annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PRS-T1 opladen met iPad lader

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
fvankla
Bezoeker

PRS-T1 opladen met iPad lader

l.s.

sinds kort heb ik een Sony PRS-T1 ereader.

handig voor onderweg en op vakantie.

kan ik de PRS-T1 ook opladen met een iPad-lader ??

USB is toch een standaard aansluiting met nominaal 5V=

opladen via een USB-poort van m'n laptop gaat gewoon goed.

er zijn wel aparte opladers te bestellen, maar dan wordt de kerstboom met opladers alleen maar groter

b.v.d.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste ttonie01,

Welkom op het Sony Forum.

Natuurlijk wil Sony haar eigen accessoires verkopen.

Wat u zich dient te realiseren; indien er iets fout gaat met een willekeurige lader op de PRS-T1 en de PRS raakt beschadigd dan kunt u dat niet onder de fabrieksgarantie claimen.

Immers Sony is niet verantwoordelijk voor andere merken laders.

Bent u overtuigd van de juistheid, kwaliteit en toepasbaarheid van andere (geen originele) laders dan is dat natuurlijk aan u om te besluiten om te gebruiken.

De laders van Ipad, TomTom, Garmin zullen ongetwijfeld van de juiste kwaliteit en vereist vermogen zijn om op die producten te gebruiken.

Ik probeer hier alleen uit te leggen welke onbedoelde gevolgen er eventueel kunnen optreden.

En omdat de vraag aan Sony is gesteld, wil ik daar wel duidelijk in zijn.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste fvankla,

Welkom op het Sony  Forum

De AC lader voor de PRS-T1 is de PRSA-AC1, oa te koopbij de SonyStore Online.

Inderdaad gaat het hier omeen laadspanning van 5V.

Echter mij is niet bekend of de geleverde laadstroom van de i-pad ladervoldoende is.

Het adviseren van andere merken adaptors dan origineel is voor Sony tricky,mocht er schade aan de PRS ontstaan, dan moeten wij altijd achter ons advies kunnen staan,begrijpt u.

Met vriendelijke groet

Hans Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
ttonie01
Bezoeker

Veel fabrikanten proberen hun eigen lader te verkopen als accesoire.

Ik heb een hele trits spullen in huis, van Apple oa iPod/iPads, Navigatie van TomTom en Garmin, van Sony oa de PRS650 en de T1, deze zijn allemaal op te laden met een willekeurige "standaard" USB oplader rechtstreeks vanuit stopcontact, of via een USB-kabel vanuit pc danwel laptop.

Laadspanning, danwel vermogen kan wel varieren, het "beste" is daarom meestal zo'n stopcontactplug met een kabeltje.

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste ttonie01,

Welkom op het Sony Forum.

Natuurlijk wil Sony haar eigen accessoires verkopen.

Wat u zich dient te realiseren; indien er iets fout gaat met een willekeurige lader op de PRS-T1 en de PRS raakt beschadigd dan kunt u dat niet onder de fabrieksgarantie claimen.

Immers Sony is niet verantwoordelijk voor andere merken laders.

Bent u overtuigd van de juistheid, kwaliteit en toepasbaarheid van andere (geen originele) laders dan is dat natuurlijk aan u om te besluiten om te gebruiken.

De laders van Ipad, TomTom, Garmin zullen ongetwijfeld van de juiste kwaliteit en vereist vermogen zijn om op die producten te gebruiken.

Ik probeer hier alleen uit te leggen welke onbedoelde gevolgen er eventueel kunnen optreden.

En omdat de vraag aan Sony is gesteld, wil ik daar wel duidelijk in zijn.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
ttonie01
Bezoeker

Ik snap je punt, Hans

100% eens

(overigens zal je PRS-T1 waarschijnlijk ook bijgeladen worden via de USB-kabel wanneer je deze aan je laptop/desktop hangt)

profile.country.nl_NL.title
fvankla
Bezoeker

ja, ik begrijp het best wel.

aan de ene kant is het een commerciele zaak, dus wil Sony zo veel mogelijk verkopen.

aan de andere kant is het een technische zaak, dus moet het wel verantwoord zijn en geen schade veroorzaken.

echter, een iPad lader werkt gewoon niet.

althans de mijne niet.

profile.country.nl_NL.title
ttonie01
Bezoeker

(ik had het nog even willen checken, maar een van de dames heeft de originele iPad-oplader "geleend")

Zo'n cheapo examplaar (verkrijgbaar bij elke witgoedzaak) levert 5.0 Volt met 1000 mA topvermogen, dus dat zou voldoende moeten zijn (maar zie ook de opmerking van Hans hierboven)

profile.country.nl_NL.title
adverme77
Bezoeker

Ik dacht dat het laden via USB bedoeld was om het aantal laders terug te dringen. Niet echt een staaltje MVO van Sony...Jammer daar had ik meer van verwacht

profile.country.nl_NL.title
mowindm
Bezoeker

Ik heb een oplaadstekkertje van de HEMA, waarin je je USB stekker steekt. Werkt prima voor 3 euro. Oplader van LG mobieltjes werkt ook goed. Ik begrijp dat het wel of niet werken te maken heeft met het correct aansluiten in de stekker van de oplaadpunten. Sommige apparaten zijn niet zo netjes en laden via de verkeerde punten op. Ik heb ook een usb lader (6 jaar oud) die dus niet werkt.

profile.country.nl_NL.title
Marco_01
Bezoeker

Een Blackberry lader voldoet uitstekend bij mij. Die zijn er in overvloed, klein en goedkoop. En in mijn ogen is het risico dat Sony kan aantonen dat je een verkeerde lader hebt gebruikt minimaal. Lijkt me niet dat de reader een geheugen heeft om te bepalen welke lader je gebruikt. En....jij laadt hem toch altijd op via de computer....