annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony-str1060 RGB + Audio (LR) aansluiten

wolph42
Ontdekker

sony-str1060 RGB + Audio (LR) aansluiten

Vraag is redelijk recht toe recht aan:

 

Ik wil onze WII aansluiten op de sony versterker. de output is component (RGB) en 2 audio stekkers. Ik snap dat ik de RGB op de RGB aansluiting kan inpluggen...maar wat doe ik met de audio kanalen? En welke instelling heb ik dan nodig om deze te activeren/gebruiken?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Wat ik zo 123 er over kan vinden, is dat de WII op de Component SAT (links groen/blauw/rood, zwarte gedeelte) en de audio (rood/wit, zwarte gedeelte). En als ingang de SAT mode.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
wolph42
Ontdekker

dank voor de snelle reactie. Heb dat geprobeerd en ik krijg een zwart scherm. Heb de component input ook nog aan een andere insteling gekoppeld om te kijken of dat werkt: nope: zwart scherm. (en ook geen geluid).

 

edit: het zit toch iets anders: SAT doet het wel, dat is: er is geluid van de WII maar geen beeld. Heb de instellingen nog bekeken en component staat op IN ingesteld. De reden waarom het eerst niet werkte is omdat er ook een HDMI aangesloten zat op de SAT poort en die krijgt blijkbaar de voorkeur. Punt blijft echter: geluid JA beeld NEE. Nog meer suggesties?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk moet de WII ook nog geconfigureerd worden naar RGB video i.p.v. HDMI?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
wolph42
Ontdekker

was het maar waar. Ik heb de wii van de TV afgehaald (waar die werkte) en aangesloten op de versterker. Verder geen wijzigingen. bovendien zou ik dan geen geluid te horen krijgen omdat de hele kabel niet zou werken (1 aansluiting op de wii). Om een of andere reden wordt het rgb signaal niet doorgestuurd en ik snap niet waarom.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Oh ja, de Wii is heel vervelend aansluiten hier op. De componentaansluiting moet net even iets anders aangesloten worden op de achterkant dan je verwacht. 

 

Ze moeten allemaal onder de noemer SAT/CATV aangesloten worden. Deze moet vervolgens "assigned" worden in de instellingen. 

Ik heb de juiste opstelling blauw gemaakt: 

 

Voorbeeld aansluitingen.PNG

wolph42
Ontdekker

dat is precies wat ik gedaan had. Zelfde aansluitingen en daarna onder instellingen gekeken of component 'assigned' was aan SAT, wat het geval was (default). Wil je nu zeggen dat ik toch iets in de instellingen moet wijzigen??

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is hoe het bij mij werkt ja. En ik heb dezelfde setup. 

 

Wel checken of alle vijf de kabels goed zitten :wink: