annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

5.1 boxen+subwoofer aansluiten op STR-DH590

profile.country.NL.title
Ralf1983
Nieuw

5.1 boxen+subwoofer aansluiten op STR-DH590

Sinds een aantal maanden ben ik gelukkige eigenaar van mijn STR-DH590 Receiver. Nu zoek ik eigenlijk een mooi stel geluidboxen en een subwoofer van sony om deze aan mijn receiver aan te sluiten voor mijn eigen thuisbioscoop ervaring. Welke 5.1 boxen set of 5.0 met ene losse actieve subwoofer zijn momenteel nog los verkrijgbaar met een impedance van 6 ohms - 16 ohms.

 

Groet,

Ralf

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Past nagenoeg elke speaker wel op. 👍 Geluid is erg persoonlijk. Advies is dan ook ga naar een audio winkel en ga aantal sets/losse speakers zelf beluisteren. Neem desnoods je receiver mee naar de winkel om de speakers te beluisteren.

 

Tevens geef je geen budget op. Dit maakt adviseren ook lastig. Je kunt sets samen stellen voor bijvoorbeeld 100,- maar ook sets voor ver over de 10.000,-

 

TIP: houdt front, center en rear speakers van zelfde merk/type. Subwoofer maakt hierin niet zoveel uit. Zelf heb ik voorkeur voor SVSound subwoofers... 

 

Zelf ben ik erg tevreden met B&W, maar zoals geschreven ieder heeft eigen voorkeur voor geluid. 

Woonkamer 5.1 --  B&W CM9 s2 (front) CMC (center) CM5 s2 (achter) en subwoofer SVSound sb-2000

Kantoortje/hobbykamer 5.2.4 -- B&W 705 s2 (front) HTM72 S2 (center) 706 S2 (achter) 2 subwoofers SVSound sb2000 pro (4x B&W plafond speaker)

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Ralf1983
Nieuw

Dankje voor je antwoord instaphoto.

 

Ik zelf zit aan max €1500,-- te denken. Momenteel heb ik er de oude boxen van mijn  HTS7520/12. alleen de weerstand ohm is eigenlijk te laag. En ja de passieve subwoofer kan helaas er niet op aangesloten worden. De str-dh590 heeft een actieve subwoofer nodig. Maar Sony zelf heeft geen losse boxenset 5.1 beschikbaar die op de receiver aangesloten kan worden.

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Advies ga naar goede audiowinkel en je zult versteld staan hoeveel mogelijkheden er zijn. Laat het stukje m.b.t. impedantie los. Het is vrij recht toe recht aan receiver, waar je enorm veel keuze voor hebt aan speakers. Advies ga luisteren. 

 

Zorg dat je van te voren weet wat;

* je budget is

* wens je 3.1 of 5.1

* kleine speakers (melkpakjes), boekenplank, of staanders, of combinatie van dit alles ? 

 

Indien de winkel jou type receiver, niet heeft. Dan is het advies ga met je eigen versterker proef luisteren als je een set hebt gezien/gehoord waarvan je denkt die voldoet aan mijn wensen. Audio winkels hebben nog wel eens neiging om midden/hogere segment receiver aan te sluiten. Je hebt zelf receiver in lager segment. 

 

Sony maakt goede receiver, maar voor speakers zou je kunnen kijken naar merken als Bowers & Wilkins (B&W), Dali, Focal, Dynaudio, Monitor Audio, Jamo, Teufel etc... De laatste twee bieden goede sets aan tegen schappelijke prijzen 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web