annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

mex BT3900U

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Felix1975
Bezoeker

mex BT3900U

Ik heb een sony Mex bt3900U autoradio. Alles werkt, behalve als ik handsfree wil bellen heb ik geen geluid via mijn speakers.

Dus diegene die ik bel kan mij wel horen, alleen ik kan hun niet horen.

Wie heeft er voor mij een oplossing?

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.nl_NL.title
marc_heerenveen
Bezoeker

Beste Hans,

Ik heb de radio zelf aangesloten in een oude Jeep Grand Cherokee (bj 1994 type ltd 5.2 V8). De auto was al voorzien van ISO connectoren, dus inbouw heeft zich beperkt tot vastzetten geleidingsframe en het aansluiten van de beide connectoren. Auto heeft een elektrische antenne. Deze schuift naar behoren uit bij aanzetten radio en weer in bij uitzetten, ik vind wel dat de antenne vaak wordt aangestuurd als ik bijvoorbeeld tussen bepaalde modes switch. Zal je zsm laten weten hoe de blauwe draden zijn aangesloten, auto is nu niet hier.

Mvg,

Marc

Message was edited by: marc_heerenveen

Message was edited by: marc_heerenveen

profile.country.nl_NL.title
marc_heerenveen
Bezoeker

Beste Hans,

Heb het probleem gevonden. Lag niet aan de radio maar aan de aansluiting in de Jeep. Heb de radio in andere auto getest en werkte (tot mijn verbazing) perfect. Dus alle slechte dingen die ik over mijn Sony mex BT3900U heb gedacht neem ik bij deze terug.

Blijkt dat als er geen stroom op het antenne relais wordt gezet, dit ging via de blauwe draad/ant-rem, er een versterker oid in de Jeep ook weg valt. Dus in mijn geval als de antenne wordt ingetrokken, geen geluid. Bij handsfree bellen wordt de blauwe draad/ant-rem uitgeschakeld , bij de andere modes blijft de antenne omhoog in verband met TA/TF als ik dan via het menu TA/TF uitschakelde viel hier het geluid ook weg. 

Ik weet niet of dit een standaard manier van aansluiten was destijds of dat radio aansluiting van de Jeep is omgebouwd om een normale radio te kunnen gebruiken. Er zit een ISO verloop stekker op de orginele Jeep stekker, hierbij loop de blauwe draad ant-rem naar de jeep donkergroen/rood power-ant.

Heb nu de power-ant draad van de Jeep van stroom voorzien via de donkerblauw/wit draad AMP rem en nu werkt de radio naar behoren, deze draad gaat met de on/off knop mee. Weet alleen niet of dit via deze draad (ivm 0.3 amp) wel kan/mag?

Is een beetje lang verhaal geworden maar misschien heeft iemand anders met dit probleem er nog iets aan.

Ik zal mijn probleem ook bij de Sony klantenservice afmelden.

Bedankt voor jouw hulp in deze en met vriendelijke groet,

Marc 

profile.country.nl_NL.title
Tim_Ku
Bezoeker

Problem solved, message deleted.

Message was edited by: Tim_Ku

Message was edited by: Tim_Ku

profile.country.nl_NL.title
diederick7
Bezoeker

Heb sinds kort een Sony Mex-BT3900U gekocht in combinatie met 2 kleine speakers van sony voor en 2 grotere speakers van 16.5 cm van Ground Zero achter. Dit in combinatie met een Pioneer TS-WX110A actieve subwoofer voor onder de bestuurders stoel. Vraag mij echter af of de autoradio deze actieve subwoofer ondersteunt??

profile.country.nl_NL.title
Reumin
Bezoeker

Beste Hans_Klis,

Ik heb hetzelfde probleem. Wat betreft je 5e punt: is het mogelijk om het telefoongeluid via de achterspeakers te laten verlopen? Ik heb namelijk enkel achterspeakers. Zo nee: wanneer ik de achterspeakers op de pluggen voor de voorspeakers in de iso connectoren aansluit zou het probleem verholpen kunnen zijn?

Groet,

Reumin