annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hands-on met de nieuwe G Master FE 85 mm 1,4 en 24-70 mm 2,8

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hands-on met de nieuwe G Master FE 85 mm 1,4 en 24-70 mm 2,8

Tijdens de persdag vandaag bij Sony in Badhoevedorp had ik even de gelegenheid om de nieuwe G Master FE 85 MM 1,4 en de 24-70 MM 2,8 te testen.

 

gmasterDSC00299 1.jpg

 

Vooral naar de 85 mm was ik erg benieuwd omdat deze hoog op mijn eigen verlanglijstje staat...

En deze valt zeker niet tegen! Ik was zwaar onder de indruk van deze lens.

Het is geen kleine lens, maar het gewicht viel me alles mee en ligt lekker in de hand.

 

Ik heb beide lenzen alleen op volle opening getest, omdat je hier vaak het snelst afwijkingen of lensfouten kunt ontdekken. Ook koop je een 85 mm 1,4 niet om m daarna alleen op f4 te gaan gebruiken....:smileywink:

 

Alle foto's onbewerkt, alleen door Capture One gehaald om de RAW omzetting te doen. Deze foto's heb ik met mijn A7r gemaakt.

 

85 mm:

Volledig beeld:

gmasterDSC00253.jpg

 

En crop:

gmasterDSC00253 1.jpg

 

Volledig beeld linksonder scherpgesteld met flexibel punt: gmasterDSC00263.jpg

 

En crop van hetzelfde beeld:

gmasterDSC00263 1.jpg

 

Volledig beeld:

gmasterDSC00271 1.jpg

 

En very impressive crop:

gmasterDSC00271 2.jpg

 

24-70 mm 

Op f2,8 bij 70 mm volledig beeld:

gmasterDSC00278.jpg

 

Rechtsonder scherpgesteld met flexibel punt, volledig beeld:

gmasterDSC00280.jpg

 

En crop:

gmasterDSC00280 1.jpg

 

Van allebei de lenzen heel erg onder de indruk! Omdat ik veel portretten doe heeft de 85 mm mijn voorkeur, maar voor een allround lens als de 24-70 op de uiterste standen van 70 mm en grootste diafragma opening, meestal toch echt een heikel punt, echt helemaal top! 

 

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Wat een scherpte he, ongelofelijk! die 24-70 wijd open op f2.8. Ik kan gewoon geen onscherpte ontdekken, zelfs niet in de hoeken. 1 van de scherpste zooms die ik ooit heb gezien. Ongelofelijk! De 85mm ook prachtig. Prachtige bokeh en ook ragscherp. Ik ben zeer onder de indruk!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben ook erg onder de indruk van alle crops! (misschien op de eerste na :smileywink:)

 

Bedankt om het te testen Amfion, heel nuttig en betrouwbare crops! Vooral de hoekscherpte met flexibel punt is helemaal volgens het boekje en dat geeft me echt het gevoel: "wat een lens!"

 

Thanks voor de samples! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Graag gedaan!

 

Nogmaals, erg onder de indruk van deze lenzen. Omdat ik vrijwel alleen primes gebruik zou k t eerst daar naar kijken, maar deze zoom is inderdaad erg goed! Daar kan menig a7 gebruiker heel veel plezier van gaan hebben!