo allemaal, 

 

Sony heeft ons laten weten dat de streaming service momenteel helaas niet beschikbaar kan zijn omdat de internet radio aanbieder vTuner de distributie hiervan heeft onderbroken. Het gaat niet om een defect in het Sony apparaat. Via http://www.sony.nl/support/nl zullen updates te vinden zijn over dit probleem.

 

Mvg,

Arthur

 

Zie ook: http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-hn/prd-tvhc/internet-radio-stations