annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HT-CT290 soundbar ARC zorgt dat Samsung TV spontaan aan gaat

profile.country.NL.title
NathanMol
Nieuw

Sony HT-CT290 soundbar ARC zorgt dat Samsung TV spontaan aan gaat

Sinds een tweetal weken heb ik de Sony HT-CT290 soundbar. Ik heb de soundbar over ARC gekoppeld aan mijn Smart TV (Samsung). Alles werkt naar behoren, ik ben er erg tevreden over. Behalve dat als ik mijn TV uitschakel, na een willekeurige tijd de TV weer spontaan aangaat. Dit is erg irritant. 

 

Hiervoor heb ik geprobeerd een aantal opties uit te zetten, zoals de bluetooth standbystand en de automatische stand-by stand. Beide zonder succes. Momenteel moet ik de HDMI zelfs ontkoppelen, ander blijft het probleem zich voordoen.

 

Wat kan ik het beste doen om dit probleem op te lossen? 

4 ANTWOORDEN 4
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Nathan, 

 

Ik kan er niets over vinden op de ondersteuningspagina van jouw soundbar. 

 

Hopelijk reageert er iemand die hier wellicht al ervaring mee heeft. 

 

Voor nu raad ik je aan alvast even contact op te nemen met Support

 

Hopelijk vind je snel een oplossing!

 

Groet, 

Arthur

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ga eens in de CEC instellingen sleutelen van je TV. Bij Samsung heet dat AnyNet. 
Dat zorgt ervoor dat soundbar en TV tegelijk aan gaan. Kan goed zijn dat dit ervoor zorgt dat je TV aan blijft gaan. 

Adem42
Nieuw

Bij mij precies hetzelfde probleem , snachts gaat dat ding spontaan aan. 

 

Ik heb als tijdelijke oplossing de AnyNet uitgeschakeld zodat de tv en de soundbar niet automatisch aan gaat. 

Letwel op dat je playstation niet meer werkt met je tv afstandsbediening!

 

Optie 2: Gebruik alleen de meegeleverde optische kabel. Helaas kan je je soundbar niet bedienen met je tv afstandsbediening.

 

Optie 3: gebruik Bluetooth maar dan heb je weer twee afstandbediening nodig.

 

Iemand nog tips?

 

profile.country.NL.title
NathanMol
Nieuw

Ik heb nog een 4e optie ontdekt:

Zet de CEC modus (Sony Bravia) uit op de soundbar voordat je afsluit. Dit kun je doen door de voice knop een langere tijd ingedrukt te houden. Zodra je tv aanzet, kun je de soundbar activiteiten door de bar aan te zetten en de CEC modus weer te activeren (opnieuw langere tijd de voice knop indrukken). In dit geval hoef je ook niet handmatig te switchen van audio source.

Ik vrees dat de enige manier waarbij dit fatsoenlijk opgelost kan worden, een software upgrade is van ofwel Sony, ofwel Samsung.