annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Er is iets goed mis met de PRS-T2

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Er is iets goed mis met de PRS-T2

Ik heb de reader terug gestuurd, er is iets fouts mee.

Als ik 2 exact gelijke boeken in mijn T1 vergelijk met mijn T2 dan kunnen er op de T1 een paar woorden meer op een regel.

Bij gekochte boeken worden woorden verkeerd afgebroken aan het eind van een regel.

antwoord wordt bij het eind van een regel a volgende regel ntwoord in plaats van dat het hele woord doorschuift naar de volgende regel.

Er klopt gewoon iets niet in de afbraak van de woorden en bladzijdes die er op de T1 volkomen normaal uit zien, zijn een puinhoop op de T2.

Plaatjes van 800x600 wat de standaard resolutie is, worden verkeerd weergegeven.

Het is me duidelijk dat er met de software van deze reader iets mis is.

Zoomlevel, bijsnijden,marges,het maakt niet uit, er is iets goed mis met deze reader en ik kan in de huidige staat alleen maar afraden het ding te kopen.

Ik had al bugs gevonden over het feit dat sommige apps niet wachten op de totstandkoming van een draadloze verbinding maar ook het resizen doet de reader niet goed.

Voor de grap een plaatje van 1200X1600 er op gezet.

Deze wordt 2x zo groot weergegeven ( Waar de T1 hem netjes resized)  en is onleesbaar.

4 boeken terug gebracht naar hun oorspronkelijke font.

De bladzijdes zien er gelijk uit maar op de T1 staat meer tekst dan op de T2 en de T2 schuift een woord dat aan het eind van de regel staat niet door naar de volgende regel maar breekt gewoon af op de plaats waar het scherm ophoudt.

Ik heb de PRS-550 PRS 600, de 650, de PRS-T1 en de PRS-T2 en de laatst genoemde geeft alle uitgeteste boeken en bladzijdes niet correct weer.

Uiteraard nieuwste software en factory reset gedaan,het helpt niet.

Pas als ik in de .css van een boek laadt dat er een rechtermarge van 5 pt moet zijn, is de rechterkant correct maar dan moet ik in elk boek de marges gaan veranderen, voor mij is dat geen probleem,maar een onervaren koper zal dit niet lukken.

Hij "denkt" gewoon dat het scherm breder is dan hij in werkelijkheid is.

Slechts een plaatje van 570 x 760 kan goed weergegeven worden,elk groter plaatje wordt verminkt.

Natuurlijk zou dit exemplarisch kunnen zijn,maar een bij de plaatselijke Dixons (met vermelding niet goed geld terug) trad exact hetzelfde probleem op.

Er wordt geen 800x600 weergegeven,het afbreken is onjuist,Facebook doet het niet, in mijn lange rij van Sony van Sony readers is dit het meest slechte examplaar wat ik ooit ben tegen gekomen, daarnaast zie je elke vingerafdruk op het matte zwart.

Slechte keuze Sony !

94 ANTWOORDEN 94
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

De net uitgebrachte update corrigeert het probleem niet, dat is vrees ik een simpeler antwoord dan alle titels op te gaan noemen met alle respect.
Ik heb via de mail kontakt gehad met Bart en hij heeft inmiddels een boek waar de problemen inzitten en ik kan met het gratis programma sigil (legaal,verwijdert GEEN DRM) zelf boeken maken die het probleem triggeren.

De laatste keer dat ik iemand van Sony sprak is dat de boeken de tag bevatten en dat de boeken dus het probleem zijn en dat Sony een fix niet op de hoogste lijst van problemen heeft staan.

Er is ondertussen een nieuwe adobe versie uitgekomen ( versie 2 alweer ) en Sony heeft een verouderde adobe versie in de reader gestopt.

En om gelijk de fabeltjes te ontrafelen, de T2 bevat dezelfde microprocessor als de T1 en zelfs hetzelfde verouderde android 2.2.

