annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

str-dh730 schade door onweer?

profile.country.NL.title
Bert7766
Nieuw

str-dh730 schade door onweer?

Onlangs was er een hevige onweersbui met inslag en sindsdien heeft mijn av-receiver kuren,

Het is een str-dh730. Als ik nu geluid via de AVR wil hebben moet dit met een omweg. Ook wordt het signaal van de Horizon Mediabox niet doorgezonden volgens de aanbevolen aansluiting.

 

Normaal sluit ik middels HDMI op de AVR de tv-out(arc) op HDMI1 van de Tv( Sony kdl-32ex711) en de Horizon op de SAT/CATV. Dit werkt nu niet meer. Dit geldt ook voor een BR?DVDspeler en de Vaio.

 

Nu heb ik de horizon op HDMI-4 van de tv en op hdmi-1 zit dan de AVR. Dan heb ik dus wel de surround etc. Zo moet ik dan de Vaio ook aansluiten op bijv hdmi-2. De BR/DVD speler(een LG(kadootje) laat trouwens alleen het opstartbeeld zien, maar verder komt daar helemaal niks meer uit qua beeld en geluid(je ziet de teller wel lopen). Ook niet op een Sonytv bij iemand anders, dus die zal wel stuk zijn.

 

Kan het zo zijn dat de hdmi(in)-poorten op de AVR stuk/doorgeslagen zijn? Zou zoiets te repareren zijn(kostenplaatje?) of wordt het een verzekeringskwestie. De tuner doet het trouwens wel gewoon.

 

Vriendelijke groet,

Bert

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Denk eerder aan een onerling HDMI probleem i.p.v. schade ontstaan door onweer.

Probeer te achterhalen d.m.v. de randaparatuur tijdelijk te ontkoppelen welk aparaat dit veroorzaakt.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Bert7766
Nieuw

Hallo pa3eia,

 

Bedankt voor de snelle reactie.

 

ik heb volgens mij alle mogelijke combinaties al geprobeerd. Horizonbox is trouwens nieuw. Ik had op tijd de stroom eraf, maar niet de coax-aansluiting. Dit was met schroefverbinding, dus dat kon zo snel niet. Op meerdere plekken in het dorp was het ingeslagen via het kabelnetwerk( bij de buurman kwamen de vlammen uit de splitter, getuige een brandplek) De AVR zit rechtstreeks verbonden met een coaxkabel en de Tv niet . Het schijnt geloof ik voor te komen dat via de kabel dit door /overslaat naar het hdmi-board op de AVR( ik spreek nu dus over zaken waar ik helemaal geen verstand van heb)

 

Groet, Bert

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als je al alle combinatie's al heeft uitgeprobeerd, dan blijft alleen de weg over naar de verzekering ben ik bang.

 

Het is mogelijk dat de inslag via de coax binnen is gekomen, met het gevolg schade aan de aparatuur

 

 

Heelveel suc6 met de verzekering,

Op een goede afloop,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!