annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Soundbar problemen met Playstation

profile.country.BE.title
NickyB92
Ontdekker

Sony Soundbar problemen met Playstation

Hallo,

 

Ik heb een Playstation 4, Sony Kd49xf8596baep en de Sony HT-CT290 soundbar.

De PS4 en soundbar zijn aangesloten op de tv met een hdmi kabel. (hdmi arc voor de soundbar)

 

Het probleem dat ik ervaar, is dat ik tijdens het spelen op de PS4 bij momenten het geluid heb dat wegvalt. Het geluid valt enkel weg als er in het spel luide geluiden zijn. Verder werkt het geluid zonder problemen.

 

Wanneer het geluid wegvalt, komt er bovenaan de zwarte balk die aangeeft op welk kanaal ik zit, met scherafmetingen, alsof het kanaal even zou wegvallen.

 

Na enkele seconden komt het geluid terug. In de tussentijd is het niet zo dat de televisie overneemt van de soundbar, dus die verbinding blijft wel gewoon bestaan.

 

- Ik heb al eens geprobeerd om de optische kabel aan te sluiten, maar zonder resultaat.

 

Heeft iemand een idee?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Alleen de PS4 en de CT290 aangesloten op de HDMI poorten van de XF8596? Dus geen mediabox o.i.d.?

 

Al eens andere HDMI kabels tijdelijk geprobeerd?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
NickyB92
Ontdekker

Jawel, een Proximus decoder zit er ook nog op aangesloten. Ik heb:

HDMI 2 PS4

HDMi 3 (ARC) de soundbar

HDMI 4 decoder

 

Ik heb gisteren de HDMI kabels veranderd, om te zien of er iets veranderde, maar zonder resultaat.

 

> Zou ik de optische kabel van de PS4 naar de soundbar kunnen aansluiten en de instellingen van het geluid van mijn ps4 op optische kabel kunnen zetten?

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Was er al bang voor, ook nog een mediabox aangesloten.

 

Test eens uit of dat het probleem ook voordoet  de mediabox af te koppelen als je de PS4 gebruikt.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Klinkt eigenlijk alsof de soundbar overbelast is. Hoort niet te kunnen. Zou toch eens kijken of je die kan laten nakijken. 

profile.country.BE.title
NickyB92
Ontdekker

Ik heb de instellingen op de PS4 gewijzigd, staat nu op Dolby Surround voor het geluid en nu lijkt het zonder problemen te werken!