annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Boeken lenen/uitlenen van e-reader.

profile.country.nl_NL.title
tevandu76
Bezoeker

Boeken lenen/uitlenen van e-reader.

Als ik een gewoon boek uitheb en het goed vond leen ik het vaak uit aan vrienden en omgekeerd. Dit lukt me niet vanaf mijn Sony E reader. Is dit onmogelijk?

Verder wil ik op vakantie gaan voor een langere periode, en mijn partner overweegt ook om een e-reader aan te schaffen.  Maar we willen maar 1 lap top meenemen voor beiden. Dus zoals het nu werkt kan hij dan niet downloaden vanaf mijn PC en kunnen we over en weer ook geen boeken lezen van elkaar zonder de e-reader uit te wisselen. Wat weer heel onhandig is - Heb jij je boek al uit?..........

Toen ik de e-reader aanschafte had ik begrepen dat je rvij eenvoudig een boek een aantal malen kan uitlenen. Maar heb nog steeds niet door hoe dat moet.

Hoe werkt dit?

Vriendelijke groet,

Teddy

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
arjaan2
Bezoeker

Het is mogelijk om boeken uit te wisselen tussen twee ereaders die met hetzelfde account geauthoriseerd zijn. Dat kunnen ook twee ereaders van veschillende merken zijn, mits ze met hetzelfde formaat eBook werken. In het geval van de sony is dat ePub met Adobe DRM. Dat zijn practisch alle in NL verkrijgbare readers. Het maakt daarbij ook niet uit dat de ene de sony software gebruikt en de andere Adobe digital editions. Als je het book hebt gekocht en voor het eerst geopend in de ene moet je daarna de ePub importeren in het andere programma en dan naar de andere eReader kopieren. Als het allebei sony's zijn is het nog makkelijker. Je kunt ze dan allebei, na elkaar, aansluiten op de computer.

Uitlenen aan andere mensen is niet mogelijk als ze hun eReader met een ander account hebben geauthoriseerd. In theorie is het mogelijk, maar in de praktijk wordt het door de boekverkopers niet toegestaan. Het enige alternatief is de DRM van de ePub verwijderen. Hoe dat moet, of het ethisch is of dat het wettelijk door de beugel kan, daar ga ik verder maar niet op in...