annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

VTuner problemen sinds november

gdeprins
Nieuw

VTuner problemen sinds november

VTuner service werkt niet goed sinds november. Zelf heb ik een cmt-mx700ni waarop 80% van de zenders verdwenen zijn. De presets werkten al eerder niet erg goed. Sommige gebruikers melden dat de service helemaal niet meer bereikbaar is. Wordt hier echt werk van gemaakt bij Sony? Het is nu al bijna 2 maand dat de Internet radio service van vele Sony apparaten niet meer werkt.

 

28 ANTWOORDEN 28
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi gpdeprins, 

 

Dat klopt. Er is nog geen statement te vinden wat er mis is en of het opgelost zal worden helaas. 
Ik vermoed dat hier nog achter de schermen aan gewerkt wordt. 

josephvlanen
Ontdekker

Gedeelte correspondentie mbt probleem Vtuner-Sony.

KOPIE

 

16 maart 2015

 

Geachte Sony,

 

Dit is voorlopig de laatste e-mail die ik aan dit onderwerp wijd.

 

U geeft aan dat het Vtuner probleem is opgelost. Zeker niet waar!! RESETTEN HEEFT GEEN ENKELE ZIN!!

 

Het aantal doorgegeven zenders van Vtuner voor de Sony internetradio’s,  blijft, nog steeds, VER achter bij de door andere diverse merken, te ontvangen zenders, doorgegeven door dezelfde Vtuner.

 

Ik heb in 2011 de CMT-MX700Ni van Sony, gekocht. Nu dwingt u mij om opnieuw een , uiteraard ander, kennelijk beter, merk te kopen om het zelfde zenderaanbod, ook doorgegeven door Vtuner, te kunnen ontvangen.

De wereld op zijn kop.

Natuurlijk kunt u zich verschuilen achter uw uitspraak dat de CMT-MX700Ni geen technische mankementen vertoont en dus?? niet voor een coulance-regeling in aanmerking komt.

Maar vergelijk eens het met deze opmerking: ik koop bij Philips een TV die 2 jaar lang de normale zenders doorgeeft en plotsklaps zijn NPO 1,2 en 3 niet meer te ontvangen. Is toch

ook ondenkbaar.

 

Slotconclusie: Sony wil dit niet oplossen en heeft daarom voor mij afgedaan als A-merk.

Ik wil iedereen die dit leest, oproepen hetzelfde te doen omdat SONY in gebreke blijft met een oplossing voor het TOTALE zenderaanbod van VTUNER.

 

Met vriendelijke groet,

 

J.C.M. van Lanen

 

Van: customersupport.nl@eu.sony.com [mailto:customersupport.nl@eu.sony.com]
Verzonden: maandag 9 maart 2015 13:34
Aan: [gegevens verwijderd]
Onderwerp: RE: RE: Sony Support E-mail | Sony Support Email 12314239 [case:12314239][email:302776921]

 

Geachte heer Van lanen,

Bedankt voor uw email naar Sony Support.

De vTuner service zou inmiddels weer werkzaam moeten zijn.
Kunt u voor a.u.b proberen uw toestel te resetten door onderstaande stappen te volgen:

1 Trek de stekker van het netsnoer uit het stopcontact en steek hem er weer in, en schakel vervolgens het systeem in.

2 Terwijl u ENTER ingedrukt houdt, houdt u power button. ingedrukt totdat "RESET" wordt afgebeeld.

Alle door de gebruiker geconfigureerde instellingen, zoals de netwerkinstellingen, voorkeurzenders, timer en de klok, worden gewist.

Werkt het na deze stappen?

Mocht het na deze stappen niet werken kunt u beschrijven wat er precies fout gaat en wat u op het beeldscherm ziet?

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het consumenten informatie centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België.
Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.


Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Renzo
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
Schipholweg 275 - 1171 PK Badhoevedorp - The Netherlands


__________________________________________________________

From:

[gegevens verwijderd]

To:

customersupport.nl@eu.sony.com 

Cc:

 

Sent:

07/03/2015 23:56:17 

Subject:

Sony Support Email 12314239

 

 U beweert dat Vtuner zijn aanbod kan veranderen in internet radiostations. Maar dat is NIET waar. Vtuner blijft erbij dat Sony zich NIET aan de overeengekomen afspraken houdt. Op andere merken internetradio's zijn er GEEN problemen met Vtuner. Sony maakt zich er gemakkelijk van af. Wij zullen ons groeperen en een vuist gaan maken naar Sony. Schandalig e

[bewerkt door Juliette_H: persoonlijke gegevens/e-mailadres van klant verwijderd]

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dus als jij een TV koopt, is de fabrikant verantwoordelijk voor de content die jij er op wilt afspelen? 
Dat is inderdaad de wereld op zijn kop...

 

VTuner heeft zelf de keuze gemaakt ondersteuning hiervoor af te knijpen. Sony is bezig om dat te veranderen en op een aantal apparaten werkt het ook weer naar behoren. 

josephvlanen
Ontdekker

Ik weet niet wie u bent of wat, mar uw bewering klopt totaal niet.!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

En waarom klopt het niet? 

josephvlanen
Ontdekker

Omdat Vtuner op andere merken PRIMA werkt. Het is wel degelijk een commercieel geschil tussen Sony en Vtuner en dat weet u heel goed!

Probeer de consument niet te misleiden door dit soort onware opmerkingen.

Dit keer slaat Sony de plank wel erg mis. Laat tienduizenden gebruikers over de HELE wereld in de kou

staan. Zal straks toch wel te merken zijn aan omzetcijfers en terecht want kennelijk is Sony NIET bereid om ons consumenten tegemoet te komen. ZEER SLECHT.

gdeprins
Nieuw

Of het een commercieel of technisch probleem is weet ik niet maar het probleem is inderdaad nog altijd niet opgelost. Ofwel heeft VTuner wat veranderd aan zijn interface waardoor de software van Sony niet goed meer werkt en vind Sony het blijkbaar te duur om een firmware upgrade uit te rollen ofwel is het inderdaad een commercieel probleem. Wat het ook is het is niet normaal dat een bedrijf als Sony apparaten verkoopt die 3 jaar na verkoopdatum in functionaliteit beperkt worden. Het gaat hier niet om enkele ontbrekende zenders, meer dan de helft ontbreekt inclusief de meeste nationale zenders en het is niet regio gebonden want ik heb de zenders van enkele andere landen ook nagekeken. Indien men de problemen met VTuner niet kan oplossen zou het toelaten van manueel ingeven van zenders voor mij een aanvaardbare oplossing zijn maar dat vereist waarschijnlijk ook een firmware update en die wil men blijkbaar niet maken. Ik vermoed dat er voor deze apparaten een te kleine markt is en men daardoor de investering niet wil doen maar het is en blijft een praktijk de de merknaam Sony toch wel ernstig aantast.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het klopt ook dat dit absoluut geen leuk verhaal is. Ik probeer je niet te misleiden. 

In de algemene voorwaarden die bij het apparaat geleverd zijn, staat ook in dat er ten alle tijden services van derde partijen kunnen veranderen, zonder opgaaf van reden. Terecht boos zijn is prima, maar reageer dat niet af op mij. 

kiekiek1
Ontdekker

Nadat de problemen met vTuner waren opgelost, kocht ik in alle vertrouwen een Home Cinema set van Sony. Sinds 18 mei ligt vTuner er opnieuw uit en volgens Sony zou dit probleem worden opgelost. Inmiddels zijn we ruim twee maanden verder en werkt vTuner nog steeds niet.

 

Wanneer kan ik weer van deze mooie feature genieten?

 

Graag niet komen met het argument dat je afhankelijk bent van aangeboden content en dat Sony daar niet voor verantwoordelijk is, want juist vTuner wordt gebruikt als verkoop argument en de applicatie zit er tenslotte niet voor niets op. Naar mijn idee hoort die dan ook normaal te werken en dienen Sony en vTuner daar ook zorg voor te dragen.