annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PRS 650 wordt in OS X Lion niet herkend door Reader Library. Oplossing?

profile.country.nl_NL.title
jahom2008
Bezoeker

PRS 650 wordt in OS X Lion niet herkend door Reader Library. Oplossing?

PRS 650 wordt na installatie van OS x Lion op MacBook Pro niet (meer) herkend door Reader Library. Je krijgt daar achter het pictogram van de reader de melding 'error'. Komt er een nieuwe versie van Reader Library die dit probleem kan oplossen?

Met Calibre lukt het overzetten van gekochte boeken overigens wel...

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
slijmspoor
Bezoeker

Wij hadden hetzelfde probleem. Na veel speurwerk is duidelijk dat OS X Lion en Library (nog) niet compatible zijn. Calibre is mooi, maar de boeken aangeschaft via bol.com zijn vanwege DRM niet te lezen. Ook b=niet als ze via de finder worden overgezet.

Oplossing: herstart MBP met de toetsen "2" en "3" ingedrukt. Lion start dan op in 32 bit mode. En dan blijkt de Reader Library wel te werken... In ieder geval handig tot Sony met een software upgrade komt.

Succes.

Erik

profile.country.nl_NL.title
jahom2008
Bezoeker

Bedankt!

Ik wacht tot Sony met een update komt.

Heb ontdekt dat ik met Calibre ook de boeken die ik via Bol.com heb gekocht met dit programma probleemloos kan overzetten en naderhand goed kan lezen.

Calibre herkent zonder problemen de PRS 650 en met de dan zichtbare "knop" toevoegen aan reader lukt het prima om de boekenbestanden vanaf de plek in het geheugen van mijn MacBook Pro over te zetten naar Calibre en van daar is het simpel toe te voegen aan de reader (er verschijnt dan een groen vinkje voor het betreffende boek).

Waarschijnlijk gebruik ik het programma van Sony niet meer...

Met vriendelijke groet,

Jan