annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

UHP-H1 + BD-Live?

profile.country.BE.title
OvdWoerd
Ontdekker

UHP-H1 + BD-Live?

Beste,

 

Al een tijdje heb ik de UHP-H1 in bezit. Echter wens ik ook de BD-live-functie te gebruiken...

 

Probleem:

Zowel op de doos, als op verschillende website - incluis die van SONY - zeggen dat deze speler een BD-Live-functie heeft. Echter kan ik geen informatie vinden hoe ik deze functie kan gebruik. In het geval dat de speler een disk met BD-Live functie afspeelt, zie ik in de pop-up wél de mogelheid om voor BD-Live te 'kiezen', maar ik krijg dan enkel wat technisch informatie over BD-Live (speler moet verbonden zijn met het internet, geheugen moet aanwezig zijn, etc.).

 

Reeds geprobeerd:

Omdat ik af en toe gebruik maak van de (matige) apps, weet ik dat deze speler een (matig) geheugen heeft. Zodra ik een USB-stick (> 4GB) voor in steek, kan ik géén disks meer afspelen, enkel de data die op de USB staat. Dus zo (extra) geheugen toevoegen is dus ook geen optie. De speler is per kabel op de router aan gesloten en is geheel up to date, incluis de matige apps...

 

Vraag:

Kan de UHP-H1 wél of géén BD-Live afspelen? Zo ja, hoe kan ik hiervan genieten. Zo nee, waarom staat het dan wél op de doos en verscheidende websites, incluis die van Sony?

Tags (2)
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
BryanR1996
Community Team

Hi OvdWoerd,

 

Wat vervelend dat je dit probleem hebt. Ik heb begrepen dat je je USB moet instellen op 'local storage', zodat je gebruik kan maken van BD-live. 

 

Ik hoor van je of dit lukt.

 

Gr

 

Bryan

profile.country.BE.title
OvdWoerd
Ontdekker

Ondertussen ben ik 'toch maar' akkoord gegaan, dat de disks toegang hebben tot het internet. Daarna heb ik een lege 4GB voor in gestoken, maar ook dan krijg ik de BD-Live functie niet ingeschakeld. Dus hoe kan ik de USB inschakelen als 'local storage'? De handleiding heb ik geraadpleegd, maar daar kan ik niks herkensbaar van terug vinden...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als het BD-Live logo op de doos staat is het aanwezig in deze Blu-ray speler, of dat BD-Live ook al actief in de BeNeLux is, is aan deze kant onbekend mogelijk kan iemand anders dit bevestigen.

 

 

BD-Live informatie (HomeCinemaMagazine):

 

Met BD-Live is het mogelijk om via de internetverbinding van de Blu-ray speler extra content te downloaden, zoals previews en exclusieve extra’s van de film. Deze functie zit tegenwoordig op bijna elke Blu-ray speler. Maar ook de Blu-ray disc moet uitgerust zijn met de BD-Live functie en BD-Live materiaal om er gebruik van te kunnen maken. Om BD-Live te gebruiken moet je Blu-ray speler verbonden worden met internet.

BD-Live

Wanneer internet correct is aangesloten verschijnt er op de aangesloten tv allerlei informatie over de Blu-ray discs die je bekijkt. Je kunt bijvoorbeeld naar de website van de film toe gaan of een forum over de desbetreffende film en zelfs chatten is soms mogelijk. Wat ook leuk is, is dat sommige films spelletjes online aanbieden die je op je tv kunt spelen. Inmiddels bieden veel Blu-ray spelers de BD-Live functie. Kijk goed of de BD-Live functie op de Blu-Ray speler zit voordat je hem aanschaft, want het voegt veel extra mogelijkheden aan films kijken toe. Let wel; Niet elke Blu-ray disc heeft de BD-Live functie. Het BD-Live logo vind je dan ook terug op de hoes van een Blu-ray disc.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je een Blu-ray met BD-live afspeelt, kun je in het menu de functie activeren voor die film/serie. 

Veel bijzonders doet het verder niet echter. 

profile.country.BE.title
OvdWoerd
Ontdekker

Ook nadat de speler is geüpdate via kabel-internet, blijft de speler vragen om de internettoegang te bevestigen. Desondanks heb ik tot niks veranderd en zit die internetkabel er nog steeds goed in, zowel bij de speler, als de router. Zo kan ik NetFlix én YouTube gebruiken, maar helaas nog geen BD-Live.

 

Met andere woorden, de update heeft het probleem (nog) niet verholpen. Hopelijk weten enkele gebruikers op het engelstalige forum een oplossing...