De enige dingen die sony heeft veranderd is dat de page refresh bij het bladeren niet meer bij elke page doet maar om de zoveel pages, een optie die standaard aan staat maar die je ook uit kan zetten.

Hetzelfde kan je ook doen in de T1 als je weet hoe ( niet bereikbaar via de gewone opties)

Hierdoor lijkt de T2 sneller maar is dit dus niet, als je de page refresh weer aanzet is hij net zo snel als de T2.

Het enige nieuwe is toegang tot Facebook ( wat in de T1 ook al kan maar dan via de browser) en evernote waar je ook met de browser gewoon kan komen,en als je de browser op een Dropbox account instelt kan je boeken vanuit de huiskamer of van waaruit ook op je dropbox account gooien en dan wanneer het je uitkomt met de browseroptie op je reader zetten.

Hardware matig is de T2 gelijk aan die van de T1 en om toch nog wat winst te boeken hebben ze bij de T2 het audiodeel er uitgehaald.

Het DRM princiepe ( en daar kan Sony niets aan doen ) vind ik verwerpelijk, ik betaal mijn heffingen al via de thuiskopieheffing.

Het enige frustrerende is dat ik iedereen die problemen heeft met de T2 kan helpen,maar het niet mag.

In elk geval heeft Bart dus al het testboek en misschien dat de consumentenbond wel lukt.

Bol 2e lijn consumenten electronica belt me gewoon en stelt vragen want die zitten er natuurlijk ook mee,maar ik kom bij Sony niet bij die 2e lijn.

Voorlopig ben ik blij met mijn T1 en blij dat ik de T2 op tijd kon terug sturen, een volgende reader zal geen Sony meer zijn, ik heb de 550 gehad, de 600, de 650,de T1 en de T2.

En feitelijk ben ik hier alleen om support te geven,want ik heb de T2 niet eens meer en zelfs al kan ik de problemen met mijn eigen exemplaar zo verhelpen, ik hoef er geen een meer ook.
Met de T1 heb ik net zoveel mensen geholpen als met de T2 maar er kan zelfs geen bedankje van Sony af.

Ik heb het probleem getriggerd,ik heb de oplossing getriggerd,maar Sony zwijgt in alle toonaarden,dus houdt het voor mij hier ook op.

profile.country.nl_NL.title
Jan_1951
Nieuw

Beste Nick_1964,

Laat ik voorop stellen dat je met je uitleg van 22 november j.l. mij uitstekend geholpen hebt. Dus al mijn complimenten en dank daarvoor. Dit ondanks dat je geen T2 gebruiker bent.

Het is te hopen dat voor heel veel gebruikers Sony iets gaat doen met je opmerkingen.

Desondanks lukt het mij met één boek niet om met je methode een boek leesbaar te krijgen op de T2. Het punt is dat dit boek gedeeltelijk wel goed leesbaar is op de T2, maar dat sommige alinea's wel doorlopen, waardoor zij buiten het scherm belanden.

Al deze alinea's beginnen met een inspring van ca. 5 posities. Het kan ook wezen dat deze alinea's met een tab-inspring beginnen. Zou dat daaraan kunnen liggen?

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Volgens mij kan je de T2 binnen de garantieperiode gewoon ter reparatie sturen, en wanneer een reparatie niet lukt  zal SONY het geld moeten teruggeven. Ik wil dat, wanneer SONY daarop niet positief reageert graag mijn rechtsbijstandverzekering en de media (zoals bijv. de consumentenbond)   inschakelen. Ik kwam er helaas wat later achter doordat ik eerst boeken had die geen problemen gaven. Maar als binnen enkele weken geen oplossing daar is zal ik, desnoods met inschakeling van de media en de verzekering, SONY tot terugname van de reader en geldteruggave dwingen. Genoeg bewijs dat de T2 voor geen meter deugd.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Beste Jan, hier is bijna geen eenduidend antwoord op te geven, dan zou ik het boek moeten hebben.

Als het boek geen DRM heeft kan je kijken of er in de .css een regel voorkomt met:  text-indent:5em;

De waarde 5 is fictief,hoe groter de waarde hoe meer de tekst naar rechts gaat.

Ook hierbij zou de reader moeten "weten" wanneer iets buiten het scherm valt.

Als je de waarde verandert in 0 dan springt de tekst niet meer in.
Er zijn in princiepe 2 waardes die kunnen zorgen dat de tekst uitspringt.

text-indent:2em; (soms ook wel aangeduid met pt, maar de waarde moet 0 zijn) en:

margin-left: 1em; ( ook hierbij verspringt de tekst naar rechts,dus 0 is de goede waarde )

Maar bij sommige stukken is het juist de bedoeling dat de tekst verschuift,dus let op waar bij margin je 0 zet, ident hoort gewoon 0 te zijn.

De beste manier is in de tekst te kijken waar deze verspringt en dan in het xhtml kijken wat er wordt opgeroepen, bv jantje liep naar school, en deze regel  verspringt.
Kijk dan in de .css en zoek koptekst 1, begint altijd met een { en eindigt met een }

Kijk of daar een ident of margin left staat en zet de waarde op 0.

Voor het vervelende uitrekken ( met bv 4 woorden een hele regel opvullen door er meer wit tussen te gooien) moet je letten op de volgende waarde: text-align:justify;  je kan dit helemaal wissen of veranderen in text-align:left;

Zo zijn er vele truukjes om je lay-out te veranderen maar ik denk dat dit buiten het forum valt om dit allemaal te bespreken.

Je kan er met Sigil ook voor kiezen om de tekst opmaak ongedaan te maken, dan krijg je wel "platte" tekst maar schiet het ook niet meer buiten het scherm.

Lukt het allemaal niet, DM me dan, maar ik wil me hier nu echt gaan terug trekken, en bij gebrek aan een T2 kan ik bepaalde zaken ook niet testen.

Message was edited by: Nick-1964

profile.country.nl_NL.title
Jan_1951
Nieuw

Beste Nick,

Het is me, mede dankzij jouw hulp, gelukt het boek te editen. Gelukkig hoef ik nu niet met het origineel terug naar de verkoper. Alhoewel de verkoper wel bijzonder loyaal was en het boek wou terugnemen en het aankoopbedrag ook wou teruggeven..

Ik heb inderdaad bij de de tekst gekeken welke code er stond voor de inspring. Dat was de code:. Deze heb ik in het gehele boek met de zoek en vervang methode verwijderd. Vervolgens nog de zoek en vervang functie gedaan, zoals jij die had omschreven in je post van 22 november. Dus a vervangen door de a. Daarna het boek opnieuw gesynced met de reader, waarna het geheel goed leesbaar was.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Jan_1951

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Blij dat ik je heb kunnen helpen hoewel ik in de .css ( style) gewoon Apple-tab-span had verwijderd of aangepast,maar daar gaat het niet om,je hebt je doel bereikt, ik ben zo ook ooit begonnen,kopie van een DRM VRIJ boek gemaakt en wat veranderd aan de code, kijken wat het doet en de veranderingen opslaan in een tekst file, kijken,wat staat er voor het mis gaat, kan in een ander boek heten zolang hetgeen tussen maar verwijst naar iets wat in de .css staat, ik scan en maak zelf epubs voor een bejaardenhuis, meneer a kan zijn geliefde boek niet meer lezen, ik scan het,gooi er een OCR woordherkenningsprogramma overheen zodat de plaatjes echte tekst worden en ik bouw er een ebook van, met een ereader op groot lettertype kan de man toch zijn boek nog lezen want zijn oude boeken bestaan niet als e-book, en hij hoeft niet meer dat ding met scherm te lenen waarmee hij in superletters kan lezen en ze er maar 1 op 45 bejaarden hebben.
De kennis die ik daarmee op doe,deel ik ook weer met anderen en ik maak het leven een beetje draaglijk van meneer a, of mevrouw b.

Metro nieuws kan je ook snel naar een e-book verwerken en zo hebben ze ook nog hun krantje.

Hoop dat tegen de tijd dat ik zo oud ben ( ben nu 48 ) iemand mij ook helpt, hoewel de blik in de ogen van meneer a toch niet in geld is uit te drukken als ik weer met een van zijn boeken aan kom.

En ik leer nog steeds :slight_smile: alleen niet meer bij Sony,want helaas heb ik daarbij moeten leren dat verkoop boven alles gaat.

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

En zo helpt een eens zo gerenomeerde firma zichzelf de das om.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Probleem bij Sony is gewoon dat de readers een "bijproduct" zijn, ze verkopen natuurlijk ook een hele range aan tv, audio en andere apparatuur.

Van de merken die uitsluitend e-readers verkopen krijg je veel sneller response.

Ik had een probleem opgemerkt bij de bebook one,gebeld,getest,gevonden wat er was,oplossing gevonden,dezelfde dag nog een upgrade,oplossing verholpen.

Aan die telefoon kom je bij Sony echt niet verder dan "u heeft fabrieksgarantie, dus u kunt hem ter reparatie opsturen." (net of dat zin heeft,het is geen mechanisch defect) leg ik uit dat ik een probleem ontdekt heb en de oplossing dan wordt er gestotterd ( ik wijk van het script af ) en dan toch weer "schrijft u uw bevindingen op en doe die bij de reader als u die wilt opsturen" en je komt gewoon geen stap hoger, en ik ga de consumenten ondersteuning niet meer bellen voor een apparaat dat ik niet eens meer heb maar ben ik al 9 mensen buiten het forum om aan het helpen met hun boeken.

Geen feedback, niet eens van dhr Klis die notabene ook bij sony werkt.

Alleen werkt het bij mij wel door, ik wil een andere TV en Surroundset met een andere Bluray speler en DVD-HD recorder kopen van mijn "13e maand", en hoe mooi ook,het wordt geen Sony meer ondanks dat ik met de TV,blurayspeler en geluidsapparatuur en de harddisc recorder die ik nu heb van Sony,geen enkel probleem heb, zelfs mijn speakerstands van Sony zullen verdwijnen.
Al met al zo'n 3000 euro die ik volgende maand NIET aan Sony uitgeef,vanwege zo'n rottig readertje.

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Ja, ook ik heb veel sony apparatuur, waaronder 2* pro schouder camcorders voor mijn videoregistraties voor theaterproducenten (canstagevideo). Ook ik moet in 2013 een nieuwe HD pro camcorder aanschaffen, maar dat wordt naar alle waarschijnlijkheid geen SONY meer.

Ik heb wel te doen met de heer Klis, je krijgt er plaatsvervangende schaamte van, en ik zou ook even op de achtergrond blijven als ik niets goeds te melden had. Maar wie weet is hij hard aan het lobbyen om de eer van SONY te redden/herstellen, je weet het niet. Misschien komt SONY wel met een goedmakertje (5 gratis boeken naar keuze ofzo) bij de snel komende (?) patch. Een enorme bos bloemen mag ook. Maar dan wel snel oplossen graag.

Message was edited by: Chris3010

Message was edited by: Chris3010

Message was edited by: Chris3010

Message was edited by: Chris3010

Message was edited by: Chris3010

Message was edited by: -Tycho-

link verwijderd

Message was edited by: Chris3010

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Wat is dat voor bericht op de SONY site, update firmware versie 100411081, release 20 november 2012 een oplossing voor de bovenomschreven genoemde problemen staan niet genoemd. Op gevaar dat dit weer wordt verwijderd, toch de link

http://www.sony.nl/support/nl/product/PRS-T2/downloads/PRST2_FW_PC_v1004_11081

Het zou toch niet waar zijn dat er een update komt zonder de problemen op te lossen? Ik zal e.e.a. downloaden en kijken wat gebeurd.

PS er is overigens ook een update voor de PRST 1

Message was edited by: Chris3010