annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met geheugenkaartjes

profile.country.nl_NL.title
arjaan2
Bezoeker

Problemen met geheugenkaartjes

Zijn er meer mensen met problemen met geheugenkaartjes? Ik krijg ze alleen werkend als ik ze formatteer in de eReader (prs-650) zelf, niet als ik dat eerst op de computer doe. Zover ik kan achterhalen kan de eReader alleen Fat16 lezen en formatteerd mijn computer kaartjes standaard in Fat32.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Geachte Hr/Mevr Arjaan2,

Welkom op het Sony Nederland Forum.

Naar aanleiding van uw vraag willen wij u graag verwijzen naar de handleiding en dan specifiek naar blz 105 NL.

http://pdf.crse.com/manuals/4257661412.pdf

Als een geheugenkaart geformatteerd werd op uw

computer, is het mogelijk dat u deze niet meer kunt

gebruiken op de Reader en met Reader Library. Wanneer

u een geheugenkaart wilt formatteren, moet u deze

formatteren met de Reader.

Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,
Marc

Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
arjaan2
Bezoeker

Bedankt voor uw antwoord. Het klopt dat het kan dat een geheugenkaartje niet werkt als je 'm op de computer formatteerd, als je de verkeerde indeling kiest, ntfs of ext3 ofzo. Maar Fat zou toch gewoon moeten werken.

Om het maar even wat smeuiger te maken. Ik heb de reader op schiphol gekocht en kreeg daar een memorystick bij waar 100 gratis boeken op staan. Helaas kon deze niet door de reader gelezen worden. Bij navraag bij de leverancier (Capi) bleek dat deze kaartjes van Sony afkomstig zijn en in Fat32 geformatteerd zijn. Jammer, maar geen gratis boeken dus. Capi heeft nog een nieuw kaartje opgestuurd, zelfde probleem...

klopt het dat de reader alleen kaartjes geformatteerd met fat16 kan lezen? Dat zou inhouden dat kaartjes groter dan 4 GB niet zouden werken (mits de reader ook een grotere clustergrote ondersteund).