annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

profile.country.NL.title
Gijsph
Lid

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

Sinds de update naar firmware 4.1.1 is de kwaliteit van de noise cancelling flink achteruit gegaan.

NC staat in de app op maximaal. Geluiden die voor de update niet te horen waren, komen nu wel binnen.

Op de Duitse site staan hierover al meerdere berichten.

Zie als voor beeld: https://community.sony.de/t5/portable-audio/wh-1000xm3-issues-after-update-to-4-1-1/m-p/2563348#M585...

Wie heeft hier nog meer last van?

 

SONY: is er een mogelijkheid om terug te gaan naar versie 2.0.1 ?

70 ANTWOORDEN 70
profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

Er is een professionele review-website RTINGS.com

Die testen alles. Volledig. Ze zijn heel kritisch, de Sony krijg net een 7.7. Ze hebben ook de verschillende firmwares getest, specifiek 2.0 en 4.1.1, dit is hun conclusie:

 

Update: 03/11/2019: Some users have been experiencing a reduction in noise canceling performance after the 4.1.1 update. We have re-tested our WH-1000XM3, but from our measurements, it doesn't seem like there is a noticeable difference in the noise canceling efficiency. You can check out the results for yourself

https://www.rtings.com/headphones/reviews/sony/wh-1000xm3-wireless

 

Jullie horen dus zaken die niet meetbaar zijn.

ik denk dat een paar van jullie noobs zelfs voor Bose werken. Of zijn jullie werkelijk zo dom dat jullie je eigen onzin geloven?

profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

Wat verwachten jullie trouwens voor reactie van Sony:

 

”beste gebruikers, jullie ervaren iets dat nog niemand van jullie heeft kunnen bewijzen of meten, iets dat wij in onze technische laboratoria met geavanceerde meetapparatuur niet kunnen waarnemen.”

?

profile.country.NL.title
MilkProdigy
Ontdekker

Beste gebruiker 2019,

Je bent aan het afgeven op mensen hier en ik wilde eigenlijk helemaal geen discussie voeren en al zeker niet op jouw toon. Toch trigger je mij om te reageren met je fantastisch onderbouwde betoog. Het is maar net wat je wilt vinden op het internet.

 

Zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat een aantal headphones wel degelijk na de software update op een andere manier, lees verkeerde manier, is gaan werken. Je schermt met de term noobs, maar jij als expert zou moeten weten dat deze mogelijkheid bestaat. En ik, en kennelijk veel andere mensen, hebben hier last van en willen graag dat dit opgelost wordt.

Dit kan door er voor te zorgen dat de software update terug gezet kan worden door er een factorie reset in te schieten via een update. Dan zou je de headphone opnieuw kunnen updaten in de hoop dat het wel goed gaat. 

 

Een laatste optie is gewoon een nieuwe headphone geven, omdat de onze misschien niet werkt zoals hij hoort te werken.

 

Overigens ben ik wel blij voor je dat die van jou wel gewoon naar behoren werkt!

 

Greetz

profile.country.NL.title
JDynos
Lid

Enorm veel reviews dat de ANC waardeloos is geworden. Enorm veel reacties dat de support EN garantie van Sony in gebreke is en blijft. Tegenover een niets zeggende review over zgn placebo effect.  Waar Bose klachten wel serieus neemt en je een  keus geeft komt Sony niet verder dan ontkennen en niet serieus gehoor geven aan klachten. 

profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

Beste Milkprodigy,

 

(Sowieso is de NL vertaling erg slecht, dit staat voorop.)

 

Mijn huidige hypothese;

1) de NC/AMBIENT knop is na de update een assistent geworden

2) na een update is de XM3 bijvoorbeeld gedefault naar de Ambient modus

3) na de update denken gebruikers "huh wat hoor ik nu allemaal??" Zij waren NC gewend als functie maar in AMBIENT wordt dus van alles doorgelaten

4) een druk op de knop laat niet meer terugveranderen naar de NC modus

5) gebruikers gaan niet naar de instellingen om de knop weer terug te zetten als ANC-switch, of dit lukt ze niet althans

6) noob-zero maakt als eerste een melding van de door hem waargenomen "slechter geworden ANC"

7) nog meer gebruikers doen de update en maken punt 3, 4 en 5 door.

😎 op internet lezen gebruikers berichten van noob-zero, en dit komt overeen met wat zij zelf merken; ineens horen ze alle geluiden en mensen duidelijk praten

9) conclusie: de update heeft de ANC slechter gemaakt! 

 

10) Dit gaat enkele dagen door totdat er iemand achter komt dat de ANC via de App alsnog weer ingesteld kan worden.

11) Met in het hoofd dat de ANC slechter geworden is, gaan mensen nu veel kritischer luisteren..

12) Het was eerst veel beter.... toch?

13) Ja inderdaad. eerst hoorde je helemaal niets, en nu hoor je voetstappen en andere hoge tonen!!

14) Inderdaad ja, het is echt veel slechter nu, ja, dit komt door de update

 

Punt 12-14 is een soort psychoakoestiek -placebo effect. Gebruikers blijven in een soort loop hierin hangen.

 

Het ding kost 3xx euro, nu 2xx, veel geld dus. Eerst was iedereen blij ermee en nu? Ja nu is het dus wachten op Sony voordat er een fix komt.

Die fix komt er dus niet (omdat het hoogstwaarschijnlijk niet bestaat!!) en gebruikers voelen zich genegeerd. Want Sony heeft de werking van hun fijne, dure hoofdtelefoon verstoord en weigert een oplossing te bieden!

 

Sony hoeft in feite niets te testen; zij weten zelf dat de ANC algoritmes al dan niet aangepast zijn. Mocht het wel aangepast zijn, dan zou er een (door derden) meetbaar verschil bestaan tussen de 2 en 4 firmware, nog niemand heeft dit trouwens tot nu toe kunnen meten!

Sony zou dit dan zelf ook kunnen meten en besluiten om een 4.2 of 4.3 te pushen met de oude afstellingen/algoritmes. Maar opnieuw, nog niemand heeft kunnen aantonen dat er een verschil is, alleen maar allerlei verhalen die mensen IMO zichzelf gewoon aangepraat hebben.

 

Sony heeft verschillende hoofdtelefoons om te testen laten opsturen, juist om jouw hypothese

"dat een aantal headphones wel degelijk na de software update op een andere manier, lees verkeerde manier, is gaan werken" te kunnen testen. Dit leverde niets op, blijkt uit dit en andere topics.

 

Mensen willen, en kunnen op dit moment niet meer accepteren dat er geen verschil is, zelfs niet als dit de werkelijkheid is. 

profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

"Enorm veel reviews dat de ANC waardeloos is geworden."

 

Jij kunt geen enkele fatsoenlijke review plaatsen waar dit in staat. Jouw berichtje op een forum is geen review. Een review is iets waar ze zaken testen en meten. Zoals op deze website gebeurt:

 

https://www.rtings.com/headphones

 

Dit is een review:

https://www.youtube.com/watch?v=aNsCJJDEAa8

Deze test gaat verder dan zelfs 100.000 
berichtjes van mensen die anders denken te horen, niemand van hen kan dit namelijk meten:

https://www.rtings.com/headphones/1-2/graph#886/2090

 

Puurder dan dit komen reviews niet. Sorry als ik hen, en alle testen geloof boven jullie verhaaltjes!

profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

Er is trouwens geen enkele review die stelt dat de ANC waardeloos geworden is, sterker nog, de ANC is nog steeds beter dan zelfs de Bose 700 die een jaar na de WH1000XM3 uitgekomen is. Letterlijk elke review onderschrijft dit. En dat is dus op firmware 4.1.1
Opnieuw, JDynos blaat maar iets en hij zal geen enkele review kunnen plaatsen waarin staat "dat de ANC waardeloos is geworden".

profile.country.NL.title
JDynos
Lid

Jij of welke reviewer dan ook heeft niet MIJN product getest. Mijn anc van de XM3 is WEL enorm slecht geworden. Support doet er niets mee en ik ben niet de enige die dit ervaart. Er zijn enorm veel andere consumenten die dit onderschrijven, zie Sony forum uk, us, reddit, hifi forum, head-fi forum, tweakers. Genoeg kennis en kunde op die fora om dit serieus te nemen. Maar nee, het ligt zogenaamd aan een knopje wat iedereen al tig keer heeft gecontroleerd en placebo? Ik maak me er niet meer druk om. Ik heb geruime tijd een product van een ander merk welke wel doet wat deze moet doen. Sony heeft voor mij afgedaan mede omdat ik heb ervaren hoe het ook kan bij de concurrent vwb support. Een potentiële klant welke dit leest moet zelf maar beslissen  welk verhaal het meest plausibel is; jouw verhaal of die van een handje vol reviewers of honderden consumenten welke het probleem wel degelijk ervaren en vastlopen op support en garantie.

profile.country.NL.title
MilkProdigy
Ontdekker

Beste gebruiker2019,

 

Dit is dus de reden dat ik eigenlijk niet wilde reageren. Ik wil namelijk niet mee doen met een discussie of iets wel of niet goed werkt. We gaan hier namelijk niet uit komen aangezien jouw standpunt in jouw ogen de waarheid is.

 

Ik heb met MIJN headphone een duidelijk verschil gehoord in de winkel met een headphone die nog niet geupdate was. De vraag is ook niet of het ligt aan de foute update, want aan de update zelf zal het niet liggen. Anders was het nog veel drukker op dit forum.

 

MIJN headphone werkt in ieder geval niet meer naar behoren nadat ik hem heb geüpdate. Daar wil ik graag een oplossing voor. Een nieuw exemplaar geleverd door Sony is ook een optie. Tenslotte had ik mijn headphone pas drie maanden in bezit.

Verder ben ik namelijk ook zeer tevreden over de headphone.

 

Greetz,

profile.country.NL.title
Gijsph
Lid

Vorig jaar, voor de update, een lange vliegreis gemaakt.

Om de stewardess te kunnen verstaan, moest ik of de koptelefoon afzetten  of mijn hand tegen rechteroordeel houden zodat nc tijdelijk werd uitgeschakeld.

Zojuist weer lange vliegreis achter de rug.

Verschil is dat ik nu wel de update 4.1.1 had geinstalleerd.

De stewardess was met NC aan en koptelefoon gewoon op, prima te verstaan.

Alle andere berichten van ongelovigen ten spijt, maar dit bewijst toch echt dat stemmen veel duidelijker doorkomen dan voorheen.

In het niet of wel kunnen verstaan van stewardessen kun je je toch moeilijk vergissen.