annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Soundbar HT-RT5

OPGELOST
Evdstr
Ontdekker

Soundbar HT-RT5

Mede op basis van lofbetuigingen op verschillende websites heb ik deze soundbar gekocht en ik ben werkelijk zeer teleurgesteld over het geluid.

De soundbar is aangesloten op een Sony Bravia KDL-42W656A, ik heb softwareupdate gedaan, de versie is nu PK.560EUA. De tv is aangesloten via de optische kabel en HDMI. Dit laatste was volgens de verkoper zelfs niet nodig. 

Bij max volume (zowel op tv als op soundbar) kan je nog gemakkelijk een gesprek met elkaar voeren (niet dat ik nu het volume zo luid wil zetten dat ik hoorbeschadiging oploop, maar het lijkt me vreemd dat soundbar eigenlijk quasi op max moet staan om enige geluidservaring te hebben) , de woofer blaast amper iets en bij de achterspeakers moet je quasi je oor tegenhouden om geluid te ervaren en dit is niet overdreven. (Ze werken dus wel.) Ook geprobeerd met aansluiting enkel HDMI en enkel optische kabel, geen verschil.

Bij het afspelen van muziek via computer of spotify is het geluid beter, kan volume tot 3/4 of minder om muziekervaring te hebben en is de klank warmer en voller. Maar het kan toch niet dat een soundbar, die je net hoofdzakelijk koopt om op een tv aan te sluiten, slechtere geluidskwaliteit levert dan je TV zelf.

Zijn er tot 2X toe met teruggekeerd naar de winkel om te checken of er geen verkeerde aansluiting of instelling was maar dat bleek niet zo te zijn. Men zei me dat het mede aan het feit lag dat ik nog analoog tv keek. Ik heb dus vervolgens digitale tv aangeschaft maar er is geen merkbaar verschil (had trouwens al getest met dvd). Ook speciaal getest met een actiefilm, af en toe een bas en amper geluid achter je. De verkoper zei dat niet elke film surround effect zou resorteren en dat er uit de achterspeakers ook dikwijls GEEN geluid zou komen maar het maakt gewoon amper een verschil, eender wat je aanzet. De verkoper vond het geluid prima, hij zei dat ik geen cinema-ervaring mocht verwachten (neen, doe ik ook niet, gewoon een warm aangenaam geluid…)

Bij tv praatprogramma's klinkt het geluid metaalachtig, scherp en irriterend, weerom, beter geluid van tv dan van soundbar. Hij gaat gelijk uit bij zo’n programma’s.

Nu besef ik zeker dat geluid subjectief is, misschien koesterde ik te hoge verwachtigen, ik probeerde me dus te verzoenen met de kwaliteit en me gewoon neer te leggen bij de miskoop, maar dat een soundbar van deze prijsklasse elke dag een bron van ergernis blijft had ik zeker niet gedacht en daarom ook dat ik het hier ook even kwijt wil. Het is alvast een grote miskoop. Het zeker een toestel waar ik nooit ofte nimmer zal reclame voor maken. Elke dag spijt van deze aankoop en zonde van mijn centen.

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Ik denk dat je bedoeld dat je de HDMI hebt laten zitten zodat je de soundbar kan bedienen.

 

Na wat speuren met instellen ben ik iets verder gekomen in het probleem.

Als ik op mijn sony tv schakel in het action menu in SPEAKERS tussen TV-Speaker en AUDIOSYSTEEM leg ik precies de vinger op de zereplek.

 

De soundbar is aangesloten via ARC HDMI port naar sony tv x8507c ARC HDMI port.

Als de tv in de opties TVSPEAKER zet krijgt de soundbar nog steeds geluid via HDMI. Zet ik het geluid van de tv boxen uit, en de soundbar op 12 heb ik inderdaad geluid zonder dat de tv de soundbar kan bedienen.

 

Kies ik voor de optie dat ik de soundbar wil bedienen via de tv, zet ik de speaker instelling op AUDIOSYSTEEM, hierdoor schakelt blijkbaar ook ARC in en kan ik de soundbar weer bedienen. Het volume staat nog steeds op 12 maar je HOORT DAT HET GELUID DIMT!!!!

 

Alle opties nagelopen, maar alles word in MAX output doorgegeven door de tv.

Vandaar dat het geluid via APPS, bluetooth zoveel harder klinkt ten opzichte van de TV via HDMI ARC op de optie audiosysteem

Evdstr
Ontdekker

Nog elke dag een bron van ergernis omdat ik me zo laten inpakken heb en er niet eens aan gedacht heb het apparaat terug te sturen.
Ook geen enkele reactie van Sony terwijl er volgens die link naar de Amerikaanse markt toch wel degelijk iets mis is met het apparaat. Zeer frustrerend dat ze hun klanten niet ernstig nemen.

Wacht trouwens nog altijd op mijn 100 eur cashback, we zijn ondertussen vijf maand verder.

Was trouwe Sony koper maar dit merk komt er bij mij nooit meer in.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

We hebben het op kantoor getest en komen niet tot dezelfde conclusie als jij. 

 

Ik heb jouw klacht wel degelijk serieus genomen en ook meerdere malen doorgezet. Het kan niet gereproduceerd worden. Ik weet niet waarom...

 

Wat betreft de cashback. Dat kan natuurlijk niet. Stuur me even een DM met je registratienummer en ik laat het in orde maken. 

wernerklop37
Nieuw

goedenavond, heb zelf de ht-ct790 aangeschaft afgelopen vrijdag en nadat ik de soundbar van een update had voorzien en de hdmi ARC had aangesloten op Samsung smart tv vond ik het geluid wel mooi klinken maar zacht, als ik mijn telefoon via bluetooth verbind kan hij hard en klinkt het echt fantastisch. Nu ben ik ook wezen lezen en dit heeft bij enorm geholpen. Gewoon via hdmi verbinden met de tv, vervolgens in je setup voor het geluid van de tv dolby digital kiezen en niet op PCM zetten. Significant verschil bij mij.

 

groet werner

Evdstr
Ontdekker

dAnkuwel, ik ga dit uitproberen.

Verstuurd vanaf mijn iPad