annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beginscherm Telenet Digital TV niet met één keer klikken

profile.country.nl_BE.title
Redondo84
Nieuw

Beginscherm Telenet Digital TV niet met één keer klikken

Hallo iedereen

Sinds kort heb ik Digitale TV via een Digicorder van Telenet.

Het is mogelijk dat ik met één druk op de Digicorder ( als mijn Sony-Televisie is aangezet ) naar het beginscherm kan gaan van Digital TV.

Vooralsnog lukt het niet.

Elke keer wanneer ik de Sony-TV aanzet en daarna de Digicorder, heb ik enkel 'analoog' beeld. Pas als ik op de linksbovenste knop van mijn TV-afstandsbediening

Sony_knop_linksboven.jpg

klik, komt het beginscherm van Digital tv:

Startpagina Telenet.jpg

Hoe kan ik veranderen dat dit in één keer gebeurd?

Alvast zéér veel dank voor de hulp.

Message was edited by: Redondo84

Message was edited by: Redondo84

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Als je je TV uitzet mbv de groene aan/uitknop en deze knop ook weer gebruikt bij het inschakelen zou het toestel automatisch de laatst gebruikte ingang moeten kiezen. In jouw geval dus de HDMI (?) aansluiting van je decoder.

profile.country.nl_BE.title
Redondo84
Nieuw

Dit heb ik geprobeerd. Geen resultaat. En er zit idd een HDMI aansluiting tussen mijn Sony TV en de digicorder.

Als ik de Digicorder uitzet, voordat de TV uit wordt gezet, staat er hetvolgende op mijn TV-scherm:

Programma

En rechts daarvan:

000 DIGITAL2.jpg

De rest van het scherm is zwart.

Daarna de Digicorder weer aanzetten, dan op AV2. Niet op AV1. Eerst gebeurde dat wel. Maar ik heb het voor elkaar gekregen dat hij ipv AV1 direct naar AV2 gaat. Nu nog naar AV4. Dan is het probleem opgelost. ( denk ik ) Zover zit ik jammergenoeg nog niet.

Vervolgens eventjes naar de TV-menu instellingen gekeken:

Menu tv.jpg

Menu instellingen.jpg

Menu instellingen instellingen.jpg

Bij laatste scherm wil ik die AV2 uitgang naar AV4 zetten, maar dat lukt vooralsnog niet.

Dus ik dacht: ik moet de Digicorder naar AV2 krijgen. Maar wellicht ben ik verkeerd bezig.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

welkom,

Je heb het over dat het toestel verbonden is via HDM met de Digicorder.

In het menu op de foto's en in de Tekst gaat het over AV1 en AV2.

I

Weet je het verschil tussen scart en HDMI?

De scart plug is +/- 5 cm en de HDMI is +/- 1,5 cm.

Foto 1 en 2 geven aan dat de interne digitale tuner geen zenders heeft opgeslagen.

Dit klopt ook omdat je een extrene digitale tuner gebruikt en deze is aangesloten op AV2

Aan het menu te zien is het een toestel in de 3xxx of 4xxx serie.

Is wel handig dat je dit nog vermeld.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_BE.title
Redondo84
Nieuw

Ik weet het verschil tussen Scart en HDMI.

Vroeg me wel af of de menuinstellingen van AV2 ( AV2 uitgang TV )  veranderd kon worden. Ben er al mee bezig geweest maar zou tot nu toe niet weten of dit ook kan en bovenal hoé dit veranderd kan worden.

De Digicorder is verbonden via een HDMI-kabel op de televisie, maar tegelijkertijd is er tussen de televisie en de Digicorder ook een Scartkabel.

Heb met het Telenet Digicorder boekje gewerkt en alles tig keer nagekeken.

Als ik het boekje van mijn tv bekijk, weet ik exact wélk merk het is. Er staan gelukkig maar 10 types/soorten op. Dat maakt het allemaal wel weer eenvoudig.....

KDL-46S2000   KDL-46S2010

KDL-40S2000   KDL-40S2010

KDL-32S2000   KDL-32S2010

KDL-32S2020   KDL-26S2000

KDL-26S2010   KDL-26S2020 BRAVIA HD READY LCD DIGITAL COLOUR TV.

En op de tweede pagina:

KDL-32S2000E   KDL-32S2010E

KDL-32S2020E   KDL-26S2000E

KDL-26S2010E   KDL-26S2020E

Type van Digicorder:

DC-AD2000. ( gelukkig staat er hier wél precies wat voor merk het is, zoals het hoort )

Daarnaast heb ik even naar de digitale instellingen gekeken:

Menu digitale instellingen2.jpg

Digitaal set-up.jpg

Vervolgens de Digitale Automatische Afstemming uitgevoerd:

Digitale autom. Afstemming starten.jpg

Digitale autom. Afstemming.jpg

Waarom staat er hier "Controleer uw antenne-aansluiting"? En waarom worden er geen services gevonden?

Digitale tv kan ik kijken via Telenet, alleen moet ik ( als de tv én Digicorder aanstaan ) nog op de linksbovenste knop drukken van de Sony afstandsbediening. ( zie eerste post )

Is het dan de bedoeling dat ik de Scartkabel die tussen de Digicorder en tv zit weghaal? Of valt Digi-tv dan weg?

Voor de rest nog het volgende:

Externe ingangen.png

Idd, duidelijk. Maar met bovenstaande zou ook bedoeld kunnen worden dat je ( als de tv aanstaat ) dan pas naar apparatuur kan gaan die op de tv is aangesloten. En dus niet als de tv wordt aangezet er gelijktijdig beeld en/of geluid van aangesloten apparatuur uitgezonden kan worden.

Waarom zou er anders een Knop_Sony.jpg knop op de Sony-afstandsbediening zitten?

De enige functie die die knop heeft is naar een andere uitgang gaan, ( voor zover ik weet ) waardoor aangesloten apparatuur ook gebruikt kan worden.

Vandaag heb ik Telenet nog gebeld en van hun kreeg ik te horen dat bij sommige merken tv's het niet mogelijk was om aangesloten apparatuur op de tv in één keer te laten werken.

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Waarom heb je zowel een HDMI-kabel als een scart aangesloten? Denk dat de HDMI-kabel voldoende is. Zou de scart eens loskoppelen en zien of je probleem dan opgelost is. Zoals eerder gezegd zou je met de groene aan/uitknop direct bij inschakelen weer op de juiste (laatst gebruikte) ingang moeten uitkomen.

Dat je TV geen digitale zenders vindt kan verschillende oorzaken hebben. Is de coax wel (goed) aangesloten, heb je de juiste netwerk en frequentienummers ingevoerd? Bovendien, als je via de decoder digitaal kijkt hoef je toch de zenders niet in je TV te 'laden'? Heb je wel een normaal analoog signaal?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De TS geeft aan dat zijn toestel er een is uit de S2xxx serie,

hier is alleen een DVB-T tuner ingebouwd en het is niet mogelijk om digitale zenders via de kabel te kunnen ontvangen.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_BE.title
Redondo84
Nieuw

Scartkabel heb ik losgekoppeld en alles werkt idd ook nog 'prima'. ( behalve dan dat het niet in één keer starten blijft en in 'één keer' starten is hetgeen ik graag wil )

Dus met twee knoppen de startpagina van Telenet bereiken, de Digicoder aanzetten én daarna de tv aanzetten.

Niet zoals het nu is, met drie knoppen.

Ach...scheelt toch maar één knop.... Dat klopt, alleen één ipv twee afstandsbedieningen gebruiken om het Digimenu ( de startpagina van Telenet Digitv ) te zien leek me wat onnodig en is best onhandig.

De tv-afstandsbediening hoef ik dan toch niet meer te gebruiken.

Dat niet alle tv's met HD Ready en Digital Video Broadcasting dat 'één keer klikken' aan zouden kunnen, vind ik merkwaardig.

Voor de zekerheid heb ik nog maar foto's van de achterkant van de Digicorder en Tv.

Digicorder achterkant links en rechts:

Linkerachterkant digicorder.jpg

Rechterachterkant digicorder.jpg

En achterkant tv. ( foto's kunnen op sommige plekken wat verlicht zijn, wegens de looplamp die ik gebruikte om het wat zichtbaar te maken )

Links:

Linkerachterkant tv pc.jpg

Linkerachterkant tv scart.jpg

Rechts:

Rechterachterkant tv.jpg

Rechterachterkant tv SmartLink.jpg

Rechterkant tv.v.jpg

profile.country.nl_BE.title
Redondo84
Nieuw

Bij de technische gegevens in mijn Tv-boekje staat idd dat ik digitaal alleen DVB-T kan gebruiken.

De startpagina zal ik dus alleen maar kunnen krijgen als ik op de knop van mijn tv-afstandsbediening druk, nadat tv én digicorder aan staan.