annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wederom een bug in de Sony PRS-T1 na update 1.0.03.11140

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Wederom een bug in de Sony PRS-T1 na update 1.0.03.11140

Uit de diverse fora,en eigen ervaring blijkt helaas,dat met de recente update voor de PRS-T1 er nu een nieuwe bug is geintroduceerd die er eerder niet was.
Na een tijd bladeren via de swipe methode gaat de reader opeens uit zichzelf woorden aan het begin van de nieuwe bladzijde uit zichzelf markeren.
Dit was nog niet met de oude firmware, waarbij vastlopers en uit zichzelf bladeren de voornaamste klachten waren.
Dit nieuwe gedrag is geintroduceerd met de nieuwe update versie en vertoont zich helaas ook weer wereldwijd.
(dus niet exemplarisch)
Het is uiteraard minder storend dan de vorige bug maar wederom heeft Sony het niet goed gedaan.

Na een paar keer heen en weer swipen is het even weg,maar het komt weer terug.

De oplossing lijkt nu een volledige factory reset:
Het apparaat uitzetten.
Home en Options knop ingedrukt houden, apparaat opnieuw opstarten.
( dus niet het reset knopje gebruiken).
Hierdoor ben je wel alle aanwezige boeken kwijt en dien je het apparaat opnieuw te machtigen.
Repareren of omruilen heeft geen zin, de nieuwe bug zit in firmware  1.0.03.11140

Jammer dat we zo lang hebben moeten wachten, en er nu weer een bug blijkt te zijn.

Ik heb het eerlijk gezegd een beetje gehad met deze reader.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Bedankt voor uw bericht op het forum van Sony.

  Om uw vraag zo snel mogelijk en correct te beantwoorden, heeft een van de experts op het forum uw bericht geëscaleerd aan ons team van de technische ondersteuning. Zij geven de benodigde informatie zo snel mogelijk door aan deze expert.

Een van de experts op het forum laat u zo spoedig mogelijk het antwoord op uw vraag weten.

Met vriendelijke groet,

Het team van Sony

profile.country.nl_NL.title
id2test
Bezoeker

Geachte Hans,

Net als bij de schrijver hierboven heeft mijn Sony PRS-T1 reader last van het probleem dat regelmatig na een swipe naar de volgende pagina er op deze pagina meteen een woord geselecteerd wordt, en de reader dit dan blijft doen na alle volgende swipes naar de volgende paginas. Dit is duidelijk een bug, en een zeer vervelend probleem omdat dat dit gedrag dan bijna niet meer te stoppen is. En zelfs na een Factory Reset bleeft het probleem maar heel even weg.

Tot nu toe was ik altijd zeer tevreden over de kwaliteit van Sony apparatuur, maar deze bug staat een prettige leeservaring compleet in de weg; de voornaamste toepassing van een reader is lezen, en de meestgebruikte functie daarbij is het omslaan van bladzijdes wat op de Sony reader dus niet goed werkt.

Voor de technici van Sony Engineering:
Het probleem kan worden gereproduceerd door een korte swipe te doen waarbij het scherm ergens halverwege de beweging niet wordt aangeraakt, maar wellicht ook op andere manieren. Het lijkt erop dat de reader dit ziet als 2 events, 1 swipe en 1 tap, maar dat het event voor de tap niet meer wordt ge-cleared waardoor de woord-selectie blijft optreden op iedere nieuwe pagina.

Vele gebruikers melden dit probleem in fora en hopelijk wordt het spoedig opgelost.

Mvg, Ids.

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Ik heb een paar honderd bladzijden heen en weer gebladerd en ik ben het probleem niet tegen gekomen.

Hier ben ik dus wel heel blij om en ik hoop voor anderen dat er meer readers zijn die dit probleem niet hebben.

Want het is natuurlijk wel sneu, als je van een regelmatige blader/freeze nu in een nieuw probleem beland.

Ik ben in ieder geval nog steeds heel blij met de nieuwe firmware.