annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WH-1000-XM3 geluid niet gebalanceerd > links harder dan rechts

profile.country.NL.title
BalancedKnapsack
Nieuw

WH-1000-XM3 geluid niet gebalanceerd > links harder dan rechts

Hallo,

 

Ik heb 3 weken terug een WH-1000-XM3 gekocht en merkte al snel dat het geluid aan de linkerkant luider was. Op Sony fora een aantal andere gebruikers gevonden met hetzelfde probleem. Ik heb de koptelefoon omgeruild voor een andere en ook die heeft hetzelfde probleem. Ik heb uitgesloten dat het aan mij of mijn oren ligt, door de koptelefoon om te draaien en te testen. Noise cancellation is aan de rechterkant ook minder goed. Dit lijkt me toch echt een hardware of software probleem, omdat twee opeenvolgende exemplaren identieke problemen vertonen. 

 

Ik heb de koptelefoon uitvoerig getest met diverse apparaten en verschillende audiofragmenten.

 

Wat nu?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat vind de verkopende winkel van dit probleem?

Garantie gevalletje?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
BalancedKnapsack
Nieuw

In de winkel (Hi-Fi Klubben) hebben ze er aandachtig naar geluisterd en vervolgens omgeruild. Ik zou deze ook terug kunnen brengen, maar 2 hoofdtelefoons met dezelfde problemen is geen toeval denk ik. Ik denk eerder dat het een probleem in software/ontwerp is. Ik ben niet de enige. Op andere fora (UK versies van Sony community) zijn er diverse meldingen van, maar Sony lijkt er vooralsnog niets mee te done. Het verschil in volume is subtiel, maar storend genoeg. We hebben het natuurlijk niet over een instapmodel. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@BalancedKnapsack 

 

Ik heb sinds kort de WH-1000M3 en kan de volgende ervaring ervaringen met je delen;

- Li/Re volume is ook sterk afhankelijk van de opname, ik heb geluisterd naar bijvoorbeeld 70-er jaren opnames en opnames van later dan 2011  (CCR remastered en Heather Nova album 300 days at Sea nummer Precious Thing bijvoorbeeld) en hoor bij de "remastered" opnames van CCR nog steeds de sporentechniek van de 70-er jaren terug. Wat op zich goed is natuurlijk 😉 Bij de 2011 opnames van Heather is het ook precies zoals het bedoeld is, maar hoor ik Li/re minder verschil en dus zoals het bedoeld is tijdens die opname.

- Ik speel af in AAC of lossless, het maakt een groot verschil indien je bijvoorbeeld MP-3 format gebruikt. Ook de verschillende streamerdiensten zoals Spotify hebben verschillende kwaliteits formaten (gratis of betaald).

 

- Checkpuntje; heb je hetzelfde nummer (of dezelfde nummers) op een Hi Fi (High res) installatie (dus versterker met speakers) bij Klubben laten afspelen en wat is dan je luister ervaring? Indien hetzelfde, dan ligt het aan de opname..

- Realiseer je dat ook bekende (en goede) Hifi zaken als degene die je noemt niet altijd de juiste experts voorhanden hebben😏

 

Het is inderdaad  geen instapmodel, maar weet wel dat muziek (luisteren) een emotie is die van veel factoren afhangt qua "gebruikers ervaringen" (je gevoel, tijdstip, state of mind etc.etc.)

De verschillende fora over muziek beleving geven heel veel voer voor discussie (en men komt daar nooit uit omdat het heel persoonlijk is....emotie) maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat heel veel meningen met het "appels en peren" effect te maken heeft...

Duurder is bijvoorbeeld niet altijd beter!

Mijn ervaring met de WM-1000M3 is prima tot op heden, maar dezelfde muziek op een goede muziekinstallatie is weer beter en een heel andere! (lees betere zolang ik de buren tevreden kan houden 😁)

 

Ik hoor graag van je hoe jij jouw muziek afspeelt!

In ieder geval, geniet ervan. Dat is het meest belangrijke!

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@BalancedKnapsack 

 

nog even een nabrander, ik herinner me dat bij mijn 1e initialisatie bij het scannen van de "omgeving" (met de hoofdtelefoon op) li/re in de app niet precies in het midden gepositioneerd was...opnieuw scan uitgevoerd en toen prima! Misschien dat dit ook voor jou werkt.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Kun je aangeven via welke apparaten je hebt afgespeelt en...:
* Welke muziek app?

* Welk geluidsfragment?

Wellicht kunnen we het reproduceren? 

 

En als je beluisterd met andere koptelefoon. (dus ander type of merk) hoor je dan ook onbalans. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web