annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony PS-LX300USB - Slechte ervaring - geen geluid via laptop speakers

profile.country.BE.title
LPSONY
Ontdekker

Sony PS-LX300USB - Slechte ervaring - geen geluid via laptop speakers

Very Bad experience with Sony PS-LX300USB 
Although I followed precisely the instructions I don't succeed to get the sound when playing LPs on the LX300USB when connected to my laptop (Win 8.1).
The usb connection becomes visible and yes I set my laptops speakers as default device under Configuration/Sound/Playback according install instructions.
I did different trials with other laptops (running Win 10 / 7 / XP) but without any result...
PS: Sony HelpDesk was advising to do a windows re-install (no kidding...)

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

De gebruikte taal in deze comm6nity is Nederlands, gelieve je vraag in het Nederlands te stellen.

De Engelse community is te vinden op sony.co.uk

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
LPSONY
Ontdekker

Mag ik aub een oplossing voor het probleem?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De functionaliteit van de USB aansluiting is om muziek van de LP speler te rippen en als MP3 op te slaan op de laptop. Het is niet bedoelt om de speakers van de laptop te gebruiken als output. 

Als je geluid rechtstreeks uit de LP speler wilt hebben, kun je beter normale speakers er op aansluiten. Of een versterker icm speakers. 

profile.country.BE.title
LPSONY
Ontdekker

Ik verwacht geen topgeluid via speakers van laptop maar wel geluid, nu krijg ik niks door en dat wordt door het toestel en de bijgeleverde documentatie wel beloofd. 
Het werkt gewoon niet, geprobeerd op meerdere laptops en operating systems.

profile.country.BE.title
LPSONY
Ontdekker

Twijfels over klantvriendelijkheid van Sony Customer Service:

Je moet 30 cent per minuut betalen om de Sony HelpDesk te contacteren...

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik vertel je net dat het niet mogelijk is. Nergens in de handleiding staat wat je omschrijft: https://docs.sony.com/release/pslx300usb.pdf

 

Als jij wél kunt vinden dat de handleiding dit aangeeft, laat het vooral zien. Misschien zie ik iets over het hoofd?

profile.country.BE.title
LPSONY
Ontdekker

Ik vrees dat je inderdaad iets over het hoofd ziet, zie passage 'Geluid uitvoeren via de luidsprekers van de computer' in Sony document 3-198-123-34 (3), pagina 13 voor de NL versie.

 

https://www.gebruikershandleiding.com/includes/handleiding.asp?id=84109&c=-0,477902113946641&t=16-2-...


Idem in Sony document 4-548-286-31(1) : http://pdf.crse.com/manuals/4548286311.pdf

 

Nog bewijzen nodig? Je toon is niet bepaald gepast Vinc-E :slight_smile: 
Het zou Sony sieren dat ze me een oplossing bieden...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


LPSONY schreef:

 

Het zou Sony sieren dat ze me een oplossing bieden...


Waarom zou Sony met een oplossing moeten komen?

 

De LX300usb geeft een audiosignaal via USB af aan de computer, wat de computer ermee doet is afhankelijk van de instelling van de gebruikte software.

 

Is je "slechte ervaring" niet de onkunde van de software die je gebruikt?

 


LPSONY schreef:

Nog bewijzen nodig? Je toon is niet bepaald gepast Vinc-E :slight_smile: 


Over toon gesproken!!!

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
LPSONY
Ontdekker

Laatste reactie...

Q: Waarom zou Sony met een oplossing moeten komen?
A: Omdat ik bijvoorbeeld verwacht dat Sony customer service en tevreden klanten belangrijk vindt

Q: De LX300usb geeft een audiosignaal via USB af aan de computer, wat de computer ermee doet is afhankelijk van de instelling van de gebruikte software.
A: Ik heb de test uitgevoerd op liefst 4 laptops (XP - Win 7 - 8.1 en 10), telkens met negatief resultaat

 

Q: Is je "slechte ervaring" niet de onkunde van de software die je gebruikt?
A: Sony is geen plug & play wanneer je usb connectie maakt voor enkel playback van LP