annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

VTuner problemen sinds november

gdeprins
Nieuw

VTuner problemen sinds november

VTuner service werkt niet goed sinds november. Zelf heb ik een cmt-mx700ni waarop 80% van de zenders verdwenen zijn. De presets werkten al eerder niet erg goed. Sommige gebruikers melden dat de service helemaal niet meer bereikbaar is. Wordt hier echt werk van gemaakt bij Sony? Het is nu al bijna 2 maand dat de Internet radio service van vele Sony apparaten niet meer werkt.

 

28 ANTWOORDEN 28
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Daar kan niemand je een antwoord op geven...

 

Dat iets een verkoop argument is, betekent niet dat de fabrikant verantwoordelijk is voor iets van een derde partij. 
Features die belangrijk zijn om te vermelden, staan wel vaker op communicatiemiddelen. 

Sony en vTuner moeten dit samen oplossen, dat is wel duidelijk. Je kunt het daarom niet de verantwoording bij één partij leggen, die is naar mijn mening door beiden gedeeld. 

kiekiek1
Ontdekker

Als je hardware aanbied, met daarin ingebakken vastgelegde en niet veranderbare software dient de fabrikant zeker zorg te dragen voor een goede overeenkomst met de derde partij, in dit geval vTuner. Bij Sony lijkt de wil daarvoor te ontbreken en de reden ligt voor de hand: geld.

 

Ik heb altijd Sony apparatuur in huis gehad, omdat het produkt goed is, net als de service. Mocht dit probleem niet opgelost gaan worden, dan wordt mijn volgende aankoop zeker geen Sony en vele anderen zullen deze keuze gaan maken.

 

Zorg gewoon dat het produkt doet waar het voor verkocht en zoals het ook in de handleiding staat.

 

Overigens heb ik nog een ander probleem: het afspelen van audio bestanden vanaf een Android of iPhone werkt ook al niet meer, wat ik ook probeer. De verbinding wordt gemaakt via Bluetooth, maar zodra ik op afspelen druk wordt de verbinding verbroken. Heeft ook gewerkt en werkt dus niet meer. Alweer een tegenvaller!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als jij een smartphone koopt en jouw software verdwijnt uit het aanbod, ga je dan ook klagen bij de fabrikant? 

 

Nogmaals, ik snap heel goed wat je bedoelt. De schuld die je zo simpel alleen bij Sony in de schoenen schuift is echter niet juist, vind ik. 

 

De bluetooth verbinding die niet meer werkt, is geen feature die ineens is weggehaald. Dat zou daadwerkelijk een issue uniek aan jouw setje kunnen zijn. Kun je het beste even contact met de winkel opnemen of met de klantenserivice van Sony. 

kiekiek1
Ontdekker

De feuture van vTuner staat beschreven in de handleiding van Sony en wordt mee geadverteerd.

 

Werkt dat niet dan zal de fabrikant moeten zorgen dat ook dat deel van zijn produkt werkt.

 

Aan vTuner ligt dat niet, omdat bij talrijke andere merken vTuner gewoon werkt.

 

Dus Sony: handen uit de mouwen en oplossen. Hoe simpel is het?

 

Maar nee Sony heeft lak aan zijn klanten, die vanzelf gaan afhaken wegens slechte service.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Op dit moment is er geen oplossing nog. 

 

We kunnen discussieren tot we een ons wegen, maar dat gaat niet helpen natuurlijk. 

 

Enige wat ik je kan aanraden is af te wachten. Dit speelt al zo lang dat er binnenkort een uitkomst moet komen. 

profile.country.BE.title
patjepost
Lid

Ik heb ook problemen met de vtuner, belgische posten zoals nostalgie en het waalse canal 21 classic zijn verwenen maar ook veel interessante buitenlandse zenders. Ook de internetverbinding valt geregeld weg zowel via vast internet als wifi. Ook de verbinding met mijn pc valt dan weg zodat ik ook geen muziek vanaf mijn computer meer kan spelen. Ik heb hem al eens binnengedaan in de winkel en ze hebben een nieuwe ontvanger gestoken maar dat heeft niks opgelost, het probleem is hetzelfde. Het betreft de G2nip.

 
 
 
 
josephvlanen
Ontdekker

Ik ben al 5 jaar gebruiker van Vtuner en Reciva. De servers van Vtuner willen wel eens, om onduidelijke redenen, uitvallen.

Ik heb Vtuner daar al herhaalde malen op gewezen, maar men is doof voor de klant.

De “uitvallen” worden wel steeds minder, sinds ik overgestapt ben naar Marantz M-CR610 die ook een contract heeft met Vtuner.

Op Marantz. com kan ik zelf stations toevoegen (met de juiste link) aan mijn favorieten.

Dit was ook al mogelijk op mijn Tangens (Net200-internetradio, helaas niet meer leverbaar) die gebruikt maakt van Reciva. NOOIT problemen mee gehad.

Mijn Sony CMT-MX700Ni was EEN RAMP. Daarom Marantz aangeschaft.

Conclusie: Niet alleen Sony is schuldig aan deze malaise, ook de servers van Vtuner werken niet optimaal, maar de Sony apparatuur kan daar al helemaal niet mee omgaan,

en daar komt bij het commercieel geschil van Sony met Vtuner, die op zijn beurt ook nog een GROOT aantal zenders heeft geblokkeerd voor Sony OVER DE HELE WERELD.

Sony is voor mij GEEN topmerk meer.

profile.country.BE.title
patjepost
Lid

Zelfs de verbinding met mijn pc, draadloos en vaste verbinding valt soms weg. Ik heb hem al eens binnengedaan , ze zeggen dat ze een nieuwe ontvanger gestoken hebben maar het probleem blijft. Voor zulke dure apparatuur zou dat toch niet mogen. Voor fm is de antenne een gewoon kabeltje, zou toch niet mogen. Voor de rest speelt hij prima, goede geluidskwaliteit. Globaal zien ben ik tevreden, enkel de ontvangst. Van die problemen tussen Sony en V tuner wist ik niks, dat is dus de reden voor die zenders die weg zijn.

Ik ben nu ook niet meteen van plan om een andere radio te kopen , maar ik zou toch ook geen Sony meer kopen .

Ik zou de radio terug binnen moeten doen ,maar ik zal hem dan terug enkele weken kwijt zijn en ik vrees dat het probleem zal blijven.

 
 
profile.country.BE.title
patjepost
Lid

Kan ik een betere fm antenne aanschaffen voor de G2 *****

 
 
profile.country.BE.title
patjepost
Lid

soory G2nip