annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Xperia 1 badge iconen

profile.country.NL.title
mitu87
Ontdekker

Xperia 1 badge iconen

Deze week een nieuwe Xperia 1 gekocht. Fijne telefoon, maar 1 ding irriteert mij enorm.

Hoe kan je in de Xperia die draait op Android 10 bepaalde notificaties uit zetten maar wel de badge iconen behouden?

Samsung heeft een optie om dit aan uit te zetten, in de Xperia is het niet te vinden.... Als je de Whatsapp notificaties uit zet gebeurt er ook niks met het whatsapp icoontje op het startscherm, terwijl daar normaal bij nieuwe berichten op zijn minst een bolletje moet komen te staan, of nog beter een getal van het aantal open nieuwe berichten. Dit is zeer, maar dan ook zeer irritant. Dat bolletje is alleen zichtbaar als je notificaties volledig open laat en dat wil ik zeker niet ivm het werk.

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Ik ga voor je uitzoeken wat hier mogelijkheden voor zijn en hoop je snel verder te kunnen helpen!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Je kunt alle notificaties op strook zetten of er voor kiezen als geluid stilte/geen geluid te kiezen.

Hoe het precies werkt weet ik niet meer, maar op mijn Xperia 1 zie ik een blauwe led als weer een Signal/messenger bericht binnenkomt en een groene led als er een Whatsapp bericht is.

Open ik het scherm dan zie ik een melding als 'er zijn x Whatsapp berichten'

 

En ja, ook dat bolletje naast het icoontje is aanwezig.

 

Even zoeken, maar het kan zeker.

profile.country.NL.title
mitu87
Ontdekker

Ik krijg het niet voor elkaar. Het is of berichten die bovenin worden weergegeven of helemaal niks, zeer irritant dus 

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Als je in de instellingen naar “Apps en Meldingen” gaat en dan op 'geavanceerd' klikt, dan kun je de gewenste app selecteren en daar vervolgens heel veel settings van de gewenste app aanpassen.

 

Hopelijk helpt dit!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
mitu87
Ontdekker

Helaas werkt dat niet.

De optie om meldingen in de notificatiebar uit te zetten en het stipje actief te houden boven de app icoon is niet mogelijk. Bij Samsung wel.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kun je anders wat screenshots maken met wat je bedoelt? Zou kunnen dat er nu oplossingen gegeven worden die wel zaken aanpassen, maar jij net iets anders bedoelt juist. 

profile.country.NL.title
mitu87
Ontdekker

Heb het nu zo ingesteld ... Screenshot_20200831-202415.png

Maar dit zorgt voor berichten/notificaties bovenin de statusbar. Zet je dit uit is het inderdaad uit maar zie je ook geen bolletje boven de app icoon op de startpagina. Staat dus in verband met elkaar.

Bolletje moet ik wel hebben maar de berichten boven in de bar niet. Samsung kan dit instellen het is net of Sony dit vergeten is.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Mijn instellingen voor Whatsapp zijn:

Screenshot_20200831-213043.png

Zoals gezegd, notification led plus het bolletje.

profile.country.NL.title
mitu87
Ontdekker

Met deze instellingen van jou heb je ook de berichten in de notificatiebar... Dat is juist iets weet ik niet wil. Met mijn werk kan het niet met de privacy. Het enige wat ik wil is een bolletje boven het icoontje maar dat lukt echt niet