annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SRS-X88 kapot na update

s666foto
Ontdekker

SRS-X88 kapot na update

Hallo,

 

Recent een tweede SRS-X88 gekocht. Na aankoop apparaat aangesloten met stroomadapter en aangezet. Songpal app gevolgd om verbinding te maken met telefoon. Wifi ingesteld en verbinding gemaakt. Update lampje gaat branden en conform aanwijzingen update gestart. Na update geeft Songpal app aan dat het een SRS-X99 betreft, dit klopt uiteraard niet want apparaat is een SRS-x88. Knoppen op bovenzijde werken nu niet meer, geluid klinkt nergens naar... Kan ik dit zelf verhelpen? Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en tips heeft?

 

Groet en dank,

 

Sander

15 ANTWOORDEN 15
s666foto
Ontdekker

@JBELD6 Dank voor je reactie, hoog tijd dat Sony hier iets aan doet! Durf momenteel niet meer te updaten en mis dus wellicht nieuwe features of verbeteringen en zit de hele dag naar een fel brandend update lampje te kijken.

 

De update is niet onderbroken en regulier afgerond met een automatische herstart van het apparaat. Je vraag over beeld snap ik niet, je weet toch dat het een audio apparaat is? Buttons op de bovenzijde werken niet, lijken verwisseld qua functionaliteit en sommige doen helemaal niets zoals on/off knop. Leds bij de buttons werken wel. Er is wel geluid maar klinkt gedempt en zonder bass, heel anders dan een goed functionerend exemplaar. Songpal app geeft aan dat het apparaat een srs-x99 is maar moet een srs-x88 zijn. Lijkt me een geval van verkeerde firmware gepusht naar srs-x88's. 

 

Mijn tweede srs-x88 is inmiddels gerepareerd onder garantie. Moest het apparaat zelf brengen/halen naar een erkend servicepunt. Update lampje brandt alweer maar ik durf het niet aan. Ik herhaal mijn punt van kritiek: nauwelijks follow up vanuit Sony of hulp.

 

Wat is nu verstandig? Wachten op een aanpassing van de firmware methodiek? En hoe weet ik als klant dat dit opgelost is?

 

Grrrr,

 

Sander

s666foto
Ontdekker

Sony kan dit waarschijnlijk niet maken door een nieuwe update omdat het apparaat niet meer extern benaderd kan worden. In mijn geval hebben ze het moederbord vervangen voor een nieuwe met de oude firmware erop.

 

Sony probably cannot fix this through an update since the device is no longer properly configured. In my case they had to replace the mainboard to fix the device! The new mainboard has the older firmware from june.

marver3
Ontdekker

Op het Sony UK forum, een sony expert heeft ook gezegd dat sony kan dit problem niet oplossen en dat de  spreker moet worden nagekeken in een Sony reparatiecentrum.

 

Niet zo goed nieuws voor deze duur speakers

 

https://community.sony.co.uk/t5/portable-audio/x88-volume-adjustment-sound-and-eq-issues/td-p/222712...

Arca1ne
Lid

De laatste reactie lijkt van eind november te zijn, maar Sony heeft nog steeds niets aan het probleem gedaan?!

 

Onlangs de SRS-X88 vol enthousiasme gekocht van Amazon. Het enthousiasme duurde echter niet lang, want na een automatische update via WiFi bleek een verkeerde firmware te zijn geïnstalleerd. Initieel had ik dit niet door, maar dankzij het goede oor van een vriend, werd opgemerkt dat de muziek toch wel erg bass-loos was... Betere inspectie toonde tevens dat de linkerzijde volledig inactief was geraakt!

 

Dankzij de goede service van Amazon, de box zonder probleem teruggezonden en een nieuwe gekregen. Ik wou deze niet updaten om het voorgaande probleem te vermijden. Wat bleek echter, dat deze nog firmware versie 1.00 was. Deze initiële versie heeft functionaliteitsstoornisen met het casten. Enkel een update naar een hogere firmware kan dit verhelpen. Jammer genoeg biedt Sony geen firmware updates aan via zijn support naar de 1.10 of 1.40 versie. Wel staat nog steeds de 1.60 firmware versie die het toestel defect maakt te downloaden!

 

Na wat opzoekwerk ben ik toch nog op de oudere 1.10 update uitgekomen, die gelukkig met succes geïnstalleerd kon worden. Als dit niet het geval was, had ik ook deze box gewoon teruggezonden en voor een toestel van een ander merk gegaan.

 

Dit zijn toch wel erg slechte punten voor Sony! Het probleem doet zich al bijna 5 maanden voor en is nog steeds niet verholpen. Bovendien wordt het upgraden naar een lagere firmware versie dan 1.60 (1.10 en 1.40) niet aangeboden via de support...

Ik kan alleen maar hopen dat een manuele update via USB (en niet netwerk) die aangeboden wordt via de support wel zonder problemen kan verlopen? Dit heb ik namelijk niet geprobeerd uit schrik het 2de toestel opnieuw defect te maken.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is dit update probleem nog steeds niet opgelost!!!!

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Arca1ne
Lid

Daar lijkt het toch alleszins op. Ik had dezelfde problemen zoals hier beschreven: srs X99 werd getoond ipv srs X88, de knoppen waren verwisseld, bass was verdwenen en slechts 1 zijde van de box werkte.

 

Tenzij de (manuele) updates die beschikbaar zijn via de support de correcte zijn, lijkt het me nog steeds niet opgelost te zijn. Ik heb het risico niet genomen en zit met een firmware versie 1.10 tot ik zeker ben dat er een correcte update beschikbaar is :slight_smile: