annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foutmelding tijdens laden via stopcontact

profile.country.nl_NL.title
tjw1949
Bezoeker

Foutmelding tijdens laden via stopcontact

Al verschillende keren kreeg ik de volgende melding als ik mijn sony PRS T2 via de usb-kabel en een adapter via een stopcontact aan het laden ben. Het gaat een tijdje goed (circa 5 minuten zie ik de bliksemflits van het laden), Dan krijg ik ineens de volgende melding te zien:

Niet geladen.

Volg onderstaande procedures om te laden:

1. Schakel de aangesloten pc in

2. Koppel de USB-kabel los

3. Sluit de USB-kabel opnieuw aan.

Raadpleeg de Gebruikershandleiding voor meer informatie.

En dat terwijl ik de kabel niet met de pc verbonden heb maar via de adapter in het stopcontact heb zitten.

In de handleiding vind ik bij laadmodus de volgende informatie

Om te veranderen van laadmodus naar gegevensoverdrachtmodus, tik op de statusbalk om het notificatievenster weer te geven tik op [USB verbonden] [Ja].

Ik weet niet precies wat ermee bedoeld wordt, maar als ik op het batterijsymbool tik, kom ik op een schermpje met wifi-instellingen en een grijs balkje met 'geen meldingen'.

Weet iemand wat er fout kan zijn?

Aanvulling:
Inmiddels ben ik wat verder. Ik gebruikte voor het opladen een HEMA USB-adapter met een platte bovenkant (opvolger van de lader met de ovale bovenkant). Ik hebinmiddels kontakt gehad met de fabrikant van de HEMA oplader en waarschijnlijk ligt het hieraan.

Dat de Sony ereader nu met deze verwarrende melding komt heeft volgens de fabrikant te
maken met de benodigde inschakelstroom van deze ereader.
Deze is waarschijnlijk kortstondig hoger dan 1000 mA en de originele Sony en de oude ovale HEMA adapter zullen hier geen probleem mee hebben.

De nieuwe rechte HEMA adapter is echter strak beveiligd op 1000 mA, dus als een hogere stroom gevraagd gaat worden dan schiet die in de beveiliging. Dit is zo ontworpen om de aangesloten apparatuur ook te beschermen. Wellicht datde fabrikant die beveiliging iets ruimer moet zetten om apparatuur die
ontworpen is voor die 1000 mA toch dat ietsje meer stroom te geven. Hier gaat de fabrikant over  nadenken.

Message was edited by: tjw1949

0 ANTWOORDEN 0