annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

S-5500: probleem "child lock" en verdwijnende menu

BasSteven
Nieuw

S-5500: probleem "child lock" en verdwijnende menu

Ik heb nu al een jaartje een S-5500 bluray-speler, zonder ooit problemen ondervonden te hebben, en nu heb ik er meteen twee.

 

Het eerste is een gekend probleem: de melding "child lock" die verschijnt als je de lade probeert te openen. Met enkele tips van de Engelstalige community probeerde ik alvast het volgende:

1. de combinatie TOP MENU + STOP + HOME op de afstandbediening. Ik kreeg inderdaad een melding dat het kinderslot uitgeschakeld was, maar als ik onmiddellijk daarna (en ik bedoel echt binnen de halve minuut) opnieuw op eject duwde, kreeg ik weer die zelfde melding van "child lock".

2. Daarna werd mij gesuggereerd om de speler naar zijn fabrieksinstellingen te resetten, wat ik via het settings-menu ook gedaan heb.

 

Helaas begonnen de problemen toen pas echt: vanaf dat moment kreeg ik namelijk geen toegang tot het menu van de speler meer: als ik de speler aanzet, verschijnt het menu een fractie van een seconde, en dan gaat hij over naar een zwart scherm. Het groene lampje van standby blijft continu aanstaan, tenzij ik de stekker eruit trek.

 

Daarna heb ik, opnieuw gewapend met enkele tips, het volgende geprobeerd:

 

1. Een andere HDMI-kabel geprobeerd, en de "source"instellingen van het HDMI-kanaal op de tv gecontroleerd. Geen resultaat.

2. Ik heb alle apparaten van de tv en de speler losgekoppeld, de HDMI-kabel losgekoppeld, de stekker van de speler uit het stopcontact verwijderd en dan een minuut gewacht. Ik heb toen de speler opnieuw in het stopcontact gestoken en de HDMI-kabel weer op de tv aangeschakeld. Geen resultaat.

3. Ik hield de "aan" knop van de speler ingedrukt terwijl ik de stekker eruit trok, wachtte 15 minuten, stak de stekker er weer in en liet toen de "aan" knop pas weer los. Geen resultaat.

4. Ik probeerde stap 3 nog eens opnieuw, maar nu met de eject knop. Geen resultaat.

5. Er werd gesuggereerd om te proberen de output resolutie te verlagen. Aangezien er geen VIDEO FORMAT knop op de afstandsbediening van dit toestel is, duwde ik dus terzelfdertijd STOP + HOME + POP UP/MENU in. Nog steeds geen resultaat.

 

Dus mijn vraag is: heeft ten eerste iemand nog tips of suggesties om ten minste terug op het hoofdmenu te kunnen? En als dat achter de rug is, hoe los ik die "child lock" kwestie op? Alvast bedankt! 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @BasSteven en welkom bij de community!

 

Als ik zo je lijstje lees denk ik dat je alles gedaan hebt wat je er zelf aan zou kunnen doen. Misschien toch tijd om het apparaat na te laten kijken?