annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Downloaden inhoud mislukt (-1145)

profile.country.nl_NL.title
MarcelEindhoven
Bezoeker

Downloaden inhoud mislukt (-1145)

Heb zojuist boeken gekocht bij bol.com

Als ik klik op download geeft de Reader library de melding "Downloaden inhoud mislukt (-1145)".

Nergens in de help of by Sony staat wat dit betekent of wat je moet doen.

Vorig jaar al enkele malen succesvol boeken gekocht en gedownload via bol.com

Die komen terecht in

C:\Users\Marcel\Documents\My Books\Reader Library

Heb nu de Reader Library er af gegooid en opnieuw geinstalleerd (versie 3.3), dit heeft geen effect gehad.

Bij het downloaden komt het bestand Aubreyan.acsm terecht in mijn Downloads directory.

Als ik deze activeer wordt Reader Library opgestart en krijg ik nog steeds de 1145 melding.

Zojuist Adobe Digital Editions gedownload volgens de instructies in

http://www.ereaders.nl/sony_ereader_downloaden_inhoud_mislukt

Die kan het boek wel downloaden.

En kopieren naar mijn PRS-300.

Heb nu dus 2 library programma's die ieder een deel van mijn collectie bijhouden.

Zucht

Message was edited by: MarcelEindhoven

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
petwille93
Bezoeker

Marcel, vanavond heb ik een zelfde probleem. Kan van Bol.com niet downloaden (error 1145). Heb gecommuniceerd met AI-mannateje / vrouwtje van Bol, met als resultaat dat ze/het me een e-mail gaat sturen met een oplossing. Wacht nu dus rustig af. Bijkomend probleem is dat synchronisatie van een specifiek boek ook lijkt te hangen....anders duurt het wel heeeeel erg lang. Gebruik een PRS-650 .

profile.country.nl_NL.title
Moraalridder
Bezoeker

Hallo Marcel,

Ik heb zelf slechte ervaringen met het werken met de reader library. Of het komt doordat ik windows-vista gebruik of niet, ik ben overgestapt op Calibre (gratis down te loaden vanaf het internet). Dit heb ik gevonden na tips van mensen op het internet. Dit programma werkt prima bij mijn sony prs 300 (en bij mijn nieuwe prs 350).

Bij enkele gekochte boeken lukt het niet, mijn oplossing: gewoon slepen/kopieren via de verkenner, dan lukt het prima! Ook bij boeken van bol.com. Het is wel belangrijk om de boeken vanaf je computer met het IP adres te slepen waarmee je de boeken ook gekocht hebt. Die boeken uitwisselen met anderen of vanaf een andere computer proberen werkt niet.


Voordelen van calibre boven reader library:

- delen van boeken is gemakkelijker (op te slaan op schijf)

- indelen in categorien is vele malen gemakkelijker

- naam wijzigen van de bestanden of auteurs lukt in reader library niet in calibre wel

- je hoeft niet steeds je hele bibliotheek te synchroniseren (dit liep bij mij vaak vast, tot 5x toe ben ik mijn hele bibliohteek kwijt geweest) en kunt gewoon de boeken aanklikken die je wilt uploaden naar je reader.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Hartelijke groet, Alice

profile.country.nl_NL.title
petwille93
Bezoeker

Marcel, ik heb zowel contact gehad met Bol, Adobe en Sony. Uiteindlijk heb ik Adobe Digital Editions geinstalleerd, maar kreeg later nog een mail van Sony (waarin overigens een zelfde soort actie werd gesuggereerd, maar misschien wel belangrijker is de volgende opmerking welke ik voorheen nergens gezien had :

"Dan is het eerste wat u nagaat, of de Bol.com en Adobe ID (een ID die u aan het begin van de installatie dient op te geven) exact hetzelfde zijn, dat houd dus in; gebruikersnaam en wachtwoord van beide dienen exact hetzelfde te zijn."

Wachtwoorden zijn makkelijk te veranderen, maar gebruikersnamen vaker niet dan wel...tenzij je nieuwe aanmaakt die gelijk zijn. En waar je ook op moet letten dat als je een van de wachtwoorden verandert de ander in sync gebracht moet worden. Niet zo netjes eigenlijk dus.

Misschien helpt dit ?

Groet, Peter

Message was edited by: petwille93

Message was edited by: petwille93

profile.country.nl_NL.title
Bert-M
Bezoeker

Hallo Peter, Marcel, Alice,

Heb hetzelfde probleem.

Ik vind het gewoon te zot voor woorden koop je een tablet voor ruim € 400,-- kun je geen boeken downloaden van BOL.com. Ligt niet aan BOL, op mijn PC gewoon te lezen(maar wat heb je daar aan, die neem ik niet mee in de trein).

Geen beste reclame voor SONY, dus SONY doe hier wat aan!!!

met vr groet,

Bert Magermans

ps verder vind ik de tablet mooi!!!