annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Soundbar HT-CT370

B.rt23
Ontdekker

Soundbar HT-CT370

Hallo!

 

Ik ben recentelijk verhuisd aan daarmee zijn dus de tv, soundbar (een HT-CT370) en andere randapparatuur los gekoppeld om verplaatst te worden.

 

Voorheen was de soundbar zo aangesloten dat, zodra je de TV aan zou zetten, de soundbar ook aan zou gaan en het juiste kanaal (input) zou kiezen.

Nu is het zo dat alles wel aangaat, maar de soundbar het kanaal "TV" kiest inplaats van "HDMI 1" waarin de kabel van de mediabox zit. Op de kanalen "HDMI 2" en "HDMI 3" zitten de Apple TV en PS4 aangesloten. Ook hier reageert de soundbar niet op. Ik moet handmatig het kanaal wijzigen, terwijl dat dus eerst automatisch ging. Ik weet het.. First world problems, maar in het boekje staat dat het kan dus dan moet het ook gewoon werken.

 

Dus even een kleine samenvatting:

- TV en soundbar zijn verbonden met HDMI-kabel via de HDMI-ARC poort.

- De Horizon mediabox zit op de soundbar aangesloten samen met de Apple TV en PS4.

 

Ik kan ook al deze apparaten op de TV aansluiten, maar dan krijg ik er weer een afstandbediening bij en we willen allemaal natuurlijk zo min mogelijk afstandbedieningen gebruiken!

 

Bedankt alvast!

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waar moet de audio vandaan komen, TV of de mediabox?

 

Is het niet een instelling die verloren is gegaan met de stroomloze periode tijdens de verhuizing?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
B.rt23
Ontdekker

De audio moet van de mediabox komen (Horizon mediabox van Ziggo).

En ik heb de instellingen even nagelopen en die staan nog zoals ze moeten staan.. Ook heb ik de HDMI-kabel gecheckt en dat is gewoon een High Speed kabel.

 

Of betekent dit niet automatisch dat deze ARC-compatible is?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kan zijn dat ze niet ARC zijn ja, alleen heeft dat niks te maken met wat je nu ervaart. ARC is puur voor geluid van een interne bron, over externe speakers afspelen. 

 

Ik gok dat je ook een Sony TV hebt met Android? Daar zit een knop op, genaamd "TV". Die kun je programmeren dat hij automatisch naar een HDMI kanaal springt. Dan gaat de soundbar aan en zou er niks aan de hand moeten zijn. 

 

Sprong de soundbar ook automatisch naar de Apple TV/PS4? 

 

Kan het zijn dat control for HDMI uitstaat op de soundbar? Want dat zorgt voor de functie dat met een druk op de knop alles aan/uit gaat. 

 

B.rt23
Ontdekker

Het is een Samsung TV. En voorheen sprong hij automatisch naar de source waar de PS4 op stond ja.

 

Heb inmiddels al verschillende set-ups geprobeerd. Met optische kabel en HDMI, met optisch en zonder HDMI (sloeg nergens op natuurlijk), alleen optisch, etc.

 

Nu heb ik de soundbar alleen verbonden met de HDMI op de ARC-poort en alle apparaten rechtstreeks op de TV aangesloten. Dan maar gewoon "ouderwets" en zelf van source veranderen. Ik krijg het anders ook niet meer voor elkaar. (Dit klinkt echt extreem verwend, maar goed.. We leven in digitale tijden :smileywink:)

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

AnyNet geactiveerd? 

B.rt23
Ontdekker

Yes.. Staat aan

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als alle kabels goed zijn en AnyNet en Bravia Sync staan aan, dan weet ik niet waar het aan ligt. 


Zou moeten werken...