annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony SEL 16mm F/2.8 NEX goed??

profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Sony SEL 16mm F/2.8 NEX goed??

Ben ik weer met een vraag.

 

Ik kan van iemand deze lens evt overnemen voor een leuk bedrag.

Zelf zou ik anders door sparen voor een model van samyang aangezien mijn nieuwe samyang 100 mm echt super goed bevalt.

Wij gaan echter over ruim een week met vakantie. 

 

Waar twijfel ik over?

Of ik uberhoubt wel een groothoek lens wil. Ik heb nu de kitlens echter ben ik daar niet super tevreden mee maar voor nu wel goed, mogelijk wil ik een lens van 18/105 mm gaan aanschaffen maar dit weet ik nog niet 

 

De kitlens is de sel 18 50 en kan vanaf f3.5.  De groothoek is wel heel licht. Maar ik vraagme af of die ook echt veel betere prestaties levert. Anders kan ik net zo goed de kitlens gebruiken voor landschappen. En later een andere lens gaan aanschaffen. Ik ben sowieso heel erg benieuwd of er nog mooie samyang lenzen gaaan komen met een wat groter bereik voor e mount.

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Even hier op reageren @ NEXBert leuk. Je reisverslag.

 

En grappig omdat wij afgelopen jaar ook naar zweden en Noorwegen geweest zijn. 

Heb geen reisverslag had wel hele mooie en heel andere foto's dan jij. 

Had afgelopen jaar geen groothoe mee. Ook helemaal geen kleine lens en mijn dslr was best irritant dat mee zeulen. 

profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Ik heb hem binnen en ben er meteen me op stap geweest, Tijdens het wandlen met ons hondje, en ben blij met dit objecief.

 

 

In de 1.jpgDSC06546.ARW.jpgIn de 2.jpgIn de polder 3.jpg

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hej Jodelientje, ziet er goed uit!

 

Als ik je een tip mag geven: probeer je F-waarde te beperken tot F11, hierboven (voor de foto's die je laat zien) is onzinnig daar quasi elke lens enorm veel scherpte verliest (als gevolg van diffractie). Tussen F8 en F11 zit je optimaal met dit objectief!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Natuurlijk mag je een tip geven juist goed en nuttig. er zitten ook een paar stofjes op de sensor en die komen ook in beeld bij een klein diafragma. Heb ik wel weg gepoetst. Ik heb wel gespeeld met diverse diafragma's vond het wel lastig zelfs met een nd4 filter was hij heel licht waardoor ik toch meestal bij f22 uit kwam. Maar dat zal in de ochtend en de avond juist niet zo zijn. ik moet zeggen dat ik het nog beter vind dan verwacht. Ja met f9 en f10 bijv zullen de voorste delen een heel stuk scherper zijn. Maar ik had nog minder verwacht. 

 

Ik ben dus blij.