annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

vTuner cannot connect bij CMT-G2NiP

Rudiceyssens
Ontdekker

vTuner cannot connect bij CMT-G2NiP

Hi,

 

Sinds zaterdag is mijn verbinding met de vTuner van mijn apparaat CMT-G2NiP verbroken en krijg ik meldingen als "cannot connect" en sinds vanmorgen "not available".

 

Mijn netwerkverbinding werkt nochtans correct: afspelen via Airplay en vanaf computer lukt vlekkeloos.

Heb alles al eens teruggebracht naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. Probleem met enkel vTuner blijft hetzelfde.

 

Heeft iemand gelijkaardig probleem of kan iemand mij helpen om de vTuner terug aan de praat te krijgen?

 

 

34 ANTWOORDEN 34

Ik ben het met alle klagers eens. Ook wij hebben de CMT-G2NiP gekocht omdat vTuner werd aangboden. Ik voel me door Sony behoorlijk bedrogen, nu we al weken niet meer verbonden kunnnen worden met vTuner en het er niet op lijkt dat er spoedig een oplossing gevonden wordt. Ik kan me niet voorstellen dat een organisatie als Sony het niet lukt om tot een bevredigende oplossing te komen. Voorlopig trek ik de conclusie: voor mij geen Sony-apparatuut meer.

nlangendorff
Ontdekker

Slechte zaak daars dit probleem al sinds oktober 2014 speelt. Volgens het forum (engeland, us) hadden zij dit probleem ook echter voor hun is dit opgelost. Is dit een specifiek geval voor alleen Nederland?

 

Mocht het probleem niet opgelost kunnen worden:

Is er een andere streamingdienst welke gebruikt kan gaan worden dmv firmware upgrade?

Heeft Sony al een bericht uit laten gaan naar alle winkels in NL dat hun product half functioneert?

Is er mogelijkheid tot retourneren van het product omdat product niet meer volledig functioneert

 

 

Molding
Ontdekker

Dat het hier niet om een technische mankement van de Sony toestellen gaat wisten wij al lang. Nogmaals, ik had een nog goedwerkende toestel die ik eind augustus 2014 heb omgeruild voor een nieuw CMT-G2NiP en dit enkel om van internetradio te kunnen genieten.

Ik moet nu vaststellen dat sinds ik mijn nieuw toestel heb ik meer zonder internetradio heb gezeten dan met ! De eerste onderbreking vond plaats begin september tot begin oktober en nu die nieuwe onderbreking sinds 21 november ! Het is gewoon ongehoord ! Dat Sony (financiële)geschillen heeft met vTuner is ons probleem niet. Sony moet gewoon zo snel mogelijk alles doen om dit zo snel mogelijk (en definitief) op te lossen.

ruud0110
Ontdekker

Wel vreemd, want mijn toestel CMT SBT300W heeft wel ontvangst van de
vTuner service. Afgelopen zomer was deze idd gestoord maar werkt weer sinds
half sept
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Actuele info.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
Jojom_
Ontdekker

Voor degenen die het nog niet hebben gemerkt: vTuner is weer beschikbaar op de CMT-G2NiP, maar...

Helaas alleen een beperkt aantal stations en natuurlijk niet de favoriete zenders van voor deze problemen.

In een reactie geeft Sony aan:

 

"Het klopt inderdaad dat het aanbod is verminderd van vTuner. Dus het kan zijn dat uw reeds eerder gevonden zenders nu niet meer te vinden zijn.
Helaas hebben wij geen informatie of deze zenders in de toekomst nog terug gaan komen."

 

Ik denk dat Sony hiermee wil doen aan wat juridisch gezien vereist is, maar de klanten daarmee verder in de kou laat staan. 

Waardeloos.

 

Alexandernl
Ontdekker

Als vTuner niet meer naar behoren werkt, zou er toch een update moeten komen zodat je op een andere manier naar internetradio kunt luisteren? Hoe doe ik dat?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat Vtuner de enige mogelijkheid op veel apparaten is, daarom is dit zo frustrerend. Tenzij jouw apparaat ook van een service zoals TuneIn gebruik kan maken. 

Rudiceyssens
Ontdekker

Mijn CMT-G2NIP heeft een optie Airplay. Via de Airplay verbinding met mijn Ipad (waarop de TunEin app staat) kan ik alle TunEin internetstations afspelen op mijn Sony CMT-G2NIP.

 

Groeten,

 

 

Rudiceyssens
Ontdekker

Nu ik de thread nog eens heb doorlopen denk ik dat het probleem van de exclusiviteit van vTuner bij de CMT-G2NiP juist bij Airplay ligt. Via deze weg kan immers elk station dat door TunEin wordt aangeboden naar de CMT-G2NiP worden gestreamed en zo wordt wellicht de exclusiviteit voor vTuner doorbroken. Nu maar hopen dat Sony Airplay niet gaat blokkeren (je kan immers veel meer dan alleen internetstations streamen vanaf je iPad).