annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HAP Z1ES loopt vast

OPGELOST
Schiebas
Ontdekker

HAP Z1ES loopt vast

Mijn HAP Z1 ES speler blijft maar de database updaten. Hij houdt er gewoon niet meer mee op,  terwijl de database allang bijgewerkt moet zijn. het duurt nu al vijf dagen. Waarschijnlijk als gevolg daarvan loopt hij ook regelmatig vast, als ik muziek afspeel.

Ik heb een rescan van de harde schijf geprobeerd en toen dat niet hielp, heb ik de hele schijf gewist met een factory reset en alle muziek opnieuw erop gezet. Het haalt allemaal niets uit.

Heeft een van jullie een idee wat de oorzaak kan zijn? Van Sony krijg ik geen enkele hulp, toch raar, zij hebben ten slotte het apparaat ontworpen.

Het gaat trouwens om zo'n 2.100 cd's en ca. 30.000 tracks. Volgens Sony kon het apparaat 20.000 cd's aan, dus dat mag het probleem niet zijn.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
menuetstraat
Ontdekker

Ik ben er eindelijk achter (denk ik) waarom het updaten van de database zo lang kan duren. Ik heb bij een herscan van de schijf de volgende stappen gezien:

1 eerst een globale scan van de schijf

2 daarna (vermoed ik) het opzoeken van de track/cd info (hierbij loopt er een teller in het display)

3 tot slot het scannen van de tracks zelf ivm de SensMe functie (hierbij verschijnt alleen het draaiende update symbool in het display)

 

Juist die stap 3 duurt enorm lang. De voortgang is te zien binnen de app bij SenseMe. Daar zie ik het aantal niet geregistreerde tracks (die dus nog gedaan moeten worden) heel langzaam afnemen.

 

Het zou mooi zijn als de SenseMe functie uitgeschakeld zou kunnen worden, want 1) ik gebruik die nooit en 2) die zorgt juist voor de enorme vertraging in het bijwerken van de database.

 

Overigens is het max aantal tracks (geen CD's !!) 20.000 slechts een garantie en geen harde ingebouwde grens. Ik merkte wel wat meer vreemd gedrag bij meer dan 35.000 tracks en heb daardoor besloten een aantal tracks te verwijderen. Zit nu rond de 25.000 en alles werkt prima bij mij.

 

Overigens een geweldige speler en het bedienen van de app is een genot!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoe bedoel je, Sony geeft je geen hulp? 
Als dit een defect is, heb je toch garantie? 

 

Ik heb zelf geen ervaring met de HAP serie helaas. Maar zo te horen, kan dit systeem beter nagekeken worden. 

Schiebas
Ontdekker

Ik heb hem weggebracht voor reparatie en de hele mainboard is vervangen,
zonder dat het iets heeft uitgehaald. Ik had verwacht dat Sony zelf met
suggesties zou komen waar het probleem aan kan liggen. Vooral nu ik op het
UK forum berichten zie dat er problemen zijn met de software na de laatste
update, dat moet toch ook bij Sony bekend zijn.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat je gelijk hebt. 

 

Ik heb hier een melding van gemaakt. Als ik terugkoppeling krijg, stel ik je op de hoogte. 

profile.country.nl_NL.title
menuetstraat
Ontdekker

Ik ben er eindelijk achter (denk ik) waarom het updaten van de database zo lang kan duren. Ik heb bij een herscan van de schijf de volgende stappen gezien:

1 eerst een globale scan van de schijf

2 daarna (vermoed ik) het opzoeken van de track/cd info (hierbij loopt er een teller in het display)

3 tot slot het scannen van de tracks zelf ivm de SensMe functie (hierbij verschijnt alleen het draaiende update symbool in het display)

 

Juist die stap 3 duurt enorm lang. De voortgang is te zien binnen de app bij SenseMe. Daar zie ik het aantal niet geregistreerde tracks (die dus nog gedaan moeten worden) heel langzaam afnemen.

 

Het zou mooi zijn als de SenseMe functie uitgeschakeld zou kunnen worden, want 1) ik gebruik die nooit en 2) die zorgt juist voor de enorme vertraging in het bijwerken van de database.

 

Overigens is het max aantal tracks (geen CD's !!) 20.000 slechts een garantie en geen harde ingebouwde grens. Ik merkte wel wat meer vreemd gedrag bij meer dan 35.000 tracks en heb daardoor besloten een aantal tracks te verwijderen. Zit nu rond de 25.000 en alles werkt prima bij mij.

 

Overigens een geweldige speler en het bedienen van de app is een genot!

profile.country.nl_NL.title
menuetstraat
Ontdekker

Op de een of andere manier heeft Sony een vreemde gebruikersnaam voor mij overgenomen bij de account integratie. Dus even maar een nieuw account aangemaakt.

 

Terug naar de topic: bedenk dat bij teveel tracks (veel meer dan 20.000) er meer problemen kunnen gaan ontstaan in de software. Dat is bekend en de oplossing is dan ook om het aantal tracks te beperken. Overigens weet ik niets van problemen na de laatste firmware update. Op het UK Sony forum kon ik daar ook niets over vinden. Wordt er een ander forum bedoeld?

profile.country.nl_NL.title
menuetstraat
Ontdekker

Stom: mijn posts verschijnen nog steeds onder mijn oude gebruikersnaam (menuetstraat). Opnieuw ingelogd en nu zou het toch echt goed moeten zijn...

Schiebas
Ontdekker

Hallo menuetstraat,


Dat is interessant nieuws. Ik gebruik die Senseme functie ook nooit, dus ik
hoop dat er een update komt waarmee je hem kunt uitschakelen. Ik heb zelf
alles eraf gehaald en daarna de muziek in gedeelten terug gezet, waarna het
weer zonder problemen werkte. Ik zit nu op bijna 29.000 tracks. Je moet wel
opletten dat de tracknamen niet te lang zijn, want dat kan ook problemen
geven.


Groet,

Schiebas