Deel jouw ervaring!
Hallo, ik heb sinds kort de Sony a6000. Alleen de foto’s zijn niet scherp, want op de camera lijken ze wel scherp maar als ik ze overzet naar mijn telefoon via de PlayMemories app dan zijn ze onscherp.. Iemand een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ga er even vanuit dat wat jij onscherp noemt op de foto o.a het been van je vriend is? De sony dop en je vingers zijn wel scherp...
Ik zie op de screenshots die je opgestuurd hebt dat de foto met diafragma waarde 5.6 genomen is...dat betekent dat je het scherpsteldeel zeg maar iets "loshaalt" van de achtergrond. Dit heet scherptediepte. Wanneer je dezelfde foto met bijvoorbeeld diafragma 11 maakt zal het been al een stuk scherper op de foto zijn. Welke stand heb je op de keuzeknop op de bovenkant van de camera staan? Niet vervelend bedoeld..maar de stand A is diafragma voorkeur,(en dus niet Automatisch) de stand "auto" ( stand groen) is volledig automatisch en bepaald de camera dus alles, sluitertijd, diafragma etc.
zie afbeelding hieronder
het groene vlakje is camera op volledig automatisch
Om zeker te zijn is het idd handig, zoals @Instaphoto al gevraagd heeft, dat je de foto vanaf de geheugenkaart op je computor zet (wat heb je, windows of apple?) en dan hier een upload daarvan doet, liefst met exif info (bij een apple op de i drukken voor die informatie). Dat gaat heel gemakkelijk, de geheugenkaart in je computor stoppen en opslaan op je computor/laptop.
Suc6 en we horen van je,
grt, Sigi
Goedemorgen, gefeliciteerd met je aankoop! Worden de bestanden in maximale resolutie overgezet? Het lijkt erop dat de bestanden in een lagere resolutie verstuurd worden, waardoor het lijkt dat deze foto's onscherp zijn.
Groeten, Thijs
Uhm geen idee Kan je uitleggen waar je dat kan zien?
Kan je aangeven naar welk apparaat je de foto's exporteert?
Naar de IPhone 6
yes, in dit geval worden de foto's gecropt, dus in kleinere resolutie naar de Iphone gestuurd. Voor de optimale resolutie is mijn advies om deze foto's via de geheugenkaart op een computet te zetten.
Groeten, Thijs
Foto's al bekeken op je computer? Zijn ze dan ook onscherp?
Kun je een foto hier uploaden? Liefst met volledige EXIF informatie.
Ja heb ik al wel gedaan alleen dan via mijn telefoon. Hier is een foto die ik net heb gemaakt, is dit zo goed?
De foto’s zijn dan ook onscherp op mijn computer trouwens
Oh oke, maar kan je het dan helemaal niet via de PlayMemories app overzetten?