annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony SmartTV gaat niet aan, knipperend rood lichtje

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Digitim
Ontdekker

Sony SmartTV gaat niet aan, knipperend rood lichtje

Ik heb een Sony SmartTV KDL32CX520 en die gaat sinds een tijdje niet meer aan.

Zodra je de stekker erinsteekt, komt hij in standby-modus(Rood lichtje aan).

Zodra je hem echt in wilt schakelen, gaat het groene lichtje aan. Dit groene lichtje gaat na een paar

seconden uit, rood lichtje weer aan en knipperen(6x). Af en toe gaat hij nog normaal aan. Als hij normaal aangaat, kan het zijn dat hij 'knettert'.

 

Tv is paar maanden terug ook naar reparatie geweest, hetzelfde probleem maar toen vaker 5x knipperen in plaats van 6. Volgens het papier dat bij de reparatie zat hebben ze een of ander paneel vervangen. 

 

Ik kan op internet niet duidelijk vinden wat 5/6x knipperen moet betekenen en wat ik eraan kan doen.

 

Ik heb zelf verschillende kabels losgemaakt en een voor een weer verbonden met de apparaten. Dit helpt echter niet. Kan iemand hier zeggen wat te doen ?

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
mahauwe61
Ontdekker

Beste Digitim,

allereerst snap ik niet goed waarom u de stekker eruit haalt, doet u dit altijd, of alleen als eerste op de TV aan te sluiten?

Voorts als mijn TV deze klacht had voor de reparatie dan ging hij direct retour, een SmartTV is niet al te oude lijkt mij.

Knipperen en knetteren duidt meestal op een contactsluiting, wellicht in de prinplaat die is vervangen.

Dus de afdeling reparatie bellen nog beter mailen en ze verzoeken een echte reparatie uit te voeren, u heeft garantie op reparatie.

Verder weet ik het ook niet, maar dat zouden mijn stappen zijn.

Groet Marijke 

profile.country.nl_NL.title
Digitim
Ontdekker

Beste Marijke,

 

we doen 's avonds standaard alle stekkers eruit, nadat er meerdere keren door te hoge voltage apparaten kapot zijn gegaan. De garantie op reparatie is inmiddels verlopen, het is al 2 maanden geleden. De 'normale' garantie van 2 jaar verloopt volgende maand. Ik ben er al terug mee geweest naar de winkel, omdat het de 2e keer in korte tijd was wilden ze hem niet meer terughebben. Kregen een vervangend exemplaar maar deze is te omslachtig in bediening voor mijn ouders en niet draaibaar, zoals onze oude tv.

profile.country.nl_NL.title
Digitim
Ontdekker

Echt niemand een idee? :slight_frown:

Eddy29
Lid