annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Mogelijkheden audiosysteem DAV-DZ260

OscarLT321
Nieuw

Mogelijkheden audiosysteem DAV-DZ260

 

 

Hallo,

 

ik heb een sony home theatre system DAV-DZ260, en hij werkt prima, met een goed geluidsqualiteit.

Ik heb twee problemen waar ik hoop een oplossing voor te vinden.

 

Het eerste probleem is via de TV. Bij TV kijken kan het geluid via het sony home theatre systeem zonder probleem, maar als ik via een HDMI-kabel mijn laptop aansluit, of op smart TV ga dan werkt het audiosysteem niet en moet ik terug op de TV speakers. Is er enige mogelijkheid dat ik toch smart TV of laptop via het audio systeem kan doen in plaats van alleen TV?

 

Het tweede probleem is denk ik wel een oplossing voor maar ik weet niet wat. Tegenwoordig kunnen heel veel audio systemen streamen. DAV-DZ260 is relatief oud en heeft bijvoorbeeld geen cast of bluetooth zover ik weet. Ik zou bijvoorbeeld heel graag spotify op het audio systeem af willen spelen. Weet iemand opties hiervoor? Ik heb geprobeerd om mijn laptop op de hdmi aansluiting van het audiosysteem te zetten, waar normaal de tv op aangesloten is, maar ik denk niet dat het zo werkt.

 

PS: Ik heb vrij weinig ervaring hiermee, en ik heb hem vroeger ook niet ingesteld. 

 

Zou iemand wat ideeën hebben of mij kunnen helpen, laat het me weten. 

Dankuwel voor lezen.


Groeten 

Oscar

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Als er een optische uitgangop de TV aanwezig is, kan de TV optisch met de DZ260 als je de laptop met de Tv via de HDMI ingang verbind.

 

Om te casten is er de mogelijkheid van Chromecast.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
OscarLT321
Nieuw

Optical op DAV

Is er ook een draad nodig voor de coaxial? Zo ja, waar zou die heen moeten.

 

Er zit op de TV een optical OUT:

Optical OUT TV

 

Ik weet niet veel van chromecasts, dus maakt het uit welke chromecast het is? Of kan ik gewoon voor een goedkope gaan en dan werkt het wel.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De 2 optical (in/uit) verbinden met een optische (glasvezel) kabeltje, wel de dopjes eraf halen bij het aansluiten!!!

 

Als er op beide toestellen (DZ260 wel) een digitale coaxiale in/uitgang aanwezig is, kan deze ook eventueel gebruik worden (goedkoper dan optisch).

 

De chromecast is er tegenwoordig in 2 versie's, deze kunnen beide gebruikt worden.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
OscarLT321
Nieuw

Ik zal er naar kijken,

ik laat wel weer wat weten als het wel of niet gelukt is.