annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Verschil geluid en nog meer

profile.country.NL.title
Peter-023
Ontdekker

Verschil geluid en nog meer

Goedemorgen,

 

Ik heb een aantal problemen/vragen , hoop dat ik hier geholpen kan worden:

 

Deze apparaten in bezit:

Sony Bravia tv KD-49XG8399

Sony bluray speler BD6700

Sony soundbar HT-G700

Humax 5200 

 

Tv verbonden met internetkabel.

Bluray speler verbonden met HDMI kabel op tv in HDMI 2.

Soundbar berbonden met HDMI kabel in eARC/ARC 3 , subwoofer draadloos verbonden met de soundbar.

Humax box verbonden met HDMI kabel op tv in HDMI 4.

 

Hier loop ik tegen aan:

1) Subwoofer verliest heel snel de verbinding met de soundbar.

2) Bluray film kijken geeft op volume 60 al heel goed en hard geluid.

3) Radio luisteren via Humax box op ook volume 60 geeft ook heel goed en hard geluid.

Dit gaat dus op zich goed , maar zoals gezegd , bass valt regelmatig weg omdat de subwoofer het contact met de soundbar verliest!

 

4) Tv kijken via de Humax box op volume 60 geeft veel zachter geluid, lijkt wel de helft zachter in het gehoor!

5) Apps via de tv geven op volume 60 verschillend geluid:

Netflix op volume 60 geeft ook de helft minder geluid!

Videoland geeft op volume 60 geeft WEL heel goed en hard geluid!

6) Movies en Series XL via Humax box op volume 60 geeft WEL ook heel goed en hard geluid!

 

Hoe kan ik deze problemen oplossen?

 

Ik wil wel ff melden dat ik eerst een Sony HT-S350 soundbar had , maar deze kon onze eigen bluray's niet afspelen met DTS geluid.

MAAR deze gaf wel bij zowel tv kijken,radio luisteren, bluray kijken en apps Netflix en Videoland op volume 60 HETZELFDE goede en harde geluid............

Vreemd,toch???

 

Hoop op oplossingen.......

 

Alvast Dank voor het meedenken!

 

Met vriendelijke groet,

Peter.

 

 

 

 

 

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Peter-023, dit klinkt vreemd. Ik raad je aan contact op te nemen met de winkel waar je de soundbar hebt gekocht. Gezien dat de sub de verbinding met regelmaat verliest en het volume per bron verschilt, lijkt het me dat er iets mis is. 

Het volume zou eventueel nog de nachtinstelling kunnen zijn, misschien staat deze aan? Maar de sub die verbinding verliest dat zou niet mogen gebeuren. Ik neem aan dat de sub niet op een vreemde plaats staat? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoe hoog staat het audio level van de Humax?

Na installatie is het standaardvolume van uw HUMAX-ontvanger op halve sterkte ingesteld. Om een normaal geluidsniveau te krijgen moet het volume van de HUMAX-ontvanger op 100% worden ingesteld. Het geluidsniveau is nu gelijk aan dat van bijvoorbeeld een video-/DVD-recorder.

Link 

 

Is het audio niveau met TV kijken direct op de XG8399 wel naar behoren?

 

Doordat het audio niveau verschilt tussen verschillende applicatie's, vermoed ik dat het met het audio spoor te maken heeft. De XG8399  heeft niet alle audio indelingen aanboord t.o.v. G700

Specificaties XG8399 

 

Een opmerking in de gebruiksaanwijzing op de ondersteunings pagina van de G700.

Ga na of de afstandsbediening van de tv de tv niet kan bedienen en stel vervolgens [IR REPEATER] in op [ON]. Als deze functie ingesteld is op [ON] wanneer de afstandsbediening de tv kan bedienen, is het mogelijk dat de bediening niet correct verloopt wegens interferentie tussen het rechtstreekse signaal van de afstandsbediening en het signaal van de Bar Speaker.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!