annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

mex BT3900U

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Felix1975
Bezoeker

mex BT3900U

Ik heb een sony Mex bt3900U autoradio. Alles werkt, behalve als ik handsfree wil bellen heb ik geen geluid via mijn speakers.

Dus diegene die ik bel kan mij wel horen, alleen ik kan hun niet horen.

Wie heeft er voor mij een oplossing?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Felix,

Het is handig om te weten welk merk telefoon u heeft.

Want als u dat weet kunt u hem opzoeken op de onderstaande link en daar kunt u zien of hij 100% compatible is.

http://support.sony-europe.com/eve/compatibility/index.aspx?site=odw_nl_NL&m=MEX-BT3900U

Graag hoor ik van u.

Greetz,

Ghost

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Felix,

Het is handig om te weten welk merk telefoon u heeft.

Want als u dat weet kunt u hem opzoeken op de onderstaande link en daar kunt u zien of hij 100% compatible is.

http://support.sony-europe.com/eve/compatibility/index.aspx?site=odw_nl_NL&m=MEX-BT3900U

Graag hoor ik van u.

Greetz,

Ghost

profile.country.nl_NL.title
Felix1975
Bezoeker

Ik heb een Nokia 6700 Classic. Deze staat wel in de lijst die ik via je link heb geopend.

Ik kan ook wel verbinding maken met de radio. Ook heb ik geluid als ik een muziekbestand van mijn telefoon afspeel, maar zodra er iemand belt of ik bel zelf. Dan hoort diegene die me belt mij wel, maar ik hem niet?

Ik weet niet of dit een instelling is via mijn radio? ( Ik denk het wel) maar ik weet niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

beste Felix,

Ik vermoed dat het kan zijn dat er een aansluiting ook niet goed zit.

Allereest zal ik als ik u was alle stappen van de handleiding nalopen van de bluetooth.

Als dat niet werkt, naar uw garage of auto dealer te gaan om te vragen of zij ernaar kunnen kijken.

om bijvoorbeeld:

met een andere microfoontje te testen of de aansluitingen te testen.

Anders moet hij voor reperatie terug naar Sony.

Ik hoop dat u zo verder komt.

Greetz,

Ghost

profile.country.fr_CH.title
arenon
Bezoeker

Seems we have the same problem but no answer from Sony. I can hear the caller  (or callee) in my car's speaker only if the source on the MEX-BT3900U is "FM Tuner". If the selected source is AUX, USB, BT Audio, BT phone or CD, the caller can hear me but I cannot hear him.

Sony has exchanged my unit with a new one three times. All of them have the same issue. I've tried three different phones on it: Nokia 6700 Classic, HTC Desire, iPhone 4. Same issue with all of them.

I'm pretty sure there are other people out there with the same problem. Can Sony provide support on this and not only exchanging the unit or getting the money back?

profile.country.nl_NL.title
Felix1975
Bezoeker

Ik heb inmiddels contact gehad met Sony.

Ik moet mijn radio opsturen ter reperatie. Het blijkt geen instelling te zijn.

Ik hoop dat het goed komt. Daar ga ik wel van uit.

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Felix1975,

Welkom op het Sony Forum.

Mag ik u nog een paar vragen stellen over uw ervaring met de MEX-BT3900 en uw BlueTooth Nokia 6700 Classic telefoon.?

1) Als u niets hoort, hoort u dan ook geen ringtone via de speakers. Heeft u wel set-up ringtone gedaan?

2) Verandert de source mode naar "BT PHONE" wanneer er een inkomend gesprek is? De telefoon is verbonden via BlueTooth, in principe verandert de source mode naar "BT PHONE" wanneer er een inkomend gesprek plaatsvindt.

3) Hoe hoog staat het spraak volume level wanneer de source mode wijzigt naar "BT PHONE"?

4) Wordt het probleem opgelost wanneer u op de mode toets drukt, wanneer de source mode wijzigt naar "BT PHONE"?

Er is een mogelijkheid dat het een andere sound mode ingesteld staat. Dan kunt u een aanpassing doen via de "MODE" toets wanneer er een inkomend gesprek is.

5) Heeft u de front speakers op een juiste manier aangesloten?

    Het telefoongeluid komt van alleen van de front speakers. Dit is vast ingesteld op front speakers.

Wilt u u de balance/fader instelling kontroleren wanneer het probleem optreedt?      

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
mvdniet
Bezoeker

Zelfde probleem hier met HTC G2 Touch

Bovendien: bij het doorlopen van de setting krijg ik de keuzes voor AUTO ANS en RINGTONE en BT INIT niet te zien.

Ook:

de contactslist wordt niet van de HTC overgenomen.

Wat nu?

profile.country.nl_NL.title
marc_heerenveen
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem:

Geen geluid via de speakers, handsfree bellen alleen mogelijk als tuner mode is gekozen dus niet in bt, cd, aux modes. helaas kan ik na het verbinding tot stand brengen niet meer switchen naar tuner mode, dus uitbellen is onmogelijk. Geluid via de speakers werkt alleen als apparaat toevallig in tuner mode staat als er wordt gebeld.

Is ook al eerder op dit forum gemeld zie ik.

Alle andere handsfree functies werken naar behoren verbinden via BT, zoeken en lezen telefoonboek gaan goed.

- Alle speakers werken uiteraard goed, anders zou handsfree in tuner mode ook niet goed gaan.

- Gebruikte telefoon is Nokia E7 en voor de zekerheid ook getest met een Nokia N97, toestellen werken beide wel op andere carkits

Dus lijkt mij een fout in radio hardware of firmware.

Op deze manier niet erg bruikbaar, zal sony nogmaals bellen of er een oplossing voor is.

Message was edited by: marc_heerenveen

Message was edited by: marc_heerenveen

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Marc_Heerenveen,

Welkom op het Sony Forum.

Ik zie dat u een eenzelfde soort probleem meldt als Felix1975.

Naar hem hebben wij ook nog vragen gesteld maar nog geen antwoorden gekregen.

En via het forum hebben wij geen inzicht in de persoonlijke gegevens om contact op andere wijze te proberen.

Ik heb de volgende vragen aan u:

  1. Welk merk/model (incl bouwjaar) uitvoering auto heeft ?
  2. Heeft u de MEX BT3900 zelf geinstalleerd (of via een professionel inbouwer)?
  3. Gebruikt u een losse audio eindversterker?
  4. Heeft u een vaste antenne of motor aangedreven uitschuifbare antenne?
  5. Indien u zelf heeft geinstalleerd; wat weet u over de blauwe draden van de Sony ISO connector (zijn deze aangesloten) als volgt?:
    1. Licht blauw: ATT
    2. Donkerblauw: ANT REM
    3. Donkerblauw+wit: AMP REM

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker