annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Afnemend volume bij ICF-ontvangers.

profile.country.NL.title
Shortwaver55
Nieuw

Afnemend volume bij ICF-ontvangers.

Als verzamelaar van de ICF-familie van Sony heb ik enkele apparaten, waaronder enkele ICF-7600D(S) en ICF-SW55 waarvan het volume op de interne speaker nog maar een fractie is van wat het zou moeten zijn. Heeft iemand een idee hoe dat komt en hoe dat degeneratieproces van de electronica stop te zetten is ? Is er een methode om bepaalde onderdelen te vervangen waardoor dat volume weer "de oude" wordt ?  Mijn dank is eindeloos !!! Groet. Pieter van den Berg - Bennekom.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nogmaals:

 


Vinc_E schreef:

Hoi @Shortwaver55

 

Ik betwijfel dat iemand je hier dit kan uitleggen. Ik gok op slijtage. 
Of het gemaakt kan worden, is een goede vraag. Het beste wat je kunt doen is de klantenservice raadplegen of dit apparaat gerepareerd kan worden.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
KenwoodNX-700
Ontdekker

Beste Pieter, er zijn reparateurs van Japanse zend/ontvangers die dit vast kunnen. Een ervan is Radioamateurshop.nl en die doet zaken met  Leo Duursma (PA0LMD) van het bedrijf Ledro B.V. (zoek via een web zoekmachine op deze naam).

Hij doet eigenlijk reparatie van radiozendapparatuur, maar mogelijk kan hij ook joouw Sony radio's repareren. Vraag het daar eens na en vrag en prijsopgave. Wel zal Sony zo vriendelijk moeten zijn om de service manuals van die betreffende radio's (liefst gratis) beschikbaar te stellen, anders is reparatie wel mogelijk, maar vaak wel meer tijdrovend.


Succes,

Lex.