Deel jouw ervaring!
Ik heb een Iomega netwerkschijf, welke ook als mediaserver wordt herkend door de tv. Echter de videobestanden die hier op staan worden niet zichtbaar. Betreft diverse formaten zoals .mkv, .mp4, .avi etc.
Muziek en fotobestanden worden wel herkend, maar heel erg traag en onoverzichtelijk.
Wat kan de oorzaak zijn dat ik de videobestanden niet zie en hoe krijg ik de wel zichtbare bestanden overzichtelijk?
Alvast bedankt,
Raymond
Wat voor NAS gebruik je precies?
Dag Vinc_E,
Dank voor je respons.
Ik heb een al wat oudere NAS. Netgear NV+ met een sparc RAIDiator 4.1.14 software.
Ik heb Plex geinstalleerd op mijn ps4 echter kwam ik erachter dat PS4 deze NAS niet ondersteund.
Waar zit je aan te denken om te doen?
Roy
Ik denk niet dat je huidige setup geschikt is voor streaming.
De TV zal alleen bepaalde bestandstypen accepteren via deze DLNA server. De server van je NAS transcodeert de videos namelijk niet, wat de TV wel nodig heeft.
Stel je zou de video's via USB proberen af te spelen, dan werken ze wel.
Een mediaspeler zou de bestanden op je NAS wel zien en ook af kunnen spelen.
Ja via USB zal het wel lukken, ik moet dat nog wel proberen. Echter had ik gehoopt met zo min mogelijk apparaten mijn video's af te kunnen spelen. Vandaar ook de PS4 als mediaspeler met Plex geinstalleerd.
Wellicht dat ik met een nieuwe Synologie NAS wel gered ben. Kost weer genoeg geld.
Ik begin steeds verder af te drijven. Mijn tv wil de nas nu helemaal niet meer zien dus ik zal terug naar de basis moeten. In het begin had ik nog wat! en wilde de tv nog wat Mpegjes laten zien en hele rijen files van vobs en mkv's. Rommeltje was het.
Mijn computer met W7 en zijn mediaspeler ziet de tv feilloos.
We rommelen verder dank voor je ondersteuning.
Sony! lekker meegedacht jongens met een tv van € 4000
Roy
Via DLNA kan de TV niet zelf met alle codecs overweg. Bijvoorbeeld een MKV bestand is slechts een container, maar als de encoding te zwaar is, kan het bestand alsnog niet afgespeeld worden.
@RJansen61 : Het lijkt erop dat het niet mogelijk is om een dergelijke mediaserver te installeren. Dit was voor mij de meest betrouwbare manier om de mediaspeler te gebruiken in mijn toestel.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat, hoewel het fijn is dat het toestel dit ondersteunt en kan afspelen, het nog steeds veel sneller en gemakkelijker is om een externe mediaspeler te gebruiken.
Dank voor de antwoorden.
Helaas ben ik toch teleurgesteld en vind ik dat de verkoop specs dienen te worden aangepast.
De mediaspeler in de Sony is niet met sprongen verder dan mijn philipsje van 10 jaar oud en dat valt me gewoon tegen. Nu krijg ik alsnog te horen dat een externe mediaspeler het beste is maar ik, en volgens mij allen die een beetje milleu technisch willen denken, willen juist 'minder'! apparaten.
Het alternatief wat ik in gedachte had om een PS4 erachter te zetten en van daaruit videos te sturen gaat ook niet om dat er zonodig weer een verschil in software, mbt de een mediaspeler, tussen een PS3 en PS4 moet zitten. Het is allemaal niet nodig!!! Als een je een 4K of what ever tv kan maken is het onzin om de rest van de software in je apparaat voor de helft op te voeren. Het is een tv van € 4000 notabene.
Als de video containers het probleem zijn regel dat dan goed of verkoop niet de codecs alszijnde dat de tv die kan vertonen.
Roy
Hoe zou je de verkoopspecs voor je zien?
De TV ondersteund alle codecs die op de doos staan. En zelfs daarbinnen, hangt het van de encodatie van het bestand af.
Echter de methode die je zelf probeert te gebruiken is via een DLNA server waar de ondersteuning niet compatibel mee is. Is het mogelijk om de Twonky media server erop te installeren? Deze is bij mij ook compatible met mijn toestel.
Als je een beetje aan het milieu wilt denken wat betreft je apparaten, kijk eens naar een Raspberri PI. Vergt wat onderzoek zelf, maar is de meest zuinige en overzichtelijke mediaspeler met XBMC!
Dank je voor je geduld Vince.
De specs zouden met een Asteriks? geplaatst kunnen worden. Zoals je noemt dat als bestanden te zwaar worden de tv het niet aan kan. Een vermelding dat een en ander wel op elkaar afgestemd moet zijn misschien.
Ik ben nu even overgestapt, zoals je zei, naar een USB achter de tv, werkt beter.
Avi's accepteerd de tv wel en enkele weer niet (USB). Ik ben er nog niet uit waar het verschil in moet zitten. Ik heb avi's met ned ondertitel ingebrand want ik heb gezien dat een keuze menu niet voor bij komt. Ik moet het nog eens proberen.
Dat mijn NAS wat ouder is en de software wat achter loopt tov de tv ben ik me bewust echter is mijn laatste update van de DLNA server nog november 2014 dus ver loopt deze niet achter.
Ik ben nog wat wezen stoeien met de tv en zijn instellingen en ben al weer een stapje dichterbij. Met name de USB geeft een beter mappen beeld. Foto's bij de films b.v
Raspberri heb ik idd onderzocht en zou goed kunnen, kost ook weer geld. Niet veel maar toch... ik heb ook nog mijn PS waar ik alles (bijna) mee zou kunnen, OOK Sony.
Ik ben nog bezig mijn tv toch te krijgen waar ik hem wil hebben als het me lukt!?
Twonky installeren op mijn NAS vergt programmeer taal heb ik bevonden in mijn zoektocht. Ik weet niet of ik dat kan.
Voor zover de stream services op mijn NAS. De TV vind mijn NAS nu ook niet meer vreemd genoeg.
Geen probleem!
Bij de volledige specs staat wel aangegeven dat de codecs van het toestel een bepaalde complexiteit van codering aankan. Hoger dan dat, is niet altijd ondersteund. Zo gaat de baseline profile niet hoger dan 3.0 bij MP4, als je een bestand afspeelt wat een complexere codering heeft, houdt het op.
http://pdf.crse.com/manuals/14HM094111/EN/codeclist.html#10
Ik denk niet dat het aan de laatste software update ligt van je NAS. Eerder het feit dat deze niet de video content transcodeert en dan naar de TV stuurt. Dat ligt denk ik ook aan de hardware